• Barn 10

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Här kommer version 14 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 11:53
    Våran lista! Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45568938.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-20 18:38
    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m45705261.html

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14
  • Mollystar

    Jag fick ju ont i magen kvällen innan jag börja må illa. I dag har jag inte spytt nån gång sen i morse. Men det gör ju fortfarande ont i musklerna i magen. jag ska ringa sjukvårdsupplysningen i morgon. För falun kan väl inte veta va??

  • Barn 10

    Frithiof: Grattis till 8 ägg! Då är det en spännande väntan tills imorn för dig då du får veta befruktade.

  • Frippe78

    3 befruktade denna gång så det blir en tripp i morgon.

    Är nervös över att de itne ska må bra och klara sig tills i morgon. Så är det. Ska försöka sända goda vibbar dit upp i natt.

  • Barn 10

    Frithiof: Tre befruktade är bra. Jag sänder goda vibbar till dina ägg som ligger och väntar på dig.

  • Pimbi
    Mollystar skrev 2009-10-07 19:21:30 följande:
    Jag fick ju ont i magen kvällen innan jag börja må illa. I dag har jag inte spytt nån gång sen i morse. Men det gör ju fortfarande ont i musklerna i magen. jag ska ringa sjukvårdsupplysningen i morgon. För falun kan väl inte veta va??
    Lilla vän sök dig till läkare genast...De e inte bra att gå å ha ont. Bättre att springa en gång för mycket till läkaren en inte alls...
    Håller tummarna att allt är bra!
  • Pimbi
    Frippe78 skrev 2009-10-08 21:20:14 följande:
    3 befruktade denna gång så det blir en tripp i morgon.Är nervös över att de itne ska må bra och klara sig tills i morgon. Så är det. Ska försöka sända goda vibbar dit upp i natt.
    Grattis! Jag håller tummarna för dej!
  • aqua84
    Frippe78 skrev 2009-10-08 21:20:14 följande:
    3 befruktade denna gång så det blir en tripp i morgon.Är nervös över att de itne ska må bra och klara sig tills i morgon. Så är det. Ska försöka sända goda vibbar dit upp i natt.
    grattis te 3 befruktade ägg! Klart de klarar sig, hoppas du får te frysen oxå...Då är du ruvare om några timmar då! Najs!!
    ur form
  • Frippe78

    2 till mig, med assisted hatching eller vad det heter. Trombyl, och fragmin och vitaminer är det som gäller nu. Sprutorna för Fragmin är som Ovitrellen. Lite trögare att få igenom så att säga. Ja ja, de ska jag hålla på med till v12 om det blir plus.

  • Pimbi
    Frippe78 skrev 2009-10-09 23:02:02 följande:
    2 till mig, med assisted hatching eller vad det heter. Trombyl, och fragmin och vitaminer är det som gäller nu. Sprutorna för Fragmin är som Ovitrellen. Lite trögare att få igenom så att säga. Ja ja, de ska jag hålla på med till v12 om det blir plus.
    Lycka till vännen!
  • Mollystar

    Hej på er. Såg att nån undrade hur jag mådde så här kommer det jag har fått varit med om:

    I torsdags hade jag kontakt med både Gävle och Falun för jag var ju så uppsvullen och hade så ont i musklerna. Falun sa att jag skulle åka på akuten så det gjorde jag satt där i nästan 4 timmar och vänta på min tur och att läkaren skulle komma. När han nu gjorde det så lyssnade han , kände på magen , tog prover och fattade ingenting , men tog kontakt med en gyn läkare i huddik så han vidarebefodrade mig dit. När jag väl kom dit ( resa på 6 mil) så vart man en nåldyna när dom skulle försöka sätta en kanyl men hon kunde inte så hon fick bara ta några prover. Gynläkaren kom och lyssna och kännde även han. Och så ville han då göra ett vul och där ser han att jag är överstimulerad ( visste inte om det) och hör och häpna jag har vätska i buken. Vill då gå upp på gynavdelningen för att kolla lite bättre i doms ultraljudsmaskin för det på akuten är inte så bra sa han.
    Men han såg samma sak där. Så han sa att jag blir inlagd över natten men att dom inte behövde tappa ut vätskan för det var inte så mycket.och så ska jag få fragmin och bli övervakad. Fan vad jobbigt allt vart då , fick ju fixa hämtning åt sambo och hund för han har inget körkort så min bror kom och hämtade honom . Fick då komma på en gyn avdelning är dom skulle hålla koll på mig , kolla både urin och vätske intag. Där sa som att dom måste dog tappa ur det ändå via magen , då får jag panik och börjar gråta. Så kollar dom igen med UL på magen hur det ser ut och säger då att nej det behövde dom inte ändå. Blir så lättat då. Sen får jag en kanyl i handen och får vätskedropp hela natten , vilken jäkla natt som ingenting nästan pga droppet i vägen ont i magen och en som spyr i sängen brevid mig och blir väckt var 4 timme för blodtrycks koll. Men på ronden i går morse så kommer den ena läkaren från torsdag och en kvinnlig läkare plus en sköteska och säger att det blir tappning men inte via magen utan hon ska gå via slidan som dom gör på äggplockningen. Jaja tänker jag då är väl ingen ide att säga i från. Mår så dåligt och känner mig nu så himla ensam. Men hon kom vid 11 tiden och tar upp mig på gynmottagningen och på vägen säger hon att det blir nog en tappning på 1 l ungefär. Jag ligger där 1 timme och dem bara tömmer och tömmer. Ni kan alldrig gissa hur mycket dom tappa ur för jag höll på att svimma under tiden. Dom fick ut  3.75 Liter UR MIN MAGE. Helt jäkla otroligt dom var chockade oxå.
    Men sen var det så skönt för nu kunde jag ju ligga på sida utan att det känndes som om inälvorna skulle komma ut nånstans. Så på 1 vecka ungefär gick jag upp 6 kilo pga av den vätskan. Väger nu i dag samma som innan jag vart dålig.

    Nu vet ni vad som var felet. Och allt detta för att jag är GRAVID. Äggstockarna avsöndrar det för att jag är med barn. Läkaren har alldrig sett ett sånt här fall nångång.

  • Wehee

    Lilla My, oj vilken resa. Över tre liter alltså. Det är verkligen mycket vätska. Du är gravid alltså? Stort Grattis!! Då är väl allt värt. Kram

    Frithiof, Vad kul med två tillbaks. Ökar ju chanserna. Bra att de testar nåt nytt på dig nu också. Lycka till med ruvningen. Kram

    Jag har fått spraystartsdatum. Den 22/10 kör jag igång.

  • Barn 10

    Lilla My: Oj, vilken resa men GRATTIS till att du är gravid!

    Wehee: Skönt att ha veta startdatum. Jag kanske börjar en vecka senare. På sjuksköterskan jag pratade med lät det inte helt omöjligt att jag får börja spraya samma dag som jag har läkarsamtalet vilket är den 29, då är jag på dag 23, men om läkaren tycker det så vet jag ju inte och sedan har jag massvis med frågor att ställa. Så det visar sig...

  • Frippe78

    Lilla my!
    Helt underbart ändå när det kommer till kritan antar jag. Vad får man inte vara med om i denna karusell?

  • Mollystar
    Frippe78 skrev 2009-10-10 10:38:50 följande:
    Lilla my!Helt underbart ändå när det kommer till kritan antar jag. Vad får man inte vara med om i denna karusell?
    Ja Verkligen och speciellt när man är lite speciell på sjukhuset,  dom hade ju alldrig varit med om detta nån gång med vätska i buken och så mycket.
Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14