• Rammisen

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden

    Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden
    Dags för ny tråd igen!

    Det här är tråden för alla Västmanlänningar som har svårt att bli gravida och får eller ska få någon typ av behandling... Vi går på Fertilitetsmottagningen, KL eller någon annan gynmottagning. Om du står inför din första gynkontakt eller femte ivf, det spelar ingen roll. Alla är välkomna! Vi peppar och stöttar varandra i kampen för ett plus.

    Detta är vår 12:e tråd.

    Våra tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m14193019.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m16874638-1.ht
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m19914887.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m23022073.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m26190624.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m28874162.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m31587710.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m34247976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m36825116.html
    www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-11-261/...
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42957193.html

  • Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden
  • DonaAna

    Idag gick det fort - kom fram på andra försöket! BM ringde upp sen och jag fick tid om en vecka, 20 okt, istället. På torsdag får jag börja med pergotime. Hoppas hoppas att det fungerar nu!

  • Trollmamma till 4
    Stickan skrev 2009-10-12 21:51:11 följande:
    Jag känner tyvärr mer på vä sida och det är där den "extra" blåsan sitter och jag vet inte om det kan ställa till det. ÄL-stickan visade inget utslag idag, så det blir nog ÄL på onsdag. Ska bli spännande att se hur det går denna månad efter att ha haft uppehåll i 2 månader! Lycka till!
    Du kan ha ju Äl på gång ändå Jag hade Äl igår och du ligger 2 dagar efter så imorgon å nån dag framöver så har du säkert Äl

    Lycka till!!
    DonaAna skrev 2009-10-13 15:27:44 följande:
    Idag gick det fort - kom fram på andra försöket! BM ringde upp sen och jag fick tid om en vecka, 20 okt, istället. På torsdag får jag börja med pergotime. Hoppas hoppas att det fungerar nu!
    Härligt med så snabba besked Jag håller tummar å tår!
  • Trollmamma till 4

    Hej tjejer!

    Jag gjord ett försök att förföra min sambo igår men han bara suckade å tittade på mig å sa: Jag är trött men ändå så tittade han på TV det va han minsann inte trött för..

    Jag kände mig så jädra dum som hade piffat till mig lite å va lite utmanande å så bara nonchallerade han mig.. Usch va fånig jag känner mig.. Jag tänker inte äta nån Pergo nästa månad va ska det vara bra för när han ändå inte vill ha sex?? Karlslok{#lang_emotions_money_mouth}

    Jag har bestämt att skippa bebisförsökandet å ev vänta tills IVF så får vi se va sambon säger då. Han verkar ha ändrat sig ang barn å det säger han när vi har försökt i 2 år, massa hormoner m.m kunde jag lika gärna ha undvikit om jag visste det här..

    Som det känns nu så ska vi inte ens försöka inge kul att försöka bli med barn när förhållandet svajjar{#lang_emotions_frown}

    Men jag hänger kvar här ändå om det är Ok?? Kan vara en tillfällig svacka vi är i men det ska ändå redas ut innan vi går vidare!!

  • Smiley

    Nämen Majjsan! Kom han på detta nu eller? Känner verkligen med dig, men hoppas bara att det är en svacka och att han tar sitt förnuft till fånga!
    Hoppas verkligen att det löser dig för er, och självklart ska du ju hänga kvar här med oss!
    *kramar*

  • brawny

    Majjsan: Jag tror att de flesta av oss som är i den här situationen kan känna att förhållandet svajar tidvis. O det är lätt att glömma att även killar kan tycka att det är ledsamt, och jobbigt att det inte funkar. O tom kanske ibland ha prestationsångest. Så tyckte iaf min man. När han sade det så tog vi en paus i barnförsök o piller o rätt vad det var så hade vi hittat tillbaka till varandra i sänghalmen. Så det kommer säkert att lösa sig för er också! Ta hand om er. Kram!

    DonaAna: Ja, idag gick det bra att komma fram till Ferten. Jag kom fram på första försöket. Otroligt! Skönt att du fick en ny tid, lycka till med Pergon nu då!

    Själv så har jag nog ÄL nu men på ngt vis så är jag rätt ointresserad av det med tanke på att vi ska på IVF-mötet på fredag. Onsdag-torsdag ska jag på kurs så dagarna till fredag kommer bara att susa förbi. Lite snopet på ngt vis, o det kanske låter knäppt, men nu hade jag velat "njuta" av att det inte är många dagar kvar. Snacka om att man blir labil när man är i den här sitsen.

  • Stickan

    Majjsan:
    Nej, det var taskigt av honom! Men jag tror att det är som Brawny säger att man lätt glömmer hur den här situationen även är jobbig för killarna. De kanske reagerar på ett annat sätt el har svårt att uttrycka vad de känner, och det är naturligt att förhållandet svajar. Så har det varit för oss av och till och ibland känns det bara hopplöst allting, men sen vänder det och det känns bra igen. Hoppas att ni kan prata om det och komma fram till något tillsammans. Många kramar på dig!!

  • Trollmamma till 4
    Tack tjejer Jag å sambon pratade igår å han sa att han inte hade en tanke på sex.. Okej han måste ha missat mig totalt då tänkte jag{#lang_emotions_undecided}

    Han va jätteledsen över att han hade sårat mig pga att han hade nonchallerat mig (att han inte ville ha sex respekterar jag men just hans nonchallans va sårande)

    Han sa att han tror att det är hans spermier det är fel på å att han har gett upp på den "normala vägen" att kunna göra barn så jag sa att nästa gång han känner sig "värdelös" så ska han försöka prata om det å han höll med
    Oavsett vad så spelar det ingen roll för mig om han inte lyckas göra mig gravid för jag älskar honom ändå och kommer att göra det även om vi inte får barn tillsammans.

    Han sa även att han är tacksam för mina barn och att han älskar dem mycket Känns så skönt nu när vi har pratat

    Skönt oxå att ni finns så man kan spy galla när man behöver!

    Tack igen{#lang_emotions_sunny}
  • Trollmamma till 4
    Smiley skrev 2009-10-14 19:03:01 följande:
    Majjsan: Det är ju det vi är till för!
    {#lang_emotions_flower}
  • brawny

    Majjsan: vad skönt att ni har pratat ut! Och som sagt: det är ju det här den här tråden är tillför.

  • brawny

    Nu är det dags att fara till sjukhuset för info mötet inför IVF- spännande!

  • frk lorelei

    brawny: Hur har det gått idag? Hur kändes infomötet?

    jag hoppar in här. Jag skriver inte, jag vet, men jag läser hur det går för alla här inne. Den här tråden var mitt största stöd under så lång tid att jag absolut inte kan släppa att läsa om hur det går här inne.

  • Trollmamma till 4
    brawny skrev 2009-10-16 13:02:13 följande:
    Nu är det dags att fara till sjukhuset för info mötet inför IVF- spännande!
    Hur gick det???
  • brawny

    hej tjejer!

    det gick bra igår, jag har skrivit om det i min blogg så kolla in det där.
    2villbli3.wordpress.com/

    orkar inte skriva igen här...

    hoppas att ni har en bra helg allihopa! nu ska jag ta o mumsa lite pizza med mannen.

    ps: frk lorelei - vad roligt att du fortfarande läser här. det är väl som jag då, som har svårt att släppa er, så jag läser i er gravidtråd.

  • brawny

    kom på en sak jag glömde: det enda tokiga är ju den här svininfluensan som ställer till det så att min man inte kan följa med på besöken på KK under IVF:en. iaf inte så länge han inte är vaccinerad... knasigt, men det känns ok.

  • frk lorelei

    brawny: den där jäkla influensan ställer till det till höger och vänster tycker jag. jag fick ju gå själv på ul och studiebesöken på förlossningen är inställda och det verkade först som att det inte skulle bli någon föräldragrupp hos vår mvc pga all tid som ska läggas på vaccinering. Superirriterande!

    Men, med tanke på att de börjar vaccinera nu i veckan så kanske det där lättar framöver, jag hoppas på det i alla fall.

  • Trollmamma till 4
    brawny skrev 2009-10-17 18:31:30 följande:
    hej tjejer! det gick bra igår, jag har skrivit om det i min blogg så kolla in det där. 2villbli3.wordpress.com/orkar inte skriva igen här... hoppas att ni har en bra helg allihopa! nu ska jag ta o mumsa lite pizza med mannen. ps: frk lorelei - vad roligt att du fortfarande läser här. det är väl som jag då, som har svårt att släppa er, så jag läser i er gravidtråd.
    Jag har läst din blogg å va härligt att du fick en tid så fort

    Jag funderar mycket på när jag ska på IVFmöte (förhoppningsvis i vår)om det är några härifrån som kommer vara där på mötet?
Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida i Västerås - 12:e tråden