jayne doe skrev 2009-06-30 15:12:13 följande:
Jag blir irriterad för att det är helt vansinnigt att välja bort en hel kostgrupp, för att alla lchf:are beter sig som jihad.Och du kan inte komma ifrån att det finns fler kvinnor som gått ner med hjälp av annat än lchf och blivit gravida än tvärtom.
Nä, det kan säkerligen stämma att fler har blivit gravida med andra dieter än med LCHF. Det betvivlar inte alls.....och jag säger inte att alla som har PCO-s ska äta LCHF och att det är lösningen på allt.
Utan jag svarade på TS fråga om det är någon som ätit LCHF och blivit gravid. OCh jag svarade på det och att det var recepter för MIG....eftersom jag har provad andra dieter , med eller utan träning och inte lyckast..........
Men då blir jag nyfiken, visst kan det ses som vansiningt att välja bort en hel kostgrupp, men om man mår bättre av det på alla plan. Vad är det då som säger att det är fel och vansinnigt....precis som du skrev i något annat inlägg så finns det lite forskning på detta......
Så som jag ser det kan bland annar beror på att de som vill forska på det inte får några anslag eftersom deras hypotes kan stämma och det vill inte den övriga forskningen och matindutrin att det ska göra. Eller så är det inte någon viktig forskning....Men spela roll
Det blir alltid stora diskussioner kring detta med LCHF och dieter...så i och med detta inlägg lämnar jag demma diskussionen om dieter...för vi tycker olika och det respekterar jag och ioch med det hoppas jag på respekt från de som tycker olika än mig....