• Svar på tråden vi som fick våra små mars/april 2009
  • sherry mum

    hur tänker ni kring flera barn, vill ni ha flera eller är det stopp nu?
    här kan jag absolut tänka mig en till

  • modestyclara

    sherry mum skrev 2009-10-07 16:51:12 följande:


    hur tänker ni kring flera barn, vill ni ha flera eller är det stopp nu?här kan jag absolut tänka mig en till
    det är bara hormonerna som spökar

    nä allvarligt, tre räcker
  • sherry mum

    nä jag menar allvar, jag VILL ha en stor familj=)
    men nästa får bli om typ 3 år...

  • modestyclara

    sherry mum skrev 2009-10-07 16:53:37 följande:


    nä jag menar allvar, jag VILL ha en stor familj=)men nästa får bli om typ 3 år...
    blir så jobbigt med bil och sånt tycker jag
  • stockrosen

    Vill gärna ha en till men min sambo tycker det räcker med två.

  • modestyclara
    stockrosen skrev 2009-10-07 17:13:04 följande:
    Vill gärna ha en till men min sambo tycker det räcker med två.
    Jag tycker tre är lagom, blir mer än klan än en familj
  • stockrosen
    modestyclara skrev 2009-10-07 17:59:23 följande:
    Jag tycker tre är lagom, blir mer än klan än en familj
    Tre låter utmärkt
  • sherry mum
    modestyclara skrev 2009-10-07 16:55:59 följande:
    sherry mum skrev 2009-10-07 16:53:37 följande: blir så jobbigt med bil och sånt tycker jag
    äsch, jag är inte så praktiskt lagd. vi har inte bil överhuvudtaget nu så det blir inga problem ;)
    nu ska jag titta på förlossningskliniken, har ni sett det ngn gång?
  • stockrosen

    sherry mum skrev 2009-10-07 20:26:07 följande:


    äsch, jag är inte så praktiskt lagd. vi har inte bil överhuvudtaget nu så det blir inga problem ;)nu ska jag titta på förlossningskliniken, har ni sett det ngn gång?
    Jag har svårt att se på den eftersom jag lipar hela tiden

    Ärligt talat, går tiden fortfare med andra barnet?
    Jag fattar inte att hon snart blir 7 månader. Idag har hon även kommit igång med maten och ratat amningen vid två tillfällen vilket känns skitmärkligt rent ut sagt. Min första son hatade mat och ville bara amma .............
    Jag vill ha dem små lite längre .........
  • modestyclara

    Hörrni är det nån mer än jag som får ont i snittet vid ägglossning och inför mens? Känns ju lika fånigt som att känna väderomslag i tummen eller nåt sånt

  • sherry mum
    modestyclara skrev 2009-10-07 21:04:05 följande:
    Hörrni är det nån mer än jag som får ont i snittet vid ägglossning och inför mens? Känns ju lika fånigt som att känna väderomslag i tummen eller nåt sånt
    va har du fått tillbaka din mens?jag går och väntar och väntar på min, ammar ju bara 2ggr per dag och det känns som molande värk i bland över äggstockarna så jag väntar på att den liksom ska bryta ut. komsikomsi mensen!
  • modestyclara

    sherry mum skrev 2009-10-08 18:30:56 följande:


    va har du fått tillbaka din mens?jag går och väntar och väntar på min, ammar ju bara 2ggr per dag och det känns som molande värk i bland över äggstockarna så jag väntar på att den liksom ska bryta ut. komsikomsi mensen!
    japp fick den nästan direkt efter avslaget slutat *taskigt*
  • MamaCool

    sherry mum skrev 2009-10-08 18:30:56 följande:


    va har du fått tillbaka din mens?jag går och väntar och väntar på min, ammar ju bara 2ggr per dag och det känns som molande värk i bland över äggstockarna så jag väntar på att den liksom ska bryta ut. komsikomsi mensen!
    Precis som jag Med första sonen tog det 1½ ÅR innan den kom tillbaka... med andra ca 1 år - så denna gången blir det spännande o se...

    Fler barn... nej, jag tror verkligen inte att mitt psyke pallar

    Har just nu en "galen" 6 åring. Som ena sekunden är hel underbar o hjälpsam för att i nästa andetag bli... gråtig, kaxig, otrevlig o rent utsagt förjävlig!!! Sen har vi 3 åringen som (förhoppningsvis!!) toppar i sin trots JUST NU! Skrattar o skriker om vartannat... Sen fyller vi på m lilla Maya som är som en sol hela tiden - förutom när hon ska sova då vill det sig inte riktigt o hon bökar i säkert en kvart för att sen komma till ro EN KORTIS... o så börjar vi om... hej o hå!

    Vi har verkligen prickat in dessa barn i sina "bästa" perioder - ja, jag känner att jag lever! Självklart vet jag ( vid det här laget!!) att detta är perioder som går över MEN Maya ska ju oxå gå igenom dessa stadier... o bara tanken gör mig... MATT

    Älskar mina barn till stjärnorna o tillbaka men inga fler här hemma! Sen gillar jag tanken på att lilla M alltid kommer att vara vår minsting
  • MamaCool

    Hon var ju vår "hoppsan" som inte alls var planerad men som tydligen ville komma till oss ändå Så jag känner mig nöjd

  • stockrosen

    Melno:
    det låter faktiskt underbart även om jag vet hur jobbigt det är med trotsperioder.

    Det är väl så (för mig i alla fall) att det är väldigt enkelt med spädbarn/småbarn. Det är sen det börjar. För jag tycker verkligen att hela första året fram till 14 månader var ENKEL med stort E. Visst var det lite kolik och sånt men när man bara hade ett barn och kunde sova när som helst så var det faktikt piece of cake för mig. Och jag menar det och inte bara säger det. Jag ÄLSKAR spädbarnstiden.

    Sen vid 14 månader började han springa och klättra överallt och då var man tvungen att vara med hela tiden...lite jobbigare men inte så farligt. Det jobbiga började strax innan han skulle fylla 3 år och han kom in i "trotsåldern". Först då egentligen började jag tycka att det var jobbigt emellanåt.

    Jag har vänner som har äldre barn och de säger att det är jobbigt sen när de blir ännu större och man skall köra dem på olika aktivieteter varenda helg. Upp tidigt som attan och iväg och glo på ishockey, fotboll, konståkning eller vad det än är. Inte så kul att få det pusslet att gå ihop när man har många.

    MEN jag skulle ändå vilja ha många. Det blir en dynamik i familjen. Jag gillar det

  • modestyclara

    Hallå tjejer *vinkar* Hur står det till? Här tar sig Rut fram på baken genom att skruva och dra sig fram på nåt sätt. Jag vet inte hur det går till men hon är överallt hela tiden och man får plocka saker ur munne på henne konstant Annars så sover hon uruselt igen men vi tror det kan bero på att jag har börjat arbeta varannan dag och pappa är hemma istället. Har för mig att de andra kidsen reagerade på den omställningen de med...

  • sherry mum

    hej!här mår vi bra!nellie kryper också, full fart framåt!det ska bli kul nu i jul, det blir ju våra småttingars första!

  • stockrosen

    Hej!!! Här har vi det bra. Den lilla kryper inte men ålar sig fram snabbt. Problemet är att hon liksom lyfter upp en arm, vrider sig bakåt och slänger sig bakåt och slår sig i huvudet rätt ordentligt. Så nu vågar jag knappt släppa loss henne här på parketten..........Men annars är det fint.

    Har ni vaccinerat mot SI era små???
    Jag har gjort det. Hoppas jag har valt rätt....

  • modestyclara
    stockrosen skrev 2009-12-03 16:35:29 följande:
    Hej!!! Här har vi det bra. Den lilla kryper inte men ålar sig fram snabbt. Problemet är att hon liksom lyfter upp en arm, vrider sig bakåt och slänger sig bakåt och slår sig i huvudet rätt ordentligt. Så nu vågar jag knappt släppa loss henne här på parketten..........Men annars är det fint.Har ni vaccinerat mot SI era små???Jag har gjort det. Hoppas jag har valt rätt....
    Japp, en sprut har hon fått...men jag har inte fattat det där med andra dosen... om man ska ge den efter tre veckor för att de ska ah fullt skydd eller om man ska ge den så sent som möjligt så att skyddet varar säsongen ut...
  • sherry mum

    Nellie fick sitt vaccin idag, hoppas hon inte får hög feber.. har era små fått några biverkningar.

    här har ni min nya blogg om ni är intresserade av att läsa!
    www.mammassessor.blogspot.com

    bloggar ni?

Svar på tråden vi som fick våra små mars/april 2009