• Frippe78

    Vi som går hos IVF Falun Del 14

    Hejsan allihopa!
    Ser att några tar nya tag och att några kan ta glädjeskutt. Jag ska börja med mitt fjärde försök i nästa cykel. Har varit ganska jobbigt ett tag med alla förväntningar man hade på att det skulle bli något på de tre gratisförsöken, men icke. Nu står man där som man för ett år sedan inte trodde att man skulle stå. Hmm... Försöker tänka som så att nu kör jag på mitt första försök och att jag har tre framför mig som förra året altså. Får se om det hjälper. Har skrivit upp oss för adoption också, lite plock med det också. Men något måste bara hända. 2-3 års väntetid för adoption, men då har man något att se fram emot. Och skulle det bli bebis så kan ju syskon bli aktuellt.
    Jag återkommer snart igen, ha det bra och många lycka till, nu ska det gå.

  • Frippe78

    Lycka till wehee och Le paige.
    Pimbi: Ush vad jobbigt, många kramar. Hoppas på ditt frysta lilla ägg nu.

  • Frippe78

    Pimbi: Ja jag blandade ihop det med saknaden som du svarade på ett inlägg. Hmm.. snurrigt. Hoppas nya metoder funar bättre.
    Saknaden: hoppas på ditt frysta

    Jag har införskaffat zink och det tar både min man och jag. Har hört om Berberis Vulgaris också. Har köpt det till mig, men inte vågat ta det. Tror det var här inne någon hade provat det och det gick vägen.
    Zink för spermiekvalité och mängd. Berberis vulgaris för infästning.
    Jag tar folsyra också i form av multivitamin kvinna.
    Något annat man kan köra? Är på mitt 4.e försök nästa gång. Väntar på mens.

  • Frippe78

    Wehee: å vad bra. Min man har käkat mitt val man en längre tid, men nu har jag köpt extra zink. nu får han i sig 42,5mg. mycket över RDI men inte skadligt enligt hälsokostens personal som slog i böcker. Ska bli intressant att se om det blir någon skillnad. Lycka till nu Wehee!

    Le paige. uhu för spänd och svullen mage. Vet hur det känns!

    Aqya84. Välkommen!

    Nu väntar jag på mensen. Den borde komma vilken dag som helst. Sedan börjas det på 4:e varvet.

  • Frippe78

    hejsan!
    Grattis le paige. Två ägg är ju jättebra. Jag har bara fått ett en gång och det överlevde inte. Hoppas dock på det som de satt in. Många lyckostjärnor till dig.

    MH79. Hålller tummarna.

    Mens idag så om tre veckor blir det start.

  • Frippe78

    På måndag börjar fjärde resan. Hoppas verkligen på detta nu. Har tagit ut alla medeciner idag. Käkar zink och folsyra. ska börja med berberis vulgaris under sprutdags också. Hoppas nu.

    Wehee. Hur gjorde du för att få reda på om du beviljas ett trepack till. Jag fick rådet av min hemortsläkare att ta kontakt med falun. När jag ringe dem och en barnmorksa svarade så sa hon att det nog inte funkade om jag inte varit gravid förut. Har du varit det?

  • Frippe78
    Wehee skrev 2009-09-05 09:51:04 följande:
    Fritihof, Jag har aldrig varit gravid, aldrig ens fått spökstreck. Jag ringde till sköterskan i Falun och sa att vi testat neg på tredje försöket och att vi nu vill köpa tre-pack. Jag berättade också att vi alltid fått blaston och att läkarna alltid trott att det ska fästa. Hon sa att hon skulle fråga Urban som var där den dagen. Två timmar senare ringde hon tillbaks och sa att vi beviljas tre-pack. Lycka till nu med ditt fjärde försök. Jag ska hålla mina tummar för dig. Kram
    Jag har också alltid fått många blastocyster de 2 gånger de fick ut så många. andra gången kmissberäknade de hormonhalten så det kom bar aut två. inte mitt fel tycker man. Ska höra med min hemortsläkare när jag träfar honom vid nedregleringsträff.
  • Frippe78

    Oj vad det händer saker här. Jag håller mig borta lite grann för att inte fokusera allt för mycket, försöker ha det som vanligt liksom. I morgon ska jag på nedregleringskontroll. Fick blödning i fredags och som vanligt får jag då värre känningar av svettningar på nätterna då och då samt huvudvärk i perioder. Brukar vara som värst i vändningen när jag börjar med sprutorna. Så i slutet av nästa vecka blir det tungt skulle jag tro.
    Håller tummarna för alla.

    Filmis: Frjärde försöket här också. Tänker mig på att köra 6 som max. Känns det som nu iallafall. Jag får nog inte heller köpa 3 pack utan får köra 1 åt gången.

    wehee: Skönt det där med att många får köra fler än 3 gånger innan det tar sig.

  • Frippe78

    Barn10 och lilla my: Hoppas det går fint för er på ÄP. Lyckat ill.

    Saknaden: tack för tipset. Ska ha lite koll på det där.

    Vår tur snart. Jag har fått 150 och kör det hela vägen, först gångerna sänkte de till 125 i slutet, men då mognde inte alla äggen. Har fått ut 11, 2 och 14 ägg varje gång. Men det är inte antalet som är viktigt utan kvalitén. Nu är jag på 4.e försöket och vi ska köra 150 hela vägen. Det är värdet de går på också för att se om man blivit överstimulerad, antalet ägg är inte lika viktigt vad jag förstått bara inte värdet är allt för högt. Mina värden har varit perfekta dock varje gång. De sänkte andra gången för att det var många ägg, då vågade de inte tro bara på värdet tror jag. Lycka till iallafall och det är bättre att avbryta ett försök och köra om istället för att det misslyckas i slutändan.

    AnnaT75 och Aqua84: håller tummarna för er.

    Jag själv börjar med sprutor i morgon. Känns som att tiden före ÄP går fortare och fortare för varje gång, jag ser inte fram emot ruvartiden, som jag tycker är förskräckligt jobbig. Hoppas så denna gång då det är jättemånga kompisar som är igång med bebisverkstad samt har fått till det. Jag vill med.

  • Frippe78

    Lilla my. Skönt att höra goda nyheter.

    Aqua och annaT75: Håller tummarna stenhårt för er.

    Jag tog min första spruta igår. Känns bra! Om två veckor ÄP och om 4 vet man om det blir något denna gång eller inte. Det är jag mest rädd för att tänka på.

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 14