Hej,
Har läst alla inlägg och tänkte ge min syn som "tredje hjulet".
När jag varit singel, har jag varit på på olika forum och genom det träffat flera par.
Några saker har jag som då singel kille noterat.
1. Männen är ofta drivande och paret har inte alltid tänkt igenom.
2. Det måste finnas ett före/under/efter i tanken, hos båda.
3. En del män fixar killen och sedan "säljer in" till partnern, Gör icke så.
4. Aldrig använda alkohol, ni behöver skärpa och inte dåligt omdöme.
Jag har själv varit med att kvinnor i en lång relation ser den lilla del man då upplever och ex. börjar ta kontakt själv. Därför säger jag till båda att jag endast kommunicerar med båda.
Jag håller fullt med att ex. mannen inte skall vara känd samt att båda måste gå igenom vad denne skall erbjuda i utseende/fysik m.m.
Att vara "intima" ang kyss osv har jag upplevt kan ställa till det så tänk verkligen över det. Ha en tydlig tanke som par vad ni vill o inte vill.
Om du som kvinna vill uppleva en tränad, tajt, uthållig man som är välutrustad. Då måste du säga detta till din partner, INNAN ni i praktiken gör detta.
Vänd på det. Ni tar en hem kvinna som har allt du inte ex har. Är det okej? eller är det just det som är grejen? Prata prata prata och var ärliga.
Har upplevt flera ggr att jag som nr 3 får frihet att göra nytt och det är ej att rekommendera. Ex. att neka analsex i åratal och sedan rejält leva ut det med en ny och välutrustad man blir ärr i relationen, tro mig.
Att innan enas om skar som en eller båda bryter är big NO NO, Ex är det kondom på hela tiden så kan den samma inte tas av för utlösnings skull. Äkta mannen kommer kanske inte säga stopp och extra mannen gör det definitivt inte. Men bara en sådan sak kan skada efteråt.
Varför skall ni se en extra man?, vad är syftet och vad är tanken att det skall ge för mervärde under och efteråt?
Sätt gränser som par innan och deklarera dem till extra mannen. Om manen bryter/gör fel så rätta direkt och det gäller båda.
Träffa gärna extra mannen en gång innan själva akten, då hinner ni ventilera.
Bra trekanter har alltid varit att paret vill ha mig som extra i tre-akten, då är båda med. Kvinnan i mitten och alla tre njuter. Det blir extra för båda.
Dåliga trekanter har varit att jag som extra älskat mycket med kvinnan, då sänder det ut signal ang. storlek/uthållighet/fantasi osv.
Jag känner mig själv och skulle ej i relation vilja ha en trekant, iaf hur jag känner nu.
Ställ frågor om ni har. Jag är ingen expert men har upplevt flera par. Jag ser en röd tråd på lyckade och mindre lyckade möten och efterspel.
Jag ber om ursäkt för jag kanske skrivit rakt och inte tassat runt ämnet.