• Milkina cerka

    Kristna se hit(del18)!

    Kristna se hit(del 18)!
    Många trådar har det blivit..här kommer den 18:e!
    * Det viktigaste med tråden är att den sakall fungera som ett "andhål", eller oas,
    eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser *.
    Tack för att d u respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!!

    Förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-257/m45318328.html

  • Svar på tråden Kristna se hit(del18)!
  • tjötas
    TanjaS skrev 2009-12-30 20:38:25 följande:
    Jag lovade mig själv att inte bli bitter... Nu är jag där... Tiden går och min identitet tynas bara bort mer och mer... Vad vill Gud? Jag ha börjat få ångest för de känns som jag går emot mitt egna jag bara för att ha en hel familj. Skulle jag separera pg av jobb och vänner så är de ett högt pris jag får betala. Vi måste sälja huset är väl en väldigt stor sak. Jag vill inte förlora vårdnaden om sonen då jag ändå mest tar hand om honom. HJÄLP MIG I BÖN!
    Ber för dig!

    Känner framförallt att jag vill säga detta:

    "jag är inte förvirringens och frustrationens Gud".

    Försök slappna av och känn in Gud!

    Gå in på www.joycemeyer.org och klicka på "watch todays program". Predikan från 1 och 2 jan (2 delar alltså) heter just "Living without frustration" och jag tyckte de var jättebra och matnyttiga. Ge dig själv den stunden, det är ca 20 min per del. Ge Gud de minutrarna och se vad han kan göra!
  • mom2be

    Hej Vänner! Gott Nytt År! Tack för alla som bett för oss. Vi har haft en underbar resa till Florida och är här lite till innan det är dags att åka hem.

    Välkomna alla nya! Kul att se er här! Ber för er som har nämnt böneämnen.

    Tanja: Jag vet att det ibland är svårt att förstå varför saker och ting händer. En del saker förstår vi nog inte förrän vi kommer till himlen. Själv har jag känt att det varit otroligt jobbigt och ganska bortkastat att vara sjuk i tio år, men nu kan jag uppskatta de lärdomar jag fått med åren. Kanske det kommer att klarna ännu mer varför om några år. Jag ber att du skall få förmågan att förtrösta på Gud i situationen som är! Att Han skall vara din klippa som ger dig kraft, även om du inte förstår. Att Gud skall se till att din fot läker så att du får tillbaka full förmåga. Jag kan rekommendera en bok som hjälpt mig mycket. Den heter "Ditt bästa liv nu" och är skriven av Joel Osteen. Gud välsigne dig! Kram/M

  • hemlig mamma

    Idag hörde jag en predikan om att vara/bli mer fokuserad på Jesus, så här inför det nya året. Bra men utmanande. 

  • hemlig mamma

    *Gud, tack för året som gått. Välsigna och led alla vidare i alla livets situationer detta år. Hjälp oss komma ihåg att vi är frälsta och dina barn oavsett om vi känner det så eller inte. Låt inte fienden få kunna skjuta några brinnande pilar på oss. Utan att vi får vara fokuserade på jesus Kristus och vad han gjorde på Golgata kors. Tack Far för att vi får vara dina barn. Tack för att du dog och uppstod för att vi skulle ha liv. TAck helige Ande för att du leder oss och uppenbarar Jesus Kristus för oss. Låt Guds ord få bli än mer levande för oss var och en detta år. Amen.*

  • Flickanx2

    Hejsan alla!

    Vi har varit sjuka nästan hela slutet av förra året och i år (jag vet det är fortfarande bara den 4;), så har vi fortsatt. Jag fick till på köpet njursten i går...fattar inte vad det är som händer. Är vi förföljda av något eller har någon satt en förbannelse över oss?? Vår lille vill inte äta och går inte upp i vikt. Alla i familjen har haft både vanliga influensan och kräksjukan, tätt följt då av mitt njurstensanfall.

    Alltså, det är inte som jag vill klaga eller så, det finns verkligen de som har det värre. Jag bara undrar...tror ni det går att göra något för att vända denna "trend" som verkar ha drabbat oss?

    Jag tänker iallafall och ber för er som har det värre

    kram n

  • Milkina cerka
     Bible 2 Nillan skrev 2010-01-04 14:52:45 följande:
    Hejsan alla!Vi har varit sjuka nästan hela slutet av förra året och i år (jag vet det är fortfarande bara den 4;), så har vi fortsatt. Jag fick till på köpet njursten i går...fattar inte vad det är som händer. Är vi förföljda av något eller har någon satt en förbannelse över oss?? Vår lille vill inte äta och går inte upp i vikt. Alla i familjen har haft både vanliga influensan och kräksjukan, tätt följt då av mitt njurstensanfall.Alltså, det är inte som jag vill klaga eller så, det finns verkligen de som har det värre. Jag bara undrar...tror ni det går att göra något för att vända denna "trend" som verkar ha drabbat oss? Jag tänker iallafall och ber för er som har det värrekram n
    Lät inget vidare, skall tänka på er.

    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • gustafssons

    Hej alla vänner å GOD FORTSÄTTNING på det nya året!!
    Hoppas ni haft det bra i storhelgerna.

    vi knallar på, snart 3 å 1 års kalas nu..:-/ det går så fort. 

    Vi mår rätt så bra här nu tack och lov, men sover dåligt på nätterna gör jag än. men det går.
    Jag går in å kollar till er iband men hinner oftast inte nått mer.

    Ber för er alla å hoppas att bekymmer ska lösas och att ni får bönesvar. 

    kram till er!! 

  • Milkina cerka
    gustafssons skrev 2010-01-04 20:28:14 följande:
    Hej alla vänner å GOD FORTSÄTTNING på det nya året!!Hoppas ni haft det bra i storhelgerna.vi knallar på, snart 3 å 1 års kalas nu..:-/ det går så fort. Vi mår rätt så bra här nu tack och lov, men sover dåligt på nätterna gör jag än. men det går.Jag går in å kollar till er iband men hinner oftast inte nått mer.Ber för er alla å hoppas att bekymmer ska lösas och att ni får bönesvar. kram till er!! 
    Var länge sedan, roligt att se dig här{#lang_emotions_smile}.
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • hemlig mamma
    Nillan skrev 2010-01-04 14:52:45 följande:
    Hejsan alla!Vi har varit sjuka nästan hela slutet av förra året och i år (jag vet det är fortfarande bara den 4;), så har vi fortsatt. Jag fick till på köpet njursten i går...fattar inte vad det är som händer. Är vi förföljda av något eller har någon satt en förbannelse över oss?? Vår lille vill inte äta och går inte upp i vikt. Alla i familjen har haft både vanliga influensan och kräksjukan, tätt följt då av mitt njurstensanfall.Alltså, det är inte som jag vill klaga eller så, det finns verkligen de som har det värre. Jag bara undrar...tror ni det går att göra något för att vända denna "trend" som verkar ha drabbat oss? Jag tänker iallafall och ber för er som har det värrekram n
    Det behöver inte vara hårda angrepp från fienden. Även om vi alltid är ansatta. Jag tror att vi inte ska tolka in fienden för mycket, utan att fokusera på Jesus. Vissa saker tror ajg oxå är konsekvenser av syndafallet, med en sämre kropp och natur och allting. (Ibland skojar jag och undrar om damm är en konsekvens av syndafallet .)
    När ajg hade flyttat hit var jag förkyld åtta gånger på ett halvår. Den åttonde gången behövde ajg gå till läkaren för sjukintyg och hostmedicin. Jag frågade om det inte finns något att göra - jag tänkte att det kanske var något med immunförsvaret eller så. Först fattade han inte. SEdan skojade han och sa: "Du menar en helkropps datortomografi?" Typ, sa jag. Då sa han att det finns inget, det är bara så under vinterhelvåret. Nu efteråt fudnerar ajg om det inte berodde på att det var en ny stad och nya virusar som jag inte stött på tidigare. Där ajg nu fått motståndskraft, och inte ¨är förkyld lika ofta. Magsjuka säger de att man inte blir immun mot, tyvärr.
  • Bubbis10

    Vill bara dela med mig av en upplevelse som är hm...minnesvärt för mig...

     för ca 1 år sen så fölorade jag en bebis i min graviditet...
    ngt dog inom mig, inte bara min bebis..utan även min tro på gud...jag var förtvivlad å levde ganska så länge i djup sorg...tills en kväll, då jag bad till gud å sa-jag tappade min tro på dig i stund av djup sorg....fast jag vet nu att du var med mig hela vägen, jag var inte ensam även om det kändes så då..
    jag vill tacka dig gud för att jag har det så bra som jag har, jag har en ljuvlig dotter,mat på bordet, å tak över huvudet...å jag har hälsan...jag förlorade ngt värdefullt....men jag har mkt att vara tacksam för.

    3 dagar senare så drömde jag att jesus kom till mig i min dröm, han stod å typ svävade med fötterna neråt ovanför min  mage....han rörde mig inte då, ändå sa jag-kliv av min mage du är tung...hans huvud lutade neråt.....

    jag hör en röst, en hand smeker mig över magen, å säjer-
    XXXXXXX du är med barn.....
    jag vaknade helt svettig å skärrad....

    det gick ytterligare 3 dagar....å jag trodde inte för ngt i världen att jag var med barn...men testade...å till min stora glädje så jo..visst var jag det, är nu i 6te månaden å väntar en löiten prins...å jag vet att gud är med mig

  • Jessica C S

    Pregga--- *Ryyyser* Vilken berättelse, vilket mirakel! Gud är med en hela tiden, även genom svarta perioder, och kanske märks det inte just för att man inte pratar med Gud utan han bara bär en i famnen. Han bara finns där vid ens sida.
    Gratulerar verkligen till graviditeten!

    I inlägget ovanför dig ser du länken till den nya tråden som startats.

  • Bubbis10
    Jessica C S skrev 2010-04-21 16:46:57 följande:
    Pregga--- *Ryyyser* Vilken berättelse, vilket mirakel! Gud är med en hela tiden, även genom svarta perioder, och kanske märks det inte just för att man inte pratar med Gud utan han bara bär en i famnen. Han bara finns där vid ens sida. Gratulerar verkligen till graviditeten!I inlägget ovanför dig ser du länken till den nya tråden som startats.
    hey ok, hihi tack så mkt...ja det e ett mirakel, å jag känner att gud är med mig hela tiden, men ok jag tar med min berättelse in på den nya tråden, vill dela med mig av mitt mirakel.
    tack så jättemkt...{#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Kristna se hit(del18)!