• Anonym (Äldre)

Vanligt att tända på äldre män?

Är det vanligt att "yngre" tjejer /kvinnor tänder på äldre män?
    Alltså bara för sexets skull, inget förhållande? Tänkte att det är väl forfarande lite tabu med detta, yngre kvinna-äldre man alltså?

• Svar på tråden Vanligt att tända på äldre män?
  • Anonym (Näää)

Varför i hela världen intressera sig för nån man 50 eller mer om man är en attraktiv kvinna med sug på livet med allt vad det betyder. 

Äldre män blir tråkiga fantasilösa trötta och trista. Nu kommer nån skriva om nåt undantag, kul för er.

Men de flesta är sååå mycket tråkigare än kvinnor i samma ålder. De som är fria har GARANTERAT blivit lämnade av sin fru för att hon inte stod ut längre. 

• Miss Sunny
    Anonym (Näää) skrev 2023-03-22 16:48:28 följande:

Varför i hela världen intressera sig för nån man 50 eller mer om man är en attraktiv kvinna med sug på livet med allt vad det betyder. 

Äldre män blir tråkiga fantasilösa trötta och trista. Nu kommer nån skriva om nåt undantag, kul för er.

Men de flesta är sååå mycket tråkigare än kvinnor i samma ålder. De som är fria har GARANTERAT blivit lämnade av sin fru för att hon inte stod ut längre. 

Just så !   De flesta är så tråkiga att "kolockorna stannar"

Är 60+ nu, och har sällan nån över 40 i min säng ;)

Sunny   Solig
  • Anonym (Tråkiga)
    Anonym (Näää) skrev 2023-03-22 16:48:28 följande:

Ja, män mellan 40 och 60 är ofta otroligt tråkiga och gubbiga även för oss i samma åldrar, så varför skulle då en yngre tjej gå igång på dessa fnösken?

Kan jag som kvinna få en 10 år yngre man är det bara ett bevis på att jag upplevs som yngre och fräschare än jämnåriga män.
  • Anonym (You wish)

Tror jag knappast. Inget man ser ute i vardagen precis. 

• Anonym (Anna20)
    Anonym (Äldre) skrev 2009-10-12 16:30:20 följande:
    Vanligt att tända på äldre män?

Är det vanligt att "yngre" tjejer /kvinnor tänder på äldre män?
    Alltså bara för sexets skull, inget förhållande? Tänkte att det är väl forfarande lite tabu med detta, yngre kvinna-äldre man alltså?

Vanligt är nog att ta i men vi finns. Har alltid dragits till äldre vältränade män. Min nuvarande kille är 27 år äldre och är den bästa älskaren jag någonsin haft. 
  • Anonym (You wish)
    Anonym (Tråkiga) skrev 2025-06-24 20:54:05 följande:
    Ja, män mellan 40 och 60 är ofta otroligt tråkiga och gubbiga även för oss i samma åldrar, så varför skulle då en yngre tjej gå igång på dessa fnösken?

Kan jag som kvinna få en 10 år yngre man är det bara ett bevis på att jag upplevs som yngre och fräschare än jämnåriga män.
    Det fetmarkerade har du bara så rätt i Glad
  • Miss Sunny
    Anonym (You wish) skrev 2025-06-28 04:11:51 följande:
    Det fetmarkerade har du bara så rätt i Glad
    Instämmer till 110 %   !!!    
  • Anonym (Anna20)
    Miss Sunny skrev 2025-06-28 10:51:38 följande:
    Instämmer till 110 %   !!!    
    Vet inte vilka 40-åringar ni hittat men de som jag varit med säger PRECIS samma om jämnåriga/äldre kvinnor. Jag gillar INTE jämnåriga killar..... så det jämnar kanske ut sig.....
  • Anonym (45)
    Anonym (Anna20) skrev 2025-06-28 13:12:38 följande:
    Vet inte vilka 40-åringar ni hittat men de som jag varit med säger PRECIS samma om jämnåriga/äldre kvinnor. Jag gillar INTE jämnåriga killar..... så det jämnar kanske ut sig.....
    Visst finns det vältränade och ungdomliga män som är 40+, även om vi kanske inte är så vanliga.
    Tycket inte det är ovanligt att man får uppmärksamhet från yngre kvinno.
  • Anonym (Hin håle)

Jag tror att det "beror på" Tungan ute

• Anonym (Livia)

Nej aldrig i livet. Max 8 år äldre!

Har däremot polare som lurat äldre gubbar på saker och pengar. Dom e så desperata efter unga tjejer så får dom skylla sig själva.

Dom brukar ta initiativ hos äldre män för att se hur ofta dom lyckas. Sen utnyttjar dom gubbarna tills dom lessnar.

• PorterPelle

Som 57-årig man med en hel del empiriska undersökningar på området så vet jag att det i alla fall finns runt 15 kvinnor i världen som gärna har sex med en 20-25 år äldre man. 

• 044Quinnan

Vet inte hur vanligt det är men fortfarande lite tabu bland kvinnor att erkänna prata om det i tjejgänget att man tänder i varje fall rent sexuellt på mkt äldre män. själv hade jag min första sådana upplevelse när jag var 22-23 och har sedan dess alltid varit väldigt lätt tänd när det handlar om manliga, lite bestämda mkt 15-35 år äldre män. och det sitter i även om jag varit gift med en jämnårig i många år och nu har särbo som bara är 10 år äldre! 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vanligt att tända på äldre män?