• Imagenation

Nya vänner I Norrköping

Hej.

Jag har en dotter på snart 11 månader. Jag skulle gärna vilja lära känna nya människor då jag anser mig själv som ganska ny i Norrköping. Träffas gärna och tar en promenad eller en fika på stan.
    Skriv om ni känner för att hitta på något =)

• Svar på tråden Nya vänner I Norrköping
  • JenniiP

Ja precis, 1an-6an :)

Såg att ni fick tjejen 20 augusti va? Var hon planerad då?

Min lille kille hade nämligen BF datum då, men valde att stanna inne 14 dagar till hehe

• Spyfrugan

Ja hon var beräknad då, så hon lyckades pricka rätt dag=) jaha måste känts som evigheter dem två veckorna. Men det är ju häftigt att vi hade samma BF. vilket datum föddes han då?

Vi bor i silver och trivs faktiskt jättebra. tycker om att ha nära till skogen och ensjön, sj då?
    Vi ska nog så småningom flytta till en med uteplats, lite lättare när man har hund. Men vi blir nog  kvar här ute, lätt det bästa stället vi har bott på!
    Såg att ni skulle flytta, trivs ni inte?

• JenniiP

Ja verkligen det hör väl inte till vanligheterna att dom prickar in "rätt" dag sådär =)
    Han föddes 3 september.. det var verkligen jobbiga dagar av väntan, trodde man skulle bli tokig till slut!

• Imagenation

Ja, vi ska flytta. Trivs jätte bra här ute. Men jag har inget körkort och är in till stan typ varje dag, så det blir ju en del busspengar då jag inte har lust att gå varje gång. Pluggar ju i stan också. Så jag känner att jag vill kunna spendera de pengarna på något roligare istället! =)

• Spyfrugan

Okej där ser man=) har ju inte heller busskort men  jag är inte inne i stan så ofta. alldra helst skulle vi nog vilja flytta till hus på landet eller radhus kasnke. Jag är uppvuxen på landet själv, så är väl därför kanske=)
    men det får vänta ett tag....

Jo det måste kännas som evigheter när man går över tiden. Själv trodde jag att jag skulle gå över, så hade redan innan BF börjat räkna ner till absolut sista dagen!

• Spyfrugan

Vad hittar ni på uner dagarna?!....Jag tycker nästan varje dag er lika dan ut. Skulle vara roligt att få lite ideer vad man kan göra!

• Imagenation

Okej =) Jag är också uppvuxen på landet, och ibland längtar man verkligen efter det livet, men samtidigt trivs jag med stadslivet också. Så jag vet inte hur jag vill bo riktigt, att ha båda vore ju inte fy skam ;)

Jag har ju börjat plugga, så jag är i skolan mest. Men när jag var hemma så var jag ute mycket, promenerade, träffade vänner och så. Så det är väl de tips jag kan ge. Njuta av bebistiden :P Min dotter fyllde nyss ett år, känns konstigt att hon inte är min bebis som är helt beroende av mig längre, utan nu kommer hennes egen vilja alltmer. Hon knuffar till och med undan mig ibland. =)

• Spyfrugan

-Okej, kanske en sommarstuga då då!
    det är ungefär vad som händer här hemma med under dagarna=)
    Blir ju rätt mkt promenader då vi har hund.

Har du dagmamma till henne då? eller tar dagiset emot såna små? Jag ser fram emot att börja plugga såsmåningom jag med, vad pluggar du till?

• Imagenation

Dagis tar emot från ett års ålder. Roxanna har dagisplats från den första februari, så nu är hon hemma med sin pappa om dagarna.

Jag pluggar gymnasiet, hoppade av innan jag flyttade ner hit. Och valde att börja om här, så jag läser Hästhållning.
    Vad pluggar du själv till?

• MammatillAlva

Jag studerar på gymnasiet om dagarna, det är IT-media som gäller för min del och min dotter går på dagis om dagarna. Hon trivs där jätte bra där lika så gör jag det i skolan. Förutom det brukar vi träffa kompisar både kompisar som också har barn och kompisar utan, gå på stan, blogga, läsa böcker, kolla film, leka i lekparken, åka pulka mfl.

Det blir även utflykter till busfabriken, badhuset och andra ställen ibland.

Svar på tråden Nya vänner I Norrköping