30é november
Klockan är 11:55, har precis tagit lunch, ställer ner min tallrik på bordet i personalrummet, telefonen ringer, tar upp telefonen ser att det är ett 08 nummer, tänker hmm j''la försäljare, men samma sekund nee det är nog ett AC nummer.
Svarar: Jenny.
Personen på andra sidan: Hej Jenny det är Birgitta, kan du prata ostört???
Jag: snart vänta, ska bara, springer till ett tomt kontor,går in stänger dörren, kommer på att personen som har kontoret kanske är påväg tillbaka snart, sticker ut huvudet ropar till Ingela, -när kommer Thomas tillbaka, hon svarar om en timme tror jag,
-jag säger bra då lånar jag det en stund.
Säger ja nu är jag själv och kan prata.
Birgitta- ni har blivit föräldrar, till två tjejer
Jag, lägger på luren.
Får panik när jag inser att jag lagt på luren, ringer upp flera gånger men hos henne är det upptaget
va sjutton.......
Lägger ner telefonen och bestämmer mig för att vänta ut henne, hmm tar minst 3 minuter innan hon ringer upp längsta 3 minuter ever.
Ringer , jag -förlåt jag råkade komma åt knappen,
Birgitta är hur lugn som helst, det gör inget.
Jag gråter och gråter, medan Birgitta berättar om våra tjejer.
vi pratar i nästan 40 minuter (eller hon pratar jag gråter)
Efter samtalet provar jag ringa maken, ringer och ringer och ringer inget svar.
Ringer hans kollega, som säger att han är ute på jobb och har glömt telefonen,
jag frågar var han är -ööö vet inte får jag till svar, jag- men ni måste ju veta var han är,
jag- fråga Lasse, han- ja men Lasse är i H-unda,
Jag- men fråga Roger om han vet.
Han- Roger vet du var Daniel är??
Roger -ne tror han är på något företag som börjar på D
Jag - men va sjutton ni måste väl veta, ta reda på var han är.....
Han - hmm ska prova leta efter numret.
Jag - Bra. Hör Roger i bakgrunden- nu kommer han.
Jag- ge honom telefonen.
Daniel- vad är det??
Jag- gå in på Lasses kontor.
Daniel - okej är där inne nu.
Jag - du har blivit pappa, till två tjejer bla bla bla......
Daniel - va två....
Vi surrar på en stund och bestämmer att Daniel ska komma och hämta mig.
Bilderna på våra döttrar ligger på min mail, men vi ska inte öppna dem förens vi är tillsammans.
Kommer ut från kontoret går in till personalansvarige berättar vad som hänt, hon börjar gråta, men om det är för att jag gråter eller för att hon blev glad vet jag inte
Sen är mina timmar på jobbet tills Daniel kommer helt virriga.
Daniel och jag åker till hans jobb och lånar Lasses kontor, väntar på att bilderna långsamt öppnas upp, bilderna ligger på sidan så man får ju nackspärr av att titta.
Nu ringer jag min mamma sen rullar det på med samtal,
Daniel vill hellre åka hem till sina föräldrar och berätta så det gjorde vi, bara han hade slutat och vi hade hämtat hundarna.
Efter mamma ringde jag till en av mina stöttepelare genom denna väntan, hon och jag pratade i säkert 2-3 timmar.
Sen tillbringade vi dagen/kvällen med att ringa och ringa och ringa.