• Pinsipessan

    Tråden för oss som ska göra FET/ET i maj/juni 2009

    På fredag är de dags för FET igen (vårt tredje).
    Stimuleras av vaggisar (progesteron mic) och progynon i tablettform.
    Den här gången har jag fått mycket biverkningar typ huvudvärk, illamående yrsel o trötthet.
    Hur har ni mått och hur känner ni inför de som komma skall?
    Roligt om vi kunde följas åt!

  • Svar på tråden Tråden för oss som ska göra FET/ET i maj/juni 2009
  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-22 20:58:44 följande:
    De är olika beroende på lång eller korttidsodling odyl. Kan inte hjälpa dig o räkna tyvärr
    Oki... tack ändå
  • Häxan surkart

    Stort grattis Friday!!!! Shit vad kul! Nu kryllar det av gravida på alla trådar, hoppas det smittar!

  • Isa Vera Felicia

    Stort stort grattis Friday. Vad roligt, härligt, underbart!!!!!

    Häxan, jag satte in 15/6. Får se vem som kan vänta längst med att tjuvtesta. Fast jag tror som jag redan skrivit att torsdag gäller för mig.

  • Häxan surkart

    Isa. Nu på torsdag eller den andra? Annars då, känner du något?

  • Isa Vera Felicia

    Nu på torsdag, imorgon alltså, några timmar bort... Har lite ångest inför att testa. Har inte haft mer ont i magen så det bådar gott, men det kan ju slå till plötsligt. Låter kanske konstigt men är sugen på att skjuta upp testet. Får se

  • Pinsipessan

    Idag har vi varit på VUL. Såg ett littet "fladdrande löv" som var ett litet hjärta som slog. Vi är i v6+3 och har fått extra sprutor o hormoner för att hjälpa till så mycket som de går. Hcg värdet var 58000 o i denna veckan ska man ligga på 31000 så de kändes ju också bra. Om vi klarar hela vägen så får vi vårt lilla hjärta på Alla Hjärtans dag den 14 feb. Vi köpte var sin trisslott på väg hem. E så lyckliga o hoppas de varar hela vägen fram. Lycka till nu alla andra! Kram!

  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-25 20:22:08 följande:
    Idag har vi varit på VUL. Såg ett littet "fladdrande löv" som var ett litet hjärta som slog. Vi är i v6+3 och har fått extra sprutor o hormoner för att hjälpa till så mycket som de går. Hcg värdet var 58000 o i denna veckan ska man ligga på 31000 så de kändes ju också bra. Om vi klarar hela vägen så får vi vårt lilla hjärta på Alla Hjärtans dag den 14 feb. Vi köpte var sin trisslott på väg hem. E så lyckliga o hoppas de varar hela vägen fram. Lycka till nu alla andra! Kram!
    Stort Grattis!!! Vilken underbar känsla att se det lilla hjärtat picka
    Våran klinik sommarstänger from måndag så vi har fått tid för VUL först den 3/8...känns sååå länge, har jag räknat hyfsat rätt så är jag i v 11 då... men ev försöker jag få gå privat om ca 3 veckor... kan nog inte vänta.. vill så gärna få se det lilla hjärtat slå ju
    All lycka framöver... och en stor Kram
  • Isa Vera Felicia

    Testade imorse, gravid!!!!!! Kan inte riktigt ta det till mig än. Vill skrika av glädje men blev helt trött av all oro som rann av. Idag är sista dan innan semester, otroligt skönt att slippa stressen nu ibörjan. Nu ska vi njuta njuta och njuta. Om det inte går vägen blir det ny utredning om tre missfall i rad. Nu vill jag också se ett hjärta slå!

  • Pinsipessan

    Friday13e: Verkar som om vi kanske går på samma ställe. Var där igår innan dom stängde pga vi har haft MF o MA så därför ville Urban kolla innan semesterstängningen. Vi ska också tillbaks den 3/8 för ny hormondoser o VUL.

  • Friday13e
    Pinsipessan skrev 2009-06-26 07:42:25 följande:
    Friday13e: Verkar som om vi kanske går på samma ställe. Var där igår innan dom stängde pga vi har haft MF o MA så därför ville Urban kolla innan semesterstängningen. Vi ska också tillbaks den 3/8 för ny hormondoser o VUL.
    hmm, fast jag har aldrig hört talas om någon Urban? Jag går på reproduktionscentrum på Akademiska i Uppsala, är det där du också går?
    Oki, då håller jag verkligen tummarna för er den här gången. Jag har ju aldrig varit gravid förut, men självklart är man ju lite rädd... ibland är det på gott och ont allt man läser om här på FL. Hur långt gången är du? Är det först närmare v8 man kan se hjärtat eller ?
    Kram
  • Friday13e

    Isa Vera Felicia skrev 2009-06-26 07:08:53 följande:


    Testade imorse, gravid!!!!!! Kan inte riktigt ta det till mig än. Vill skrika av glädje men blev helt trött av all oro som rann av. Idag är sista dan innan semester, otroligt skönt att slippa stressen nu ibörjan. Nu ska vi njuta njuta och njuta. Om det inte går vägen blir det ny utredning om tre missfall i rad. Nu vill jag också se ett hjärta slå!
    STORT GRATTIS!!!!
    Nu kan du verkligen fira... både semester och graviditet
    All lycka till framöver
    Kram
  • Pinsipessan

    Friday13e:
    Nej, vi går inte på samma ställe. Vi går i Falun och dom har nog då exakt samma semesterstängning där, verkar de som.
    Jag är i v6+4 och hjärtat brukar komma igång i den här veckan någon gång. Vi såg inget tickande hjärta för embryot låg så de såg bara ut som ett fladdrande löv.

  • Häxan surkart

    GRATTIS ISA!!!!!!!!! Gud vad underbart.
    Är jag ensam nu i kategorin "icke gravid tills motsatsen bevisas"?

  • Isa Vera Felicia

    Tack för fina ord Friday och Häxan!! Håller tummarna för dig Häxan. Har redan gått in i den nya oros-fasen, fast man borde njuta. Det är mycket man borde... men det är ju inte så lätt. Ont i magen och lite i ryggen.

  • Häxan surkart

    NI SMITTADE MIG!!!!! Vilken jäkla gravid-tråd det blev. Så galet! Nästan fem års längtan och nu är delmålet äntligen nått! Första gången jag fick plus på stickan, köpte och tog tre till, alla va plus"!!!!

  • Friday13e

    Häxan surkart skrev 2009-06-30 21:54:33 följande:


    NI SMITTADE MIG!!!!! Vilken jäkla gravid-tråd det blev. Så galet! Nästan fem års längtan och nu är delmålet äntligen nått! Första gången jag fick plus på stickan, köpte och tog tre till, alla va plus"!!!!
    Fantastiskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stor Grattis, visst är det häftigt att för första gången någonsin få se ett PLUS!!!
    Vilken statistik vi måste ha just nu
  • Isa Vera Felicia

    Grattis!!!! Härligt!!! Hoppas ni blir kvar på tråden så vi kan fortsätta följa varandra.

Svar på tråden Tråden för oss som ska göra FET/ET i maj/juni 2009