• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (3)

    Nu närmar det sig snart, dagen då våra "2:or" får se dagen ljus. Spännande att få möta den lille/lilla nya familjemedlemmen.

    Välkomna alla gamla som nya trådskrivare! {#lang_emotions_smile}


    Liten sammanställning över oss som skriver här:
    UlrikaG (33) Ulrika, Hugo 080308 BF barn 2: 091101
    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103
    Lybe (28) Lina, Filippa 051010 BF barn 2: 091107
    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119
    Miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126
    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 071212 BF barn 2: 091129
    Baglady (?) Jenny, Alice 070823 BF barn 2: 091203
    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206

    Länk till 1:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html
    Länk till 2:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m45027579.html
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (3)
  • Ulrika G

    Hej!

    Har redan annat inbokat på onsdag, så tyvärr kan jag inte komma. En annan gång!

    Vi ska upp till småland över jul, och hoppas det bjuds på snö!

    Idag borde alla trådbebisar ha kommit ut eller hur? Heja AnnaA!

  • miamisan

    OJ, vad det snöar utanför fönstret - härligt! Jag befinner mig på Umas inlagd sen igår med buksmärtor och blev opererad i natt. De misstänkte att jag hade en inflammerad blindtarm men det visade sig att det var en vätske fylld cysta, som de tömde. Jag är lite trött och yr men kommer få åka hem igen i eftermiddag. Skönt medtanke på barnen, speciellt Mathilde. Jag har kunnat pumpa ur mjölk och i eftermiddag kan jag amma henne igen. Min lilla flicka har redna fått sin första förkylning och är rätt krasslig. Det gör ju att man ännu mer längtar hem...

    Hoppas allt går bra för er andra med era telingar!


    ♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
  • Lybe

    Hej på er

    Mia, Hoppas att du mår bra nu, jobbigt o vara i från de små så skönt att det inte blev så länge.

    Nu är vi västerås hos mina föräldrar, gick bra o åka bil tog ca 8timmar, stannade o gav felix mat tre gånger. Filippa trivs så bra hos sin mormor o morfar, leker o har kul

    Hur är det med alla?
    Skriv lite mer så kul o läsa=)

    Kram kram

  • AnnaA80

    Nu är vi äntligen hemma
    Lilla Ellen kom ut på lördag istället, men med snitt. Mina värkar satte igång på onsdag kväll, de kom tät men ville aldrig bli tillräckling långa utan var 30 s värkar som tydligen inte gjorde så stor nytta. Efter många turer fram och tillbaka hade jag öppnat mig 1,5 cm på lördag morgon då krävde jag att mitt snitt skulle framflyttas till samma dag vilket de lyssnade på tack och lov. Ut kom Ellen, 54 cm lång och 3770g.
    På söndag visade sig tyvärr att Ellen hade fått gulsot pga vi hade olika blodgrupper och hon hade fått över mina antikroppar. Hon blev därför inlagd på Neo. Nu är vi hemma på permission dock och hoppas att hon blir helt utskriven snart.

    Nu skall jag bara ta itu med min mjölkstockning. ...Någon som har några bra tips?

  • BejbisAngelina

    Åh grattis!!!!!!!
    Vad jobbigt at det blev så drygt med värkarna, men skönt att de lyssnade på dej med snittet!!!
    Min flicka blev o är fortfarande gul o gul i ögonvitorna..men hur vet man om de har gulsot? Vad sade de till dej om det? vi hade oxå olika blodgrupper. Hoppas hon blir utskriven snart!!

    Jag trodde jag hade åkt på mjölkstockning i tisdags...fick feber o ont i brösten. Febern blev högre o hade till slut 39,5. Orkade knappt ta hand om barnen. Kunde inte amma iheller....ringde kk o fick en tid på amningsmottagingen. Det visade sig att jag hade högt CRP så jag hade tydligen fått en inflammation i brösten o fick recept på antibiotika. De tog odling oxå från brösten så jag ska dit igen i veckan o få svar på den.
    Har ju haft sår sen jag började amma. Tror jag fick samma med mni förra flicka. minns att jag hade feber o väldigt ont i brösten några dagar.

    Har du mjölkstockning så amma eller pumpa så ofta du kan o försök amma/pumpa tomt brösten varje gång. Låt det gå ett par timmar eller tre emellan. ju oftare desto bättre. Massera oxå brösten så gott det går.

    Stackars dej miamisan!! Det e verkligen mardröm när man precis fått barn!! Hoppas du får komma hem snart!!

  • AnnaA80

    BejbisAngelina: Problemet med olika blodgrupper uppkommer endast om mamman är blodgrupp 0 och bebisen A eller B. Det man reagerade på var att hon var gul redan efter mindre än ett dygn, det vanliga är att barnen blir det först efter ett par dagar (vid vanlig gulsot)..Var inte din flicka gul när ni skrevs ut? Sa inte läkarna något om det?

  • Lybe

    Anna Grattis till Ellan, fy vad jobbigt o ha värkar så länge, skönt att du fick snitt redan på lördan. Nu är alla trådbebisar ute=)

    Hoppas att mjölkstockningen blivit bättre.

    Bejbisanjelina: mår du bättre nu? unkar amningen igen?

    Felix har fått torsk eller svamp eller vad det nu heter i munnen, alldeles vit, vi har vichy vatten o penslar munnen me men det blir inte bättre tycker jag, tror att det gåttöver till mina boobs me, gör jätte ont när han äter o så kliar det efteråt. Men jag antar att det bara är o amma på? Nån som vet?

    Idag ska vi fira jul med min familj,mysigt.

    Hoppas att allt är bra med er alla

    Kram

  • miamisan
    Eftersom denna tråden stänger om två dagar, så vill jag gärna ha lite uppdaterad info från er (om det är okej).

    Vill göra en ny sammanfattning i tråd starten och fattas lite uppgifter från följande:


    AngelinaJo: När fyller Angelina år och vad heter er andra flicka?

    Swala: Vad heter er nyfödda gosse och hur lång var han samt vägde vid födseln?

    Baglady: Hur gammal är du och vad heter er nyfödda lilla tjej?
    ♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
  • miamisan

    Jag har det bra förutom att det känns i magen att jag blivit opererad men det är betydligt mildare än er som fått snitt.

    Och grattis AnnaA80 till sista trådbebisen! Vad skönt att Ellen kom innan julafton. Vilken dag blev det? Så jag inte skriver in fel i sammanfattningen...


    ♥ Tristan 080118 ♥ Mathilde 091119 ♥
  • BejbisAngelina

    Lybe

    Ammar inte nu sedan i torsdags med tanke på inflammationen i brösten o den hemska smärtan ovanpå det. Har även märkt att jag bara får ut 60ml efter 3 timmar när jag pumpar och lillan äter minst 110ml per mål så jag har blivit tvungen att fylla upp me ersättning nu. Tydligen e det lätt att åka på en inflammation igen om jag får sår på bröstvårtorna o det vill jag INTE vara med om igen...känns inte som att jag kommer ta upp amningen igen och att jag har så lite mjölk gör det inte mer lockande direkt iheller. Vill att hon ska bli mätt o nöjd!

    AnnaA80
    Jo hon blev gul dagen efter o dagen efter det var hon gulare. De sade att jag skulle ringa barnakuten om hon blev ännu gulare sen när jag kom hem. f.o.m idag tycker jag att det gått tillbaks en aning så nu börjar det väl försvinna. Harförsökt ha henn mycket vid fönstret. Det var deras råd.

  • Labolinas
    miamisan skrev 2009-12-20 21:29:44 följande:
    Eftersom denna tråden stänger om två dagar, så vill jag gärna ha lite uppdaterad info från er (om det är okej).Vill göra en ny sammanfattning i tråd starten och fattas lite uppgifter från följande:AngelinaJo: När fyller Angelina år och vad heter er andra flicka?Swala: Vad heter er nyfödda gosse och hur lång var han samt vägde vid födseln?Baglady: Hur gammal är du och vad heter er nyfödda lilla tjej?
    Jag heter Angelica (såg att det står Angelina). Däremot vill jag inte skriva här på familjeliv vad barnen heter, så jag hoppas att det är ok Ni får ju reda på det när vi syns vid tillfälle istället
  • Ulrika G

    Grattis till Ellen AnnaA80!

    Hoppas ni alla får en skön julhelg och ett gott nytt år! Vi åker upp till Småland (om väglaget tillåter) och firar jul. Tiden bara springer iväg, men jag hoppas vi kan ses många fler i januari!!

  • Baglady

    Miamisan: Hon heter Sofia.

    God Jul & gott nytt år allihopa!

    Träffas gärna efter helgerna!

Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (3)