• Tvåbarnsmorsan

7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?

Min son ska börja simskola ( kan inte simma nått alls ) och jag ska följa honom dit, jag tycker han kan följa med mig på damernas i början tills han lär sig hitta själv eller vad tycker du? Jag hade tänkt börja simma den tiden han går simskola! Men nu i början måste jag följa honom och hjälpa honom för det är inte alltid han vill duscha och tvätta håret osv! Vad skulle ni ha gjort, jag kan ju inte vara på herrarnas eller hur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-10 12:43
    Ni som svarar Nej, kan ni inte förklara också varför han inte kan följa med på damernas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 17:56
    Ja nu har vi varit där en gång och gissa om sonen tyckte det var pinsamt att gå in på tjejerna men vad skulle jag ha gjort?! Nu nästa gång ska hans pappa följa med honom in på herrarnas så han hittar där! Tyckte synd om min son för jag såg hur generad han blev och likaså tjejerna i samma ålder som skulle byta om!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?
  • TanjaO
    TanjaO skrev 2009-10-01 13:27:57 följande:
    Nä, hon har inga hängbröst, inte än i alla fall.
    Ok inte snopp heller. Och trots detta tycker hon inte om att visa upp sig offentligt med andra könet.
  • Brunello
    TanjaO skrev 2009-10-01 13:33:47 följande:
    Ok inte snopp heller. Och trots detta tycker hon inte om att visa upp sig offentligt med andra könet.
    och vems fel är det?
  • TanjaO
    Brunello skrev 2009-10-01 16:27:09 följande:
    och vems fel är det?
    Vaddå fel? Vad är det som är fel?
  • Brunello

att hon har problem med att visa sig naken inför jämngamla barn av motsatt kön - tänk att en del av de tjejer hon delar omklädningsrum med troligen är gay- är inte det också jobbigt då?

• pcj
    Brunello skrev 2009-10-01 20:52:39 följande:
    att hon har problem med att visa sig naken inför jämngamla barn av motsatt kön - tänk att en del av de tjejer hon delar omklädningsrum med troligen är gay- är inte det också jobbigt då?
    Där satt den?
  • TanjaO
    Brunello skrev 2009-10-01 20:52:39 följande:
    Och vad har det ena med det andra att göra? Tänk om hon själv är gay.. hade det haft med något att göra? Det finns mycket "tänk om" . Ärligt.. tycker inte det är min dotter som är löjlig här.. utan alla löjliga påståenden som har varit.
    Själv har jag otroligt svårt att förstå att vissa är så förbannat trångsynta och tycker det är ett problem. Själv tror jag det här beteendet kommer någon gång under perioden 6-8 år, med vissa avvikelser (som inte är onormalt det heller). Dessutom så tycker jag att barn som vill gå med till andra omklädningsrummet för att de behöver hjälp och är osäkra får göra det. Att tvinga en 8-årig tjej att göra det när hon inte vill, det är i mina ögon onormalt!

Tråden handlade om hur man hade gjort och varför, det var det jag svarade på. Sen vad vissa av er tycker är onormalt tänker jag inte längre lägga mig i. Ni får ärligt tycka vad ni vill och det behöver ju inte ses som normalt i mina ögon, men jag tänker inte kommentera alla konstiga spekulationer att hon skulle vara emot hängbröst eller hängsnoppar eller att det finns gay eller pedofiler om det är så. LÖJLIGT!
  • Brunello

Att vara obekväm med det andra könets nakenhet har med sexuella saker att göra. Alltså borde det vara lika jobbigt för en tjej som är gay att vara naken med andra kvinnor som det är för en tjej som INTE är gay att vara det med nakna män.

Om ett barn på 7-år tycker det är jobbigt att vara naken med jämngamla killar borde hon också rimligtvis tycka att det är jobbigt att vara naken med jämngamla tjejer - eftersom några av dem potenteltl är gay och alltså är att likställa med "motsatt kön" ur sexuellt hänseende.

• AnniPanni
    Brunello skrev 2009-10-02 09:02:51 följande:
    Att vara obekväm med det andra könets nakenhet har med sexuella saker att göra. Alltså borde det vara lika jobbigt för en tjej som är gay att vara naken med andra kvinnor som det är för en tjej som INTE är gay att vara det med nakna män. Om ett barn på 7-år tycker det är jobbigt att vara naken med jämngamla killar borde hon också rimligtvis tycka att det är jobbigt att vara naken med jämngamla tjejer - eftersom några av dem potenteltl är gay och alltså är att likställa med "motsatt kön" ur sexuellt hänseende.
    Det handlar inte om sexualitet. En 7åring kan bli nervös och obekväm inför något okänt. Tjejkroppar är de vana med, en pojkkropp är kanske inte något de ser varje dag. De är barn, medvetna men fortfarande barn och att säga att det handlar om sex är att överdriva.
  • Brunello
    AnniPanni skrev 2009-10-02 09:34:21 följande:
    Det handlar inte om sexualitet. En 7åring kan bli nervös och obekväm inför något okänt. Tjejkroppar är de vana med, en pojkkropp är kanske inte något de ser varje dag. De är barn, medvetna men fortfarande barn och att säga att det handlar om sex är att överdriva.
    Om de nu har varit i simhallen regelbundet - vilket de förmodligen har, och om inte har de väl förhoppningsvis sett nakna pojkar på andra ställen -  är ju inte nakna pojkar något konstigt, udda eller okänt!

OM det nu är så att just manskroppen är så okänd för barnet så är det väl BRA att hon exponeras och lär känna även denna.

Varför sån rädsla för nakenhet?
  • Sennaboo
    TanjaO skrev 2009-10-01 13:27:57 följande:
    Nä, hon har inga hängbröst, inte än i alla fall.
    Öh, jag syftade inte på henne utan på andra i omklädningsrummet.
  • Sennaboo
    AnniPanni skrev 2009-10-02 09:34:21 följande:
    Andra trogna skrivare här menar på att det har med sexualitet att göra, därför skrivs det om det.
  • Sennaboo
    TanjaO skrev 2009-10-02 07:37:17 följande:
    Och vad har det ena med det andra att göra? Tänk om hon själv är gay.. hade det haft med något att göra? Det finns mycket "tänk om" . Ärligt.. tycker inte det är min dotter som är löjlig här.. utan alla löjliga påståenden som har varit.Själv har jag otroligt svårt att förstå att vissa är så förbannat trångsynta och tycker det är ett problem. Själv tror jag det här beteendet kommer någon gång under perioden 6-8 år, med vissa avvikelser (som inte är onormalt det heller). Dessutom så tycker jag att barn som vill gå med till andra omklädningsrummet för att de behöver hjälp och är osäkra får göra det. Att tvinga en 8-årig tjej att göra det när hon inte vill, det är i mina ögon onormalt! Tråden handlade om hur man hade gjort och varför, det var det jag svarade på. Sen vad vissa av er tycker är onormalt tänker jag inte längre lägga mig i. Ni får ärligt tycka vad ni vill och det behöver ju inte ses som normalt i mina ögon, men jag tänker inte kommentera alla konstiga spekulationer att hon skulle vara emot hängbröst eller hängsnoppar eller att det finns gay eller pedofiler om det är så. LÖJLIGT!
    Men hur kan du anse att det är ok att en pojke följer med en gång? Då tycker ju din flicka och du att det är jättejobbigt. Nästa gång ni åker och badar är där en annan pojke som är med för första gången, lika jobbigt för er igen. Om ni har otur är där en ny pojke varje gång på damernas. Vad händer då? Då får ju din flicka alltid byta om med en naken pojke. Kanske hon vänjer sig till sist och inte tycker det är så farligt, eller?

Ingen har pratat om att tvinga barn att gå med i motsatt köns omklädningsrum, utan just om behovet finns, oavsett om det rör sig om att det är första gången eller om barnet känner sig osäker.
  • AnniPanni
    Brunello skrev 2009-10-02 12:11:50 följande:
    Om de nu har varit i simhallen regelbundet - vilket de förmodligen har, och om inte har de väl förhoppningsvis sett nakna pojkar på andra ställen -  är ju inte nakna pojkar något konstigt, udda eller okänt! OM det nu är så att just manskroppen är så okänd för barnet så är det väl BRA att hon exponeras och lär känna även denna.Varför sån rädsla för nakenhet?
    Nakna pojkar är inget man ser varje dag här faktiskt..oki pappa då men inte så många andra. Min 7åring tycker att det är pinsamt att vara naken o se nakna pojkar..varför vet jag inte och det är inget jag tänker tvinga henne till. Hon är 7år men mogen för sin ålder och leker mest med 9-10åringar så jag kan tänka mig att de påverkas en hel del av varandra.
    Varför är det ok för en 10åring att tycka att det är lite "pinsamt" med nakenhet men en 7åring inte får det? Är inte det att anta att alla 7åringar är precis likadana.. vilket de absolut inte är
  • curiosa

Min 9åring får följa med in på damernas om vi ska åka och bada då jag inte vågar släppa in honom själv på herrarnas. Han tycker väl inte att det är jätte kul men vad ska man göra då det inte finns någon man med i bilden??

• Brunello
    AnniPanni skrev 2009-10-02 16:55:28 följande:
    Nakna pojkar är inget man ser varje dag här faktiskt..oki pappa då men inte så många andra. Min 7åring tycker att det är pinsamt att vara naken o se nakna pojkar..varför vet jag inte och det är inget jag tänker tvinga henne till. Hon är 7år men mogen för sin ålder och leker mest med 9-10åringar så jag kan tänka mig att de påverkas en hel del av varandra. Varför är det ok för en 10åring att tycka att det är lite "pinsamt" med nakenhet men en 7åring inte får det? Är inte det att anta att alla 7åringar är precis likadana.. vilket de absolut inte är
    Därför att en 10-åring förmodligen är i förpuberteten där det är normalt att dessa känslor utvecklas.
  • Liiza

Kanske om alla vuxna slutar upp med att göra nakenhet
    till något märkvärdigt så kanske barnen inte heller bryr sig?

Jag förstår inte att vuxna pratar om sex när det handlar om 7-åringar!

Viktigast är att en 7-åring känner sig trygg på badhuset!!!

• malinagirl
    Sennaboo skrev 2009-10-02 13:22:21 följande:
    Andra trogna skrivare här menar på att det har med sexualitet att göra, därför skrivs det om det.
    Nej det har ingen i tråden skrivit om att det handlar om sexualitet.
    Hela mitt liv har varit en enda lång uppförsbacke, men nu går det äntligen utför
  • malinagirl

Tråkigt och sorgligt att det finns människor som tvingar in pojkar i nio-årsåldern i fel omklädningsrum, där det finns flickor i samma ålder so är i förpurbeteten, då är man som känsligast,brösten börjar växa man får behåring på diverse ställen.{#lang_emotions_undecided}

Hela mitt liv har varit en enda lång uppförsbacke, men nu går det äntligen utför
  • 180823

Klart du kan följa med åldersgränsen är 7 år lite över gör inget t.ex. 7 1/2 år men inte när han har fyllt åtta för det brukar vara 7 år åldersgränsen kan skilja på ett år nått ställe i malmö är 6 år med det är inte att jaha du är 6 år och en dag in på herrarnas så nogrannt är det inte lite kan man "töja" på det

• 180823
    malinagirl skrev 2009-10-11 14:39:08 följande:

Tråkigt och sorgligt att det finns människor som tvingar in pojkar i nio-årsåldern i fel omklädningsrum, där det finns flickor i samma ålder so är i förpurbeteten, då är man som känsligast,brösten börjar växa man får behåring på diverse ställen.

Joo "preteen" men nog minns jag när jag var 6-7 år nog kunde jag får erektion då redan och bli förtjust i flickor med kläderna på undrar hur det akulle ha varit om jag fick se den sötaste tjejen i klassen anna naken då skulle det nog ha knipit lite i magen :D
Svar på tråden 7-årig kille följa med i damernas omklädningsrum?