• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83
    Scapula skrev 2010-01-22 19:35:53 följande:
    Vaginalt, givk över 17 dagar och blev igångsatt, tog nästan två dygn och det var mkt drama, epiduralen tog inte, fick infektion med feberfrossa och värkstormar (8 värkar på 10 min i flera timmar), inga krystvärkar, sugklocka, moderkakan lossnade ej, livmodern drog ej ihop sig (var på väg ner på op och jag hade förlorat 2½ liter blod när den äntligen drog ihop sig) och Axel blev smittad av min infektion (GBS för att vattnet gått tidigt) Tänker INTE gå över tiden denna gång! och INTE bli igångsatt på omogen livmodertapp... det kan iaf hur det än blir inte bli värre än sist =)
    usch då, låter verkligen inte kul. Starkt av dig o våga ge dig in på en graviditet överhuvudtaget. Många som varit med om sånt vågar ju aldrig igen.
  • Annamamma 83

    Jag sitter på nålar här just nu...

    Har i månader letat efter den syskonvagn ja vill ha. Idag kom de ut en på blocket, i rätt märke,rätt färg, som t om erbjöd o skicka med bussgods. och sist men inte minst, till ett kanonpris! Ringde förut o vagnen fanns kvar, men hon hann ej prata, så hon skulle ringa upp efter åtta.
    HOPPAS HOPPAS den blir min, då kan ja verkligen anda ut så. De flesta vagnar som legat ute har varit så högt pris, plus att de inte finns en enda inom 10 mil och alla ja ringt på tycker de är krångligt med bussgods,
    Så detta låter nästan för bra för o vara sant...

    Känner mig som ett nervvrak nu o räknar ner till kl 20{#lang_emotions_laughing} HOPPAS HOPPAS!

  • lilla sandra
    Annamamma 83 skrev 2010-01-22 19:27:57 följande:
    Samma här, men ja hinner aldrig sova på dagen. Jobbar ju 7-16 mån, ons,fred. 7-12 tis,tors. Men denna vecka har vi haft beodrad övertid, så vi va tvungna o jobba 8 timmar extra/vecka. Ska ha de nästa vecka med Så på måndag är de bara o sitta på jobbet mellan 7-20. Kan säga att ja varit trött så ja hållt på o dö denna vecka, men vi får ju ingen HP ens på vårt jobb, så där ska ja tydligen sitta tills de är dags o trycka ut bebisen... känns lite hårt!
    Fy vad drygt. Jag är innerligt glad att jag är sjukskriven, annars hade jag aldrig orkat.
  • Neeaa

    jag gick över 3 dagar så denna gång har jag tänkt få på exakt dag

  • lilla sandra
    Neeaa skrev 2010-01-24 20:14:20 följande:
    jag gick över 3 dagar så denna gång har jag tänkt få på exakt dag
    Jag har fått 16 o 17 dagar innan så jag hoppas att jag får där i krokarna den här gången oxå.
  • Annamamma 83

    Ettan kom 16 dagar innan
    tvåan kom 11 dagar innan.

    Hoppas verkligen innan BF denna gång med, men är skeptiskt. Enligt sista mensen var bf 21/4, enligt rul 14/4.
    Känns som ja kanske börjar gå o vänta för tidigt då, min bebis kanske bara var lite lite större än normalt på rul.

  • lilla sandra

    Lillbebba ligger lite minus på längd o vikt enl tillväxtUL, men jag tror inte att det är någon fara. Jag har ju inte fött några elefantbebisar innan precis.

  • ludmilla

    Hej, det var ett tag sedan jag var inne senast men det känns som om man inte hinner med någonting längre. Pratade med fk idag och har sökt hskpenning from 24 feb men det verkar som om vi måste fylla i ytterligare ett papper innan de kan ta beslut, suck! Hoppas bara att det blir possitivt besked när alla papper är inskickade. Jag har samlat på mig komp och sparade semesterdagar så jag kan få gå hem ca 4 veckor innnan hskpen träder in om jag har tur. Hoppas bara att jag får den beviljad. Har börjat läsa på halvtid på komvux så jag ska iväg ikväll och fortsätta plugga. skönt att komma hemifrån och lämna barnen hemma, passa på innan nästa kommer....

  • Neeaa

    Inte många har tid att skriva här tror jag. Lika med mig. Man har ju hundra saker att hinna med.. Sen ska man ha lust åxå. Nu har jag denna + nästa vecka kvar innan hp startar. Ska bli skönt att vara ledig. Har fått mycket sammandragningar och de börjar göra lite ont när jag tar i för mkt så hoppas jag klarar jobba klart.

  • lilla sandra

    Jag har all tid i världen. Ligger hemma med prematura värkar o medicinerar som en tok.
    Dock vill jag påstå att man lätt tappar "livsglädjen" när man bara får röra sig mellan soffan o toa.

  • Annamamma 83

    Jag är inne flera ggr om dagen! databeroende kanske de kallas, eller brist på annan hobby kanske{#lang_emotions_laughing}Lilla sandra
    nu får du berätta,vad har hänt? Är den redan på g?

    själv är jag SJUKT trött, har haft tur i oturen o varit hemma sen förra mån. Först blev ja sjuk, sen stora grabben o sjukast blev lillgrabben som ja varit hemma med hela veckan. O nästa vecka har ja tagit ledigt för stora grabben har sportlov. Men sen är de väl som vanligt igen o tänkt gå tillbaka o kämpa mig igenom arbetspassen igen, även om ja önskar att ja slapp{#lang_emotions_tongue_out}

  • lilla sandra

    Jag fick åka in till förlossningen för 2 veckor sen då jag hade 2,5 minuter mellan värkarna. Jag min enfaldna idiot fattade inte att det var på G den här gången heller (ja kalla mej gärna idiot ) utan trodde att vi skulle komma hem 2 timmar senare med recept på kåvepenin mot urinvägsinfektion.
    Eeeh, min man kom hem 2 timmar senare, men inte jag.
    Där inne fick jag brickanylsprutor o dropp för att stoppa upp det. Det funkade hyfsat bra så att jag fick komma hem 2 dagar senare.
    Nu ligger jag i soffan, har max 4 timmar/dygn som jag får vara uppe o då bara 1 timme/tillfälle.
    De 4 timmarna fungerar inte alls, utan jag får ligga ner nästan hela tiden, med undantag för toabesök o frukost/middag i köket.
    Samtidigt så måste jag äta bricanyl i tablettform för att hålla sammandragningarna/värkarna i schack.

    Har fått våran tid för det planerade snittet, 31 MARS!!!
    Inte en människa här (inte ens BM lr läkaren) tror att jag kommer gå så långt. Alla tror att det blir en februari-bebis. Så vi får se.
    Jag känner mej sjukt trött i kroppen hela tiden, precis så som jag gjort dagen innan de andra barnen kom. Så jag vet inte om det är kroppen som på något konstigt sätt ställer in sig på vad som kan hända.

  • Annamamma 83
    lilla sandra skrev 2010-02-11 17:40:06 följande:
    Jag fick åka in till förlossningen för 2 veckor sen då jag hade 2,5 minuter mellan värkarna. Jag min enfaldna idiot fattade inte att det var på G den här gången heller (ja kalla mej gärna idiot ) utan trodde att vi skulle komma hem 2 timmar senare med recept på kåvepenin mot urinvägsinfektion. Eeeh, min man kom hem 2 timmar senare, men inte jag. Där inne fick jag brickanylsprutor o dropp för att stoppa upp det. Det funkade hyfsat bra så att jag fick komma hem 2 dagar senare. Nu ligger jag i soffan, har max 4 timmar/dygn som jag får vara uppe o då bara 1 timme/tillfälle. De 4 timmarna fungerar inte alls, utan jag får ligga ner nästan hela tiden, med undantag för toabesök o frukost/middag i köket. Samtidigt så måste jag äta bricanyl i tablettform för att hålla sammandragningarna/värkarna i schack. Har fått våran tid för det planerade snittet, 31 MARS!!! Inte en människa här (inte ens BM lr läkaren) tror att jag kommer gå så långt. Alla tror att det blir en februari-bebis. Så vi får se. Jag känner mej sjukt trött i kroppen hela tiden, precis så som jag gjort dagen innan de andra barnen kom. Så jag vet inte om det är kroppen som på något konstigt sätt ställer in sig på vad som kan hända.
    OJ, oj här händer de grejer!

    Får hoppas den stannar några veckor till i alla fall. gjorde de något UL för o se hur stor bebisen var?
  • lilla sandra
    Annamamma 83 skrev 2010-02-11 17:46:43 följande:
    OJ, oj här händer de grejer! Får hoppas den stannar några veckor till i alla fall. gjorde de något UL för o se hur stor bebisen var?
    Bara UL för att se om tappen var påverkad (VUL) o sen vanligt UL för att säkerställa fosterställning. Huvudet ner ena dagen, fötterna ner nästa.
  • Annamamma 83
    lilla sandra skrev 2010-02-11 18:03:26 följande:
    Bara UL för att se om tappen var påverkad (VUL) o sen vanligt UL för att säkerställa fosterställning. Huvudet ner ena dagen, fötterna ner nästa.
    Ok!
    Får se hur länge den lill* vill stanna då.
    Nu börjar vi ju närma oss mer o mer i alla fall, så större o mer utvecklade blir dom ju!

    Själv är ja redan öppen o har varit ett tag, men har ju inte mkt sd alls nu. Bara på kvällen o då är de ändå inte mkt. De var mkt mer förra gången. Kanske är att ja inte känner som lika väl denna gång? eller ja vet inte...
    Sist kom de så fort ja rörde mig, nu är de tvärtom, nu kommer de på kvällen när ja ligger still. Men de är som sagt vanliga hederliga sd, inga kraftiga som gör någon "nytta, eller kanske skada kanske man ska uttrycka sig nu"
  • Scapula

    Kul att se lite aktivitet här tjejer =)

    Vi var på RUL förra veckan, allt såg fint ut men vi blev flyttade från 26/6 till 7/7, lite trist men huvudsak att bebis mår bra! bebis är en liten lillasyster, vi kunde inte hålla oss =) det syntes jättetydligt men såklart finns det alltid en felmarginal, känns iaf jätteskoj att ha en av varje. Tänk så mkt små söta tjejkläder jag ska sy =)

    Lilla sandra: hoppas bebis vill stanna ett litet tag till och växa på sig!

    Det börjar närma sig för er känns det som, tiden har gått så fort! jag är redan i v20, trodde väl knappt att jag skulle hunnit bli gravid igen vid denna tidpunkt... ändå känns det segt, jag vill att februari och mars ska gå fort nu, vill ha fint väder så man kan vara ute! det har verkligen hittils varit en pissvinter, så himla trist!

    Jag mår ganska bra än så länge, har dock mkt huvudvärk och yrsel/blodtrycksfall. Varit till doktorn två ggr men allt ser fint ut så jag knaprar alvedon och härdar ut... tröttheten sitter i ännu och verkar ska stanna, jobbigt! hur har ni haft det med tröttheten? i min första grav var jag trött första tre månaderna och sen rätt pigg vägen ut. Klart, nu har jag en sjövild 2-åring och ett hus att ta hand om =)

    Kramen


Svar på tråden Aprilmammor 2010