DreamBitch skrev 2009-12-18 22:57:30 följande:
Sa inte din läkare att man inte bör äta det mer än 5 dagar i sträck? För det ska man egentligen inte göra.Håller även med dig i det du säger att man inte tas på allvar. Jag har tagit upp detta med min läkare men hon tycks inte bry sig nämnvärt mycket vilket gör att inte heller jag bryr mig särskilt mycket.
Treo är skadligt för magen men man kan äta det i rätt många år innan det yttrar sig i smärtor osv. Jag har ätit treo i 12år och har hittills inte haft några problem. Dock är jag övertygad om att man förr eller senare kommer råka ut för
det.Om du har migrän skulle jag vilja tipsa dig om zomig. Jag personligen tycker att det är den klart bästa migränmedicinen på marknaden just nu. Den finns receptfritt på apoteket i form av en nässpray. Du kan ju testa den. Tycker du att den fungerar men hellre vill ha den i tablettform så kan du be din läkare att skriva ut den till dig.Zomig gör dig inte påverkad och fokuserar endast på migränen. Det enda med zomig som kan vara lite störande är om man tar det när man inte har migrän. Då kan man uppleva lite biverkningar i form av stickningar under ögonen och över näsan och lite illamående. Detta brukar dock gå över inom någon timme.
Nej nej, ingen har varnat för Treo alls, de bara viftar bort det.
Även om en sa att migränmedicin var bättre så sa även han att det inte var ett beroende om man tog 3-4 gånger omn dagen (jag tar max 3 gånger).
Ändå, de dagar jag har tid att vila istället så släpper ju huvudvärken ändå, så visst är det inte ett fysiskt beroende utan mer ett psykiskt tror jag.
Jag tar det mest för att jag alltid har så höga krav på mig och så mycket jag ska orka med och när jag känner lite huvudvärk (varje dag) så tar jag Treo direkt för att det inte ska bli värre. Hade jag tid skulle jag kunna ta det lite lugnare istället, tror det skulle hjälpa lika bra med god nattsömn och bättre mathållning, en kopp kaffe, ett glas vatten och att blunda en stund.
Tyvär tyvär tyvär så tar ju ingen det här på allvar och det finns ingen tid för mig att "rehabilitera mig" från missbruket av Treo, cigaretter och kaffe...