Fick en chock om underhållet nu när dottern fyller 18
Min dotter fyller 18 år nu nästa månad .
Hon bor hos mej på heltid och har alltid gjort, mkt liten kontakt med sin biopappa men har typ aldrig sovit där.
Hon går på gymnasiet.
Häromdagen fick jag ett brev, eller rättare sagt hon fick ett brev från försäkringskassan.
Hon skulle själv fylla i uppgifterna och sitt bank konto för från och med nu skulle underhållet gå direkt till henne!
Så hon ska få 1173:- i underhåll + 1050:- i studiebidrag= 2223:- varje månad i rena lyxpengar?
Kostar hon inget för mej längre då alltså?
Vi ska betala körkort nu till henne, maffig 18-års fest, dansläger i danmark m.m.
Jag betalar hennes dans, mat, kläder, resor....
Hennes bio pappa har aldrig hjälpt till med något...
Hon får för fan inte ens något vid jul eller födelsedag och han har bara henne
Känns bara lustigt att hon ska få underhållet nu, jag trodde alltid att det skulle vara en hjälp till den ena föräldern...
Fler än jag som också har blivit chockade över detta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 13:54
Jag märker att en del inte förstår min TS och den kanske var lite luddig då jag precis hade fått detta beskedet.
Det jag reagerade på var att jag trodde underhållet var en hjälp till mej från biopappan, en hjälp till försörjningen..
Men att när hon fyller 18 ska hon få det själv..
Vi har pratat om det hemma och hon kommer att få både studiebidraget och underhållet själv men vi kommer att sätta in en del på sparkonto till henne som hon kan göra vad hon vll med när hon flyttar hemmifrån..