• LuPeRo

Pergopinglorna del 19

Nu har vi nått del 19 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    ww.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 10:44
    Plus-/gravidtråden

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 22:13
    Pergopinglor med barn version 14

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m47792482.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 13:45
    Ny list-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m48575336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 02:21
    Nya plustråden

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49047874.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 19
  • Vårflickan84
    Längtan1984 skrev 2009-12-11 13:49:13 följande:
    Jag är på cd15 idag.Var inne på VUL igår och ägget har inte släppt än. Ska dit igen på måndag och har det inte släppt till dess så får jag ta en ovitrellespruta.
    jaha okej!
    jag ska också ta en ovitrellespruta, får se när det blir! ska på vul nästa vecka =)
  • LBS

Är det någon mer som har ständigt molande värk i nedre delen av magen eller ljumsken, typ mensvärk av pergo? Om det nu är pergons fel....
    Har i stort sett dagligen i fyra veckor haft någon lustig känsla men mensen vill inte komma. Är på dag 37 nu min pergofria månad och forfarande ingen mens.
    Någon mer som har det så sin pergofria månad?
    Har enligt stickorna inte haft äl senare än dag 17 då jag sedan dess testat med äl stickor. Innan dess var jag i Thaland och hade inga stickor med mej utan vi myste på som vanligt. Kan ju haft äl då men isf skull ju mensen kommit och ja jag har kollat med ett negativt graviditetstest som resultat på dag 31...
    Vad är det för fel på mej?????

• timmisen
    Längtan1984 skrev 2009-12-11 13:49:13 följande:
    Jag är på cd15 idag.Var inne på VUL igår och ägget har inte släppt än. Ska dit igen på måndag och har det inte släppt till dess så får jag ta en ovitrellespruta.
    Hm, hur ser man om ägget släppt eller inte med VUL?
  • NoahLeah
    Ser ut som vi får hoppa över bebisverkstaden denna månad...måste fortsätta Diclofenac december ut för att bli av helt med bröstkörtelinflammationen. O tydligen är det stor risk att barnet får hjärtfel om jag blir gravid, vågar inte ta den risken.
    Så denna månad blev det en Pergokur helt i onödan.
  • Längtan1984
    timmisen skrev 2009-12-11 21:05:42 följande:
    Hm, hur ser man om ägget släppt eller inte med VUL?
    Ser och ser. Han ser ju om det "stora" ägget jag hade sist är borta och troligtvis har det då släppt.

Fick utslag på ÄL-test idag!! =) Gissa vad vi ska göra idag?...
  • timmisen
    Längtan1984 skrev 2009-12-12 17:54:18 följande:
    Ser och ser. Han ser ju om det "stora" ägget jag hade sist är borta och troligtvis har det då släppt.Fick utslag på ÄL-test idag!! =) Gissa vad vi ska göra idag?...
    Så du gör oxå tidiga VUL? När man får utslag på äl-testen brukar det väl vara strax före äl? Undrar bara. Kram kram.
  • A S E

Hej på er!

Ni som verkar lite insatta i det här med Pergo o allt, hoppas ni kan hjälpa mej med en sak...

Jag hade mens för två veckor sen. Var då på dag 28 i cykeln. Nu skulle jag ha en Pergofri månad, men fick mens nu igen på dag 14 (!) Har aldrig varit med om det förr, kan jag börja med Pergo nu igen på dag fem som vanligt?

• Bohman

Hej,
    Har en liten undran...
    har ni någonsin mått jätte illa, och haft molande värk i magen av pero-tabletterna?
    Jag är på 3 tabletten på min andra kur nu.
    Är så orolig att det ska vara någonting annat igen...

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Kräfta2009
    Bohman skrev 2009-12-13 13:48:34 följande:
    Hej, Har en liten undran... har ni någonsin mått jätte illa, och haft molande värk i magen av pero-tabletterna? Jag är på 3 tabletten på min andra kur nu. Är så orolig att det ska vara någonting annat igen...
    Jag mådde illa, kände mig yr och trött under den första pergo-kuren. Hade även som kraftig värk (typ mensvärk). Har ätit två kurer, nu med den andra så hade jag inte lika mycket biverkningar.
  • Längtan1984
    timmisen skrev 2009-12-12 18:46:45 följande:
    Så du gör oxå tidiga VUL? När man får utslag på äl-testen brukar det väl vara strax före äl? Undrar bara. Kram kram.
    Ja, jag gör VUL på dag 10 och sen dag 14. Och nu denna månaden blev det även på dag 18.
    Tror att det är strax innan som man får utslag på ÄL-testen.
    Hade fortfarande glad gubbe i morse på mitt så vi kämpar vidare här... =)
  • LuPeRo

Bara så ni vet så går denna tråden ut på onsdag.
    Någon som känner sig manad att skapa en ny?

• timmisen
    LuPeRo skrev 2009-12-13 16:11:49 följande:
    Bara så ni vet så går denna tråden ut på onsdag.Någon som känner sig manad att skapa en ny?
    Jag vet inte hur man gör.
    Längtan1984 skrev 2009-12-13 16:04:48 följande:
    Ja, jag gör VUL på dag 10 och sen dag 14. Och nu denna månaden blev det även på dag 18.Tror att det är strax innan som man får utslag på ÄL-testen.Hade fortfarande glad gubbe i morse på mitt så vi kämpar vidare här... =)
    Hm, jag har fått frikort, så kanske skulle prova göra det så man ser vad som händer med äggen. Men jag får köra ganska långt till doktorn, oxå tror jag han skulle tycka det är onödigt mycket kollande. Jag fick utslag på äl-test 7 dagar efter VULét taget på dag 10.
    Ja, kämpa på! Här är det nedräkning mot BIM på lördag. Känner inget speciellt, så försöker som vanligt vara beredd på att den kommer. Blä...
  • Bohman

Hmm, det var nog inte tabletterna.
    Jag började kräkas och så på jobbet så jag fick åka hem.
    När jag kommer hem så ligger båda barnen i magsjuka, och gubben min börjar bli dålig också,
    Så vi har haft en underbart natt *NOT*
    men nu är det på väg mot rätt håll ialllafall....
    inte ofta man blir glad av "bara" en magsjuka...
    var så rädd att det ksulle vara en cysta till som det missat...men nu mår jag bättre...
    uff...blir en tidig kväll ikväll...

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • lucia10

HEj, jag äter pergo dag 3. Vet ni vilken dag äl kommer av pergo? Normalt brukar jag ha på dag 26... tack för svar.

• Sofiech78
    lucia10 skrev 2009-12-14 19:39:10 följande:
    HEj, jag äter pergo dag 3. Vet ni vilken dag äl kommer av pergo? Normalt brukar jag ha på dag 26... tack för svar.
    ÄL brukar normalt kommer 4 -10 dagar efter sista tabletten. Jag själv har två gånger i rad av två totalt fått på dag 6 efter sista tabletten.
  • Sofiech78

Jag har varit lite inaktiv här den sista tiden och det ber jag om ursäkt för. Men just nu orkar jag inte vara så fokuserad på detta med barn och räkna dagar. Jag känner liksom att jag måste släppa det lite.

Jag har dock en liten fråga, är det någon som har fått ÄL två ggr i månaden? Jag fick det med hjälp av pergo den 6 december (alltså dag 17 i cykeln). Nu idag har jag börjat känna samma ÄL-värk i äggledarna igen och idag är jag inne på cykeldag 27 och normalt utan tabletter brukar jag få ÄL runt dag 25.

Svar på tråden Pergopinglorna del 19