• ThisIsMe

    Tappa så många kg som möjligt innan året är slut. Är du med?

    Jag har ca 20 extrakilon som jag vill tappa. Jag har nu tänkt jobba hårt för att bli av med så många som möjligt innan året är slut.
    Finns det någon, som har mer än bara några kg att tappa, som vill haka på? Det spelar ingen roll vilken metod du tänkt använda dig av, bara du är beredd på att kämpa resten av året, även under julen. Vi kan använda tråden till att peppa varandra, skryta om tiden i milspåret, dela recept och rappotera ev. viktminskning varje vecka.

    Jag är 158 cm lång och väger 75 kg. Jag vill ner till 55 kg, eller kanske lite lägre.

    Är du med?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-28 00:26
    Nu har jag fixat en tråd där vi kan rapportera ev. viktminskning varje måndag: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m47605569.html

  • Svar på tråden Tappa så många kg som möjligt innan året är slut. Är du med?
  • solstickan41

    - 0,5, jag är så nöjd så
    Har också lingonvecka och igår var magen så svullen. Men den hade gått ner lite idag vilket jag är lättad över annars hade vågen inte visat så fint resultat.

    Tar tag i trådbytet någon kväll. Har en del klappar som ska paketeras, hua!

  • vårtulpanen

    Vägde 78,4 i morse. Minus 0,8 den här veckan, precis som förra veckan så hade jag gått ner mer i början av veckan för att sen förstöra det med för mycket fika och godis på helgen.. jag blir gaaalen på mig själv! Men men 0,8 minus är ändå 0,8 minus

  • Viktorsmamma

    =) du har ju varit riktigt duktig familj05!!

    här provades det en skjorta idag jag haft i garderoben sedan jag använde den sist nyår-08 sen blev jag gravid :P

    provade den nu (har den på mig) och den sitter bra, lite tajt över armarna men annars så!! skit kul ju trots att jag har 10kg kvar så får jag på mig den :D
    är överlycklig!!

  • Jennisita

    Vägde mig idag... hade bara gått ner 0,2 hehehee,, lite snoppet,men det blir så ibland,hellre det än helt stilla =)

  • Viktorsmamma

    minus är alltid minus!! allt neråt på vågen är bra =)

    snart jul!!!

  • Viktorsmamma

    ja! usch... eller inte usch men jag har letat i 2-3 veckor efter ramar till 2 kort på sonen vi ska ge bort men finns inte ramar i den storleken tydligen!!! gah!

    varför gör de "skolkort" i format som de inte finns ramar i?

  • Jennisita
    Viktorsmamma skrev 2009-12-15 15:37:55 följande:
    ja! usch... eller inte usch men jag har letat i 2-3 veckor efter ramar till 2 kort på sonen vi ska ge bort men finns inte ramar i den storleken tydligen!!! gah! varför gör de "skolkort" i format som de inte finns ramar i?
    Jaa jag har också alltid undrat det!!!! får ofta köpa fint pappper färg på gallerix och lägga i bakom eller liknande,,, störigt!
  • Viktorsmamma

    jo precis! de som är 12x8 funkar väl men de som är 6x8 skulle jag gärna vilja ha en fin ram tid som passar:P gör ett sista försök hos glasmästaren imorgon!

  • Mamma060812

    Usch ja.. Jag har gått upp 1.5 Kg, inget kul alls. Trots att jag inte gjort själ för det....

  • familj05

    Härligt, njut!


    Viktorsmamma skrev 2009-12-15 12:56:33 följande:
    =) du har ju varit riktigt duktig familj05!! här provades det en skjorta idag jag haft i garderoben sedan jag använde den sist nyår-08 sen blev jag gravid :P provade den nu (har den på mig) och den sitter bra, lite tajt över armarna men annars så!! skit kul ju trots att jag har 10kg kvar så får jag på mig den :D är överlycklig!!
Svar på tråden Tappa så många kg som möjligt innan året är slut. Är du med?