• Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 18
  • vist

    Edwina: Jag kan se mig Erik framför mig, yra runt som en vilsen höna Du ser, kanske kanske så lär han sig. Frågan var väl bara - hur fasiken hann han med allt på 5 minuter - superman (hm! möjligtvis var bussen lite sen )

  • mia A

    Vist: Ring försäkringsbolaget vi fick ny bilbarnstol när våran blev sönderslagen och syrrans stolar slängde tjuvarna ut någonstans, bilen fick de tillbaka och försäkringsbolaget gav dem 2 nya bilstolar. Den ena stolen blev hittad så vi övertog den då.

  • JennyL29

    Hej hej

    Vi har myskväll, tänt lite ljus här hemma, ätit ostbågar.

    Idag lekt med grannarna.

    Kommenterar mer senare nu är jag så seg så jag ska vila en stund i sängen

  • vist

    Hej Hej!

    Är alla ute i det fina höstvädret (fast lite kyligt). Vi är i Dalaland och myser lite. Anders köpte en ny bil (alltså begagnad) igår, så den biten är nu löst.

    Polisen ringde igår och hade hittat Felicias bilbarnstol + våra cd-skivor, Gabriels stol fick dom väl inte loss (den sitter ju med spännen etc).

    Igår kväll var vi hos min syster och åt god middag och grabbarna bastade

    Nä, nu skall vi äta lite lunch, sen skall vi åka till min syster och Felicia skall bada bubbelbad med kusin Tyra. Möjligtvis skall vi kika på en bilbarnstol åt Gabriel oxå innan vi beger oss hemåt med lånade stolar

  • hallonbåt

    Hej hej!

    Uj, vilken helg det har varit! Vi har haft fullt upp sedan i torsdags då vi hade min svägerska och sambo på middag, sedan var vi iväg till ett par vänner till oss på fredagen (kom hem sent), kalas igår och idag har jag stått i köket nästan hela dagen med kalas-bakande inför nästa helg. Lilla killen blir ju hela 1 år på torsdag!!
    Nu har jag bara solbullar och chokladbollar kvar att göra... solbullarna gör jag imorgon och chokladbollarna samma dag som kalaset... Det blir kalas både på lördag och söndag så det blir verkligen full rulle nästa helg också!

    vist: Vad trist att bli av med bilen... skönt ändå med Felicias bilstol men jättetråkigt att man inte kan få ha sina grejer ifred.

    Edwina: Hur går det med er bil nu?

  • vist

    Nu är vi hemma sen ett par timmar, skönt att vara hemma, borta bra men hemma bäst på nåt sätt

    mia: Ja, fast vi (läs Anders) hade bara trafikförsäkring på bilen, så det nada pengar tillbaks

    Visst att man kan räkna med inbrott i en bil, men att dom tar den mitt på blanka dagen, men som sagt var, skönt att vi fick tillbaks Felicias stol, nu är det bara det att man måste införskaffa en säker stol till Gabriel oxå, komiskt nog så hade vi börjat prata om att köpa en ny stol till honom, då han var på väg över kanten med huvudet (fast vi fattar ingenting, Felicia hade samma stol tills hon var 3,5 år). Skall man köpa en stol då som är extra lång i ryggen då Stolen vi ringde på idag var redan sålt och här i Enköping är det bara babyskydd som säljs. Fortsättning följer.

    I morgon har vi stort biljettsläpp till Melodifestivalen på jobbet

  • JennyL29

    Hejsan hej

    Har sovit bra inattmen är så trött, tror det är för det är så mörkt.

    Samuel har vart orolig flera nätter, han fick sova mellan oss inatt. Han ser spöken och troll och monster överallt även på ljusa dan. Han vågar inte vara ensam i ett rum ens utan är runt fötterna på en.

    vist
    trist med bilen

    aaanna:
    skoj med webshopen

    Edwina:
    Hoppas det går bra på mornarna nu

    Kram på er

    Just ja de ska ringa från v till mig idag, ska fråga om jag får sprutan denna vecka. Jobbar ju som vikarie på försklorna

  • Morty

    vist: Usch vad trist med bilen. Skapar bara en massa merjobb för en och sen blir man ju förbannad för man själv inte beter sig så. Det som inte är mitt tar man inte.

    hallonbåt: Verkligen busy helger ni har nu.

    Här har vi tagit det lugnt i helgen. Så gott det går iaf. 2 kalas för Moas del. Jag och maken har något på g - ont i halsen, svettas och fryser om vartannat. Får väl se vad det blir av det hela. Igår var vi iväg och fick vaccinerat Mattis. Moa skulle göra det i skolan denna veckan men vi fick mail i fredags em att vaccinet var slut. Uppskjutet 2 veckor. Sen får vi se när det blir våran tur.

    Imorgon är det utflykt för Mattis. Han har redan beställt matsäck som ska innehålla - pannkakor, köttbullar & pasta, macka med leverpastej samt gurkstavar. Tror han borde klara dagen och vara mätt i magen.


    Pluttan & Plutten
  • Dalkulla74

    Hejhej, har varit lite i dvala nån dag nu då jag inte sovit fullt så mycket som jag hade behov av

    vist: Näe va trist att de snodde bilen ! Hmm jag är inte nått stjärnskott på det här med försäkringar men jag har för mig att en kompis till mig berättade att när de hade inbrott i deras bil så gick skadorna på bilen på bilförsäkringen medans allt som var stulet i bilen gick på hemförsäkringen. Fast man har ju i regel kanske högre självrisk på hemförsäkringen så den äter upp ev innehålls värde ändå , tänkte bara OM denna info skulle kunna hjälpa er nått

    Morty: Här har bara sambon blivit vaccinerad än så länge (de fick på jobbet). Lisa kan ju inte få eftersom hon är för liten och Martin måste få på sjukhuset under bevakning några timmar ifall han ska ta (innehåller ägg) så jag har fortfarande inte bestämt hur vi ska göra...

    hallonbåt: Mm va gott det låter med kakorna och bullarna !!

    Edwina: Wow, härligt att E hann med morgonbestyren OCH bussen! Gick det lika bra idag?

    Nu sover Lisa och jag ska ta och passa på att göra ett par annonser åt mina föräldrar !

  • vist

    Såg nu ikväll att Anders inte tagit semesterpengarna Så hoppet lever vidare om sol & bad på varmare breddgrader nästa sommar!

    Jenny: Jobbigt att Samuel är inne i en rädd period. När Felicia pratar om spöken så brukar jag alltid fråga vem det är, för det mesta så säger hon att det är spöket Laban (och det gör ju mig lugnare, eftersom min bästa kompis ena dotter är rejält synsk). Men här hemma är det oxå mycket monsterprat.

    Nästa vecka kommer min mamma ner (hon har ju höstlov), så vi skall ha en mor och dotterdag bara hon och jag, det skall bli mysigt. Sen skall hon få följa med att hämta och lämna på dagis.

  • Edwina

    Godkvällens på er!

    Jo det går utan bilen, jobbigt.. men det får ju funka. Jobbigt att inte kunna åka och handla (mat då främst!) och hälsa på folk bara! I helgen var vi på kalas men då var den liten bussresa bara. Men man får ju lugn och ro och spenderar inte så mkt pengar om man ska se det från den ljusa sidan Det funkar väl ok för Erik att hämta och lämna. Jag har nog underskattat honom Hehe, i morse var det jag som missade bussen och inte dom *Haha*

    Idag kom brevet från stadsdelen ang. Vilmers fsk-plats. Han fick INTE plats på E's fsk J*vla hel*ve**es S*it Förlåt men jag har lust att hoppa ut genom fönstret typ. För att göra en lång historia historia kort (jag spytt ut ett längre inlägg i bloggen för dom som orkar) så har vi nu två fsk-platser åt helt olika håll. Jävligt dåligt med andra ord! 

    vist: Skönt att ni hittade en stol iallafall! (Vad hade han för stol? Det ska inte göra ngt att huvudet sticker upp över kanten på steg2 stolarna, däremot ska öronen inte sticka över kanten. Så sa de på babyland till oss när vi var där. Elvin sitter ju bakåtvänd i en sådan fortfarande).


    Morty: Hoppas ni inte blir sjuka!!


    ♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
  • hallonbåt

    Godmorgon!

    Här ska det bakas kanelbullar idag! Solbullarna igår blev... hm... inte så bra. Eller jo, de blev verkligen jättegoda! Godare bullar har jag faktiskt inte smakat... meeen de blev så otroligt fula och kladdiga att mamman fick spelet på dem. Herregud, det var ju vaniljkräm i hela köket! Nä, så idag blir det kanelbullar istället... ett säkert kort och det vet jag blir bra!

    Om en timme ringer min chef hem hit... vi ska ha lönesamtal. Det ska bli spännande att se om jag får ngn löneförhöjning nu när tiderna är som de är. Jag förväntar mig ingenting så kanske jag blir glatt överraskad istället!

    Edwina: Vad trist med förskolan!! Åh vad jobbigt att behöva lämna dem på olika ställen! Jag känner en enorm trygghet i att Matilda o Anton kommer att gå ett år tillsammans innan hon försvinner på 6-års verksamheten. Det blir en jättebra inkörning för Anton. Verkligen jättetrist!

    Aannaa: Vad roligt med er webshop förresten! Det ska bli spännande att följa det sedan!

    Alison: Glömde ju att gratulera till ditt jobb förut så... grattis!

    Nu ska jag baka bullar!

  • Dalkulla74

    Edwina: *svordom* vilken kommun ni har !! Ring dit och bråka, det kan ju inte bli värre så kämpa allt ni kan för att få Elvins dagis tycker jag. Har ni checkat upp om det ev kan finnas platser lediga där (med personalen) åt Vilmer? Tänkte om ni kunde ha lite inside info innan ni ringer . *kram*

  • Edwina

    Jag katsade mig på luren på en gång i går till både kommunen och fsk men då hade de ju inte telefontid så klart. I morse fick jag tag i dom men det var som jag trodde.... de kan inget göra!! Finns det ingen plats så finns det ingen plats säger de och det fattar ju jag med. Men jag kan ju inte låta bli att tycka att det är så dåligt iallafall. Vad fan ska man ens söka för, det är ju bättre då att de lottar ut platserna eller hur fan de nu gör. Man blir bara förbannad av att tänka på de där valen. Vilka val lixom  Ta bort dom helt då istället om det inte funkar, de är ju ändå ingen jag känner knappt som fått ngt av sina FEM val iallafall. Ta bort skiten då så slipper de ge falska förhoppningar iallafall!

    Det som nästan retar mig mest av alltihopa är att V nu fått plats där vi sökte till E en gång i tiden, där de inte skulle ta in utomstående på minst 1,5år pga. alla förflyttningar och syskonförturer. Alla flyttas ju bara runt runt och byter för att ingen blir nöjd. Alla platser går ju till förflyttningar och förturer men inte ens det räcker ju till. Det är över 50 barn i kön till en och samma plats lixom. Nu ligger V visserligen på första plats tror jag men ändå..... skola in på ett ställe, sen byta och skola om och sen flytta och byta igen. DÅLIGT!!


    ♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
  • Edwina

    Inte får man tacka nej och vänta på nytt erbjudande heller, då hamnar man på sista plats igen och får börj aköa om sa killen i luren. Verkar ju sjukt!! Tidigatre fick man ett nytt erbjudande (i värsta fall samma plats igen) tre månader efter.


    ♥ Elvin ♥ Vilmer ♥
  • JennyL29

    Edwina:

    Jobbigtd et där, som tur var fick vi första valet då vi valde åt Samuel men vet ju inte hur det är nu, kan ju ha ändrats en hel del. Ring och bråka igen eller skriv att ni vill ha ett annat förskola som de kan gå på bdåa två pga syskonförtur osv... förlt nu svamlar jag men är lika arg som dig. Så får det inte gå till.

    Idag när vi var på Ica så började Samuel bråka och härja, hade lovat honom tuggumi efteråt men nu när han inte skötte sig så fick det vara, oj så arg han var!!! Röd och stora tårar sprutade, men jag gav mig inte, han vrålade över hela torget, JAG VILL HA TUGGUMI!!!!!!
    Nej sade jag lugnt du vet hur det var inne i affären, om du hade vart snäll hade du fått.
    Vrålar igen:
    VILL HA TUGGUMI!!!!
    Många glor och jag bryr mig inte, blir lite arg och går ut med Samuel skrikande eftetr och tung påse att bära plus hans sparkcykel.
    Ute vid cykeln min så vrålar han igen. Då kommer några från 7an och härmar Samuel och gör narr av honom, ni vet det bara kokar i mig då. Jag säger:
    - Va i f*n håler ni på med? Lägg er inte i vad som händer här.
    De triggar igång dem tydligen och ropar fula ord som ni kan tänka er, jag blir förbaskad och ska egentligen inte bry mig om detta utan gå men nu kokar ilskan . Jag sade:
    - Jädrans idioter!!!!!! Och så gav jag dem fingret. de blev häpna och gick.
    Jag gav dem en riktig mördarblick.

  • Aannaa

    Hallå hallå!
    Här hinner man typ jobba-äta-leka-sova nu för tiden Haha!
    Har läst allt och usch va tråkigt för vist med bilen o Edwina med fsk-platsen
    Allt är bara bra här. Jobbar och står i, jätteroligt! Emilia & Nora trivs bra hemma med pappa, alldeles föööör bra, hihi. Pappagrisar båda två nu

  • mia A

    Vist: Vi fick ut på hemförsäkringen bilstolen det hade inget att göra med försäkringen på bilen.
    Vanliga hemförsäkringen borde täcka det. Det var folksam vi har, och bilen e försäkrad i volvia

Svar på tråden TjatterMAJorna 2005, del 18