• Svar på tråden Liga Match
  • Arostjej

    Yoyna: H kan inte heller skriva sitt namn, han skriver några bokstäver men vet nog inte vilka det är. Ritar gör han ganska mkt, men jag tror som Sol säger att de nog är bra på olika saker.

    Har nån av er tips på en "barn-vänlig" frisör i stan?? H gillar verkligen inte att klippa håret, vi har kört trimmern so far men idag tyckte vi att det var dags för en "riktig" frisör. Han var superledsen och det gick knappt att klippa, var jättesvårt att komma åt för frisören. Förstår inte heller vad det är som gör honom så rädd??!? Men om man går till nåt ställe som är bra med barn kanske han kommer över den rädslan.

    Funderar på att köpa en bilbana till H i julklapp, nån av er som har nåt bra tips?! Är det nån av era barn som leker med Bakugan?? Jag har knappt hört talas om det, men nån på jobbet pratade om att hennes 4-åring var helt såld på det och idag fick H inbjudan till ett "Bakugan-kalas" ...??

  • eviskurren

    Aros: Frisören närmast er är duktig på att klippa barn! Alltså i "centrum" bredvid pizzerian. Vi har alltid klippt A där (för att farmor känner ägaren). Sist var det sonen som klippte och det gick utmärkt det också. S har jag klippt själv än så länge, men det är inte lätt då hon gärna vill fånga saxen.

    Jag har också funderat på bilbana, men inte kommit till skott. A leker mycket med sin tågbana just nu, så man kanske skulle satsa mer på att bygga ut den. Vi tänker vidare Bakugan? Tycker det verkar våldsamt för en 4-åring?

    Här ritas inte ens några huvudfotingar ens, men A "klarade" 4-årskontrollen ändå iom att han kunde rita av det hon ritade. Han är mer intresserad av färger än resultatet än så länge. Han känner igen alla bokstäver och en del ord, men skriver inte själv. Han har liksom inte den finmotoriken än verkar det som.

  • Esmaralda

    Aros; på klippstugan i Sigma hade de iaf när D var liten en "bil" som barnen fick sitta i när de blev klippa och barnen fick se på film och en klubba... då satt D som ett ljus även om han inte heller gillade att bli klippt. En klubba kan du ju köpa själv och sätta i handen på honom ;). Jag klipper M själv medan han får äta glass..

    M är mycket intresserad av siffror och bokstäver men kan bara skriva sin bokstav ännu. Men han gillar att sitta med sådana där "lär-böcker" och leka skola. Men han har blivit mer pysslig på sista tiden och nu sitter han ofta på "sitt kontor" och tejpar, klipper och ritar.

    Bakugan.. har aldrig hört talas om..? Vad är det?

  • Sol30

    Bakugan är väl sådana där bollar som öppnar sig och blir...nåt.... I:s kusin som är sex år önskar sig sådana, så vi ska iaf leta efter såna.

  • Lille  skutt

    Har aldig heller hört talas om bakugan... ? öh...

    G kan skriva bokstäver men vägrar skriva sitt namn. Han hittar på egna. Ritar gör han, men sällan så man ser vad det är

    Kul att fler ska gå på fest!

    Hoppas du har en trevlig resa lsy!!

  • Sol30

    Vi var på akuten igår. I hade ramlat (blivit puttad) ner från ett bord på förskolan. Hela armen i gips blev resultatet. Spricka i armbågen. Det kunde gått mycket värre, men det är ju lite tråkigt nu när snön kom och allt och han inte kan vara ute och leka.
    Ni som gjort 4-årskontrollen, behöver man använda vänster arm till något? (Han är högerhänt). Vi ska till bvc på fredag för kontrollen nämligen.

  • Esmaralda

    Åh vad tråkigt! Har han ont också? Men en spricka läker väl rätt fort på ett barn.. eller hur länge blir det gips?

    Om vänsterarmen och 4-årskollen vet jag inget, det var J som var dit med M (och D.s var så länge sen!) men de ska ju rita men det funkar ju med höger också.. du får väl ringa och höra vad de tycker, om ni ska komma eller skjuta upp det. Blir han hemma från fsk nu?

    Vi har skottat, M tyckte det var såå kul! Ska nart till fsk, idag blir det eftermiddagsförskola, de har luciatåg i eftermiddag så då passade det bättre att komma efter lunch. Rätt skönt med sovmorgon ;)

  • Sol30

    Esma: Tre veckor med gips blir det. Vi ska på återkontroll om en vecka och se om de ska gipsa om eller inte. De tyckte han skulle vara hemma nu när han är så ovan med gipset och att det ju kan gå sönder när han är på förskolan. Sen är det ju jul och nyår, så det lutar åt att han nog blir hemma de tre veckorna han har gipset. F är hemma med honom nu och han har ont, men det hjälper ok med alvedon. Han låg och kollade på film och hade ännu inte sett hur det ser ut ute. Blir nog inte roligt när han inser vad han missar!

  • eviskurren

    Stackars I! Fast just nu är det ju så himla kallt, så idag har jag inte sett till några barn ute. Vi sitter också inne. S var magsjuk igår, men verkar vara som vanligt idag. Det var många sjuka på hennes avdelning i torsdags så jag hade ändå tänkt hålla henne hemma igår (skulle bara på skolavslutning själv), men så kräktes hon direkt efter morgonvällingen. Blä!

    A provade sina skidor i mörkret igår kväll. Åka framåt gick ok (några meter bara), men svänga var ju inte helt lätt. Roligast var att springa omkring med stavarna i snön och låtsas åka fort! Igår spolade de isbanan hos oss också, så snart är det dags att prova skridskorna också. Efter julafton förstås

    Är det nån fler som är i Västerås på lovet så ses vi gärna i mellandagarna. Vi är hemma till och med trettondagen.

  • Sol30

    Vi var på återkoll igår på lasarettet och sprickan/brottet läker bra, så vi ska ta bort gipset på nyårsdagen. Han var in igen några dagar efter akutenbesöket och fick plastgips istället då han hade så svullen hand. Så det här kan vi ta bort själva.

    Jag ses gärna någon dag under ledigheten! Jag börjar jobba igen den 7:e januari. Jobbar sista dagen idag och guuuuhhh så skönt det ska bli att vara ledig!

    God Jul till alla om jag inte skriver nåt mer innan julafton!

  • lillasysteryster

    Sol: Skönt att I läker bra! Det gick väl bra att ha fyra års kontroll med gips? Minns inte att man gjorde något spec förutom att rita med händerna.

    Lukas kollar på pokemon och bakugan på lördag och söndags morgnarna och han gillar det jätte mycket. Det jag kan se när jag tittar är inte värre än mycket av det som svt sänder. Han har öven fått en hel del pokemon gubbar att leka med men bakugan och yogijo(eller hur det nu stavas) har vi inte köpt. Räcker gott o väl med en av grejerna. Spiderman är också cool men det har han inte sett på TV utan det är mer genom kompisar och på kläder.

    Lukas kan inte skriva sitt namn men han skriver L (fast spegelvänt) och känner igen T och E. Idag pekade han på en 8 och sa åtta. Jag blev förvånad för jag visste inte att han kunde några siffror alls

  • Yoyna

    Hej lsy! Hade ni en trevlig resa???

    Kikar in och hälsar er alla en rktigt mysig jul! Hoppas ni får det mysigt! Kram!

  • nyinflyttad

    God jul till alla!! Hoppas att alla har det mysigt och inte stressar för mycket. Det är så härligt med snö, första vita julen på länge

  • lillasysteryster

    Yoyna: Japp, det var ok. Inte kanon väder hela tiden men vi hade det mysigt och lite sol fick vi ihop. Lukas hade det kanon med Bamse klubb och uppvärmd pool! Har du svarat på när ni åker till Thailand? Isåfall har jag missat det så jag frågar igen. Hur länge blir du mamma ledig?

Svar på tråden Liga Match