• tinee

pergotjejerna igen

Hej tjejer här är fortsättningstråd till oss igen då den gammla snart inte går att skriva i=)
    Hur är de med er och era magar, här är de fint, fortfarande en hel del foglossningar men men sånt är livet nu har jag ju äntligen fått min tid hos sjukgymnast,
    va har ni gjort över helgen?

föresten förra trådarna
    kan man juh länka här med

www.familjeliv.se/Forum-7-130/m38932945.html
    och
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m42045356.html

• Svar på tråden pergotjejerna igen
  • Sjöstedt

Tittar in... Är nu helttissjuksriven då mina fogar har helt gett upp.. =( nja eller det känns så.. att jag orkar gå ner för trappan på morgonen innan jag får super ont..
    lite halvtrist men men så e det.. e heltidsjukskriven tills 31/8, Hp beviljat från 2/9..
    så nu lär det väl bli sega veckor fram över..

• livetlilla

Oj då, då måste du ha det rätt jobbigt Skönt att du blivit sjukskriven iallafall så du inte måste tänka på att klara av jobbet ändå, för jag antar att du inte har Tess hemma jättemycket nu?har ju en jämngammal själv hemma och vet hur mycket kraft det tar...
    Hoppas det blir bättre för dig nu när du är hemma!

Mina fogar protesterar mer och mer för varje vecka, så tyvärr stannar jag ofta inne när maken och sonen går ut för att leka - jag kan ändå inte springa efter och jaga och böja mig och plocka med allt som han vill, då har jag riktigt ont resten av dagen/kvällen, och går jag ut så måste det vara dagens enda aktivitet nästan...

Vad roligt (och bra) att du fått tid för tillväxt ul!4 veckor kvar bara ju Skoj att se liten igen!

• Dieselmom

Hej tjejer!

Har precis fått mina första pergotabletter utskrivna... Har 1 son på 2 och ett halv år som vi inte lyckas få syskon till 2 ma och ett mf detta året har vi redan hunnit med. Hur många kurer tog det för er innan ni blev gravida? Är det någon som väntar fler än 1 efter kuren? Hur mådde ni under kuren?
    Sorry för alla frågorna men vill så himla gärna ha en liten till och börjar bli rädd att det kanske aldrig blir vår tur igen {#lang_emotions_cry}

• tinee

va kommer de sig att du fått tillväxt ul sjöstedt?
    va jobbigt att inte ens klara gå ut... lider med dig lillalivet=/
    själv får jag jobba hela gravititeten så länge jag orkar då havandeskapspenningen inte gick... får hoppas jag klarar de så länge som möjligt..
    lillalivet när ska du sluta jobba?
    kram tine

• tinee
    Dieselmom skrev 2009-08-03 20:28:19 följande:
    Hej tjejer! Har precis fått mina första pergotabletter utskrivna... Har 1 son på 2 och ett halv år som vi inte lyckas få syskon till 2 ma och ett mf detta året har vi redan hunnit med. Hur många kurer tog det för er innan ni blev gravida? Är det någon som väntar fler än 1 efter kuren? Hur mådde ni under kuren? Sorry för alla frågorna men vill så himla gärna ha en liten till och börjar bli rädd att det kanske aldrig blir vår tur igen
    hej!
    jag har varken mens eller äl på egenhand så jag åt först primolut och sedan pergo i ca 1 års tid, så vi hade praktiskt taget gett upp hoppet där när vi väl blev gravida....
    kämpa på en dag är de eran tur....
    Jag mådde relativt bra de enda var la lite humörsvängningar, och sen gick jag upp en massa i vikt men inte så konstigt då jag gick på 3 dubbel dos i slutet där hehehe
    lycka till
  • Sjöstedt

Lillaivet: Nej det e ju rätt jobbigt nu aom sagt, skönt att veta att man inte behöver tänka på jobbet iaf, nja tezz e hemma ganska mycket ändå..än så länge har farfar sem, (bor granne med oss) så han roar henne rätt bra, som tur e är hon snäll för övrigt o lätt för att leka själv..
    Låter som du med börjar få extrem ont... hoppas det inte blir värre för din del bara..
    ja det ska bli roligt att se "liten" igen, risken e väl att det inte e så liten bara.. *haha*

Tinee: Jag har ju 2 extra ul + extra glukosbelastning pga tezz vägde över 5kg och för att det tillkom mycket komplikationer... detta görs för att försöka se om "löitne" med växer fort... o ev. sätta gång tidigare eller snittas jui...
    usch va jopbbigt att hp inte gick igenom, varför? Vad hade du för jobb nu igen?
    Hoppas verkligen du orkar.. även utan kompilationer så e det ju jobbigt att jobba sista månaderna.. =(

Dieselmom: Hej. helt okej att du tittar in och frågar, vet ju hur det var när man längtade =) Först vill jag säga att det var hemaskt tråkigt med mf och ma..
    Denna gången hann jag med 6 enkel kurer o 2 dubbla.. Mådde väl ganska bra under kurerna, bara mycket viktuppgång som itne behövdes.. lite mer mensvärk hade jag med.. Vi väntar bara 1 efter vår dubbla kur.. mEN E så nöjd med det=)
    Önskar dej all lycka o hoppas på ett plus snart för er =)

• tinee

jasså såpass stor hehe...födde du tezz vaginalt? ne du födde me snitt va?
    minns ej såligt minne=)
    jag jobbar som habliteringsassistent på olika boende för utvecklingstörda vuxna eller dagligaverksamheter(deras jobb)
    är även lite på psykkliniken går runt på timmar på olika avdelningar på sjukhuset, just nu har jag natt vik fram tills den 22 augusti på ett boende. sen går de ut så går jag tillbaka på timmar, dp anses de att jag kan flyttas till enklare ställe... så dåligt tycker jag då vem fan vill skola in mig på nya ställen då jag ska gå hem snart liksom....men men får hoppas jag håller mig frisk och att jag orkar så länge som möjligt..

• Sjöstedt

Tinee: Fy fan va trist att dom inte beviljade det.. Nattjobb inte bra, psyk eller sånt inte heller bra ju.. Koanstigt hur olika som kan se på det o bedöma det.. nej precis vem vill "skola" in någon som dom ändå inte kommer ha nytta av... Jag hoppas du får må ganska bra nu så att du orkar.. Annars får du ju gå till bm o läkare så dom sjukskriver dej istället..

Ja jag födde Tezz vaginalt.. Det var då det uppstd komplikationer, då hon fastnade, fick dra o slita, utsataes för yttre press samtidigt,, dom bröt hennes hö. arm sen har hon ju sin plexusskada i vä.armen, (det som hon ska opereras)
    Tog över 5 min, innan dom fick henne till att andas pga att hon satt fasr så länge med huvudet..
    SÅ därför vi vill ha koll denna gången..
    Förra förlossningen tog 31timmar o slutade som sagt väldigt kaotiskt..

• livetlilla
    Dieselmom skrev 2009-08-03 20:28:19 följande:
    Hej tjejer!Har precis fått mina första pergotabletter utskrivna... Har 1 son på 2 och ett halv år som vi inte lyckas få syskon till 2 ma och ett mf detta året har vi redan hunnit med. Hur många kurer tog det för er innan ni blev gravida? Är det någon som väntar fler än 1 efter kuren? Hur mådde ni under kuren?Sorry för alla frågorna men vill så himla gärna ha en liten till och börjar bli rädd att det kanske aldrig blir vår tur igen
    Hej! Usch, ni har verkligen varit med om mycket jobbigt i år då:(
    Denna graviditeten åt jag två enkelkurer pergotime (första grav en enkelkur), fick utslag på äl-stickor vid första kuren, men blev inte gravid, fick inga utslag på äl-stickor vid andra kuren men blev ändå gravid. Båda gångerna har det resulterat i ett barn/grav. Mådde sådär av pergon den här gången, var väldigt känslomässigt instabil - gick upp och ner, gick även upp lite i vikt, tyckte att det var rätt jobbigt att äta dem denna gången eftersom jag verkligen kände mig påverkad utav dem, men vad gör man inte för att bli gravid??
    Hoppas verkligen att det går vägen för er snart!
  • livetlilla

tinee: Tråkigt att du inte fick igenom hp:( trodde faktiskt att det alltid godkändes när man är inom den sektorn..precis som sjöstedt säger - inte bra med varken natt eller psyk, inte boenden alls faktiskt, finns ju en anledning till att man brukar bevilja hp...
    Är fortf föräldraledig med våran son så jag slutar inte jobba,jag började aldrig emellan (jo, gick 3 v i skolan i våras, men sedan blev maken tvungen att gå tillbaka till sitt jobb, lång historia så vi drar inte den, det är över nu iaf);) Har kommit in på lärarprogrammet iallafall så har ansökt om att få behålla platsen och börja nästa höst istället, slipper då söka om. Gick socionomprogrammet innan jag gick på f-ledighet med sonen, men insåg att det inte var vad jag ville helst..

Sjöstedt: Vad skönt att ni har barnvakt så nära:)

• Sjöstedt

Lillaivet: Nja det finns både för o nackdelar med att ha barnvakt nära.. ibland e det super.. men ibland e det jobbigt.. känns inte som man har något privatliv.. men men..

• livetlilla

Hur står det till med er alla stora och små här?? Vecka 30-någonting för oss alla nu!det närmar sig...

Här är det sådär, har haft jätteont i ryggfogarna i ett par dagar och samtidigt haft molande magvärk till och från (nedre delen av magen) och tillochfrån haft en väldigt hård/spänd mage (men det har inte känt som vanliga sammandragningar) så jag ska på nytt läkarbesök för att kolla livmodertappen om en vecka.. dessutom är jag förkyld och kan inte andas med näsan sedan i fredags...:( Det var mitt gnäll det:)

Ser att tråden snart dör..dags för en del..3?4?

• Sjöstedt

Hej hej.. Här e det som tidgare.. fortfarande vädigt ont av fogarna.. har med molvärk fram o tillbaka.. + spänd mage.. men mer som vanliga sammasndragningar här iaf..

Ja det e väl dags för det, fixar du en ny lilla livet ?

• tinee

hej var hos bm igår 152 hjärtslag och 30 vart måttet.... 110/70 i tryck hon kolla bara sockret idag och hahah där gick de inte dölja att jag tatt ett glas oboy strax innan jag åkte till henne hehhee... hade ganska högt 7,1 hehehe ops=)=)
    hon kolla inte gärnet men aja... sne fick ja me mig rör hem för ska skicka in en odling till nu igen då för urinvägsinfektion, då jag hade njurbäckeninflamation sist med william i magen...
    nån mer som är så trött nu för tiden jag orkar inget skulle kunna sova hela dygnet... får verkligen vila efter varje moment.... ställa i diskmaskin, vila, plocka i tvätten lite, vila, laga mat, vila, plocka i alla rum små saker som sprids, vila hahhahaa känner mig som värdens lataste men jag orkar helt enkelt nte och de stör mig för jag vet att så mkt behövs göra men ändå måste jag vila liksom hehehe...
    har ni tatt fram spjälsäng och så och gjort i ordning än?
    vi har inte gjort de än då vi ska få undan datorerna och så till ett annat rum som vi renoverar just nu och de blir juh aldrig färdigt==( men snart så kanske max 2 veckor kvar hehehe

• Sjöstedt

Tinee: Okej bra att allt var bra.. Ja sockervärdet avslöjar en direkt.. *haha*
    Okej hoppas odlingen e okej iaf..

Ja jag e trött men samtidigt väldigt rastlös.. eftersom jag helst inte ska städa,diska eller tvätta.. för då får jag bara mer o mer ont.. men ibland bara måste jag.l. ha verkligen svårt att se disken, eller om det blir dammigt.. Karln jobbar ju heltid så han orkar ju inte direkt ställa sig att dammsuga efter jobbet för då vill han ha sin tid med dottern...
    Men tvätta får han allt för det går intew...

Vi har tagit fram spjälsängen, dokc inte bäddat, satte på spjälsängskyddet, köpte ett nytt, Sen så har jag lagt täcke o kudde i den, men bara lagt en filt över så länge..
    Har precis tvättat upp påslaknseten till den, fick ju köpa allt nytt då jag fick ett tcäke är jag fyllde år, o det vara inte samma strl som dotterns.. Annars e allt tvättat o klart..
    Har så smått börja göra ordning i bebis garderoben..

men skulle vilja att tiden gick lite fortare nu så bebis kom.. tycker det e segt nu o vänta...

• livetlilla

Visst är det svårt att låta bli att plocka och städa och greja!gör så lite som möjligt, men gör ändå alldeles för mycket...
    Sjöstedt: När var det du skulle på tillväxt ul?har glömt...

Skönt att värdena såg bra ut, tinee!hoppas att det ser bra ut på odlingen också!
    Var hos bm idag, allt såg bra ut förutom järnet, måste nu ta 2 tabletter om dagen, har tidigare tagit 1 per dag, men glömt ibland så fått i mig kanske 6 i veckan, måste alltså både skärpa mig och öka dosen...

Sängen ska bäddas nästa vecka, maken ska ha städrace i helgen och jag och liten åker bort till mamma och är ur vägen ett tag så han får röja i lugn och ro:)

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m46527348.html

Nya tråden!!

Svar på tråden pergotjejerna igen