• Äldre 25 Jan 08:51
    535200 visningar
    9370 svar
    9370
    535200

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Trembl­ement de Terre
    Äldre 23 Sep 19:11

    Är det någon här som fortfarande är aktiv?

    Fick operera bort ena äggledaren i augusti, var i v 8.

  • Äldre 23 Sep 20:37
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-23 19:11:34 följande:

    Är det någon här som fortfarande är aktiv?

    Fick operera bort ena äggledaren i augusti, var i v 8.


    Aktiv och aktiv, är fortfarande kvar och inte gravid iaf! Opererade bort höger äggledare i juni 2017. Beklagar att det hände dig :( hur mår du?
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Trembl­ement de Terre
    Äldre 23 Sep 21:31
    Hedblomster skrev 2018-09-23 20:37:39 följande:

    Aktiv och aktiv, är fortfarande kvar och inte gravid iaf! Opererade bort höger äggledare i juni 2017. Beklagar att det hände dig :( hur mår du?


    Ja alltså.... jag mår väl bra. Det blev inga komplikationer och jag har läkt som jag ska. Är däremot inte helt ok mentalt sett. Det typiska "alla runtomkring blir gravida" startade direkt. Kan inte glädjas åt andra alls och det är svårt att typ le och gratulera.

    Hur mår du?
  • Äldre 25 Sep 09:45
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-23 21:31:43 följande:

    Ja alltså.... jag mår väl bra. Det blev inga komplikationer och jag har läkt som jag ska. Är däremot inte helt ok mentalt sett. Det typiska "alla runtomkring blir gravida" startade direkt. Kan inte glädjas åt andra alls och det är svårt att typ le och gratulera.

    Hur mår du?


    Ungefär samma. Det upptäcktes i tid så blev aldrig urakut och jag läkte bra. Tyckte hela upplevelsen var traumatisk dock och jag hade hunnit glädjas en kort stund åt en graviditet... Så det sörjer man ju. Sen såklart att jag inte blivit gravid igen är ju jättejobbigt. Varför fick jag bli gravid så snabbt om det bara skulle tas ifrån mig och sen inte bli gravid alls? Kan inte heller glädjas åt andra. Ibland känner jag att jag HATAR alla gravida haha... Tycker de kan hålla sig tills jag blivit gravid. Inte rationellt alls.
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Tue 4 Jan 2022 21:12

    Hej!

    Är det någon som är kvar här eller kanske hittar hit igen? Jag skulle verkligen behöva bolla med någon. På vårt första försök med graviditet under hösten 2021 blev vi gravida och fick sedan opereras för utomkvedshavandeskap. Nu har det gått ett par försök efter det och det händer ingenting trots att vi försöker pricka ägglossning med test. Är det någon här som vill bolla eller som kan dela med sig av sina erfarenheter? Kram!

  • Sun 9 Jan 2022 12:15
    Chilins skrev 2022-01-04 21:12:10 följande:

    Hej!

    Är det någon som är kvar här eller kanske hittar hit igen? Jag skulle verkligen behöva bolla med någon. På vårt första försök med graviditet under hösten 2021 blev vi gravida och fick sedan opereras för utomkvedshavandeskap. Nu har det gått ett par försök efter det och det händer ingenting trots att vi försöker pricka ägglossning med test. Är det någon här som vill bolla eller som kan dela med sig av sina erfarenheter? Kram!


    Hej Chilins!

    Blev gravid för första gången nov 2021 och opererade 9/12 för utomkvedshavandeskap. Opererade bort vänster äggledare efter att den brustit. Har ännu inte fått tillbaka mensen och har ett konstant illamående sedan ett par dagar tillbaka. Oklart var i cykeln jag befinner mig. Har slutat tempa med NC sedan grav.

    Hur mådde du månaden efter op? När kom mensen tillbaka? :)
  • Sun 9 Jan 2022 13:46
    Sockerbulle1 skrev 2022-01-09 12:15:14 följande:

    Hej Chilins!

    Blev gravid för första gången nov 2021 och opererade 9/12 för utomkvedshavandeskap. Opererade bort vänster äggledare efter att den brustit. Har ännu inte fått tillbaka mensen och har ett konstant illamående sedan ett par dagar tillbaka. Oklart var i cykeln jag befinner mig. Har slutat tempa med NC sedan grav.

    Hur mådde du månaden efter op? När kom mensen tillbaka? :)


    Hej!! Åh vad tråkigt att dela denna erfarenhet men också SÅ skönt för man känner sig verkligen ensammast i världen. Jag opererade också bort vänster äggledare, jag blev gravid i september och opererades den 4/10. Mensen kom tillbaka den 4/11 så nästan 5 veckor efter operation men har haft väldigt oklar cykel sen dess. Första cykeln var 33 dagar, andra 30. Jag mådde ändå helt okej efter operationen men hade problem med stygnen och mest jobbigt med den psykiska biten. Kämpar mycket med tankar på om man kommer kunna bli gravid igen, om allt verkar funkar som det ska. Vi har gjort två försök efteråt och det har inte hänt något alls. Väntar nu på ägglossning igen.. hur mår du? Hade ni kämpat länge när ni blev gravida? Vilken information har du fått efteråt om chans att bli gravid etc? :)

    Troligt att behöva dela denna erfarenhet men väldigt skönt på sitt sätt.. hoppas att din mens kommer tillbaka väldigt snart! <3
  • Sun 9 Jan 2022 13:51
    Chilins skrev 2022-01-09 13:46:21 följande:

    Hej!! Åh vad tråkigt att dela denna erfarenhet men också SÅ skönt för man känner sig verkligen ensammast i världen. Jag opererade också bort vänster äggledare, jag blev gravid i september och opererades den 4/10. Mensen kom tillbaka den 4/11 så nästan 5 veckor efter operation men har haft väldigt oklar cykel sen dess. Första cykeln var 33 dagar, andra 30. Jag mådde ändå helt okej efter operationen men hade problem med stygnen och mest jobbigt med den psykiska biten. Kämpar mycket med tankar på om man kommer kunna bli gravid igen, om allt verkar funkar som det ska. Vi har gjort två försök efteråt och det har inte hänt något alls. Väntar nu på ägglossning igen.. hur mår du? Hade ni kämpat länge när ni blev gravida? Vilken information har du fått efteråt om chans att bli gravid etc? :)

    Troligt att behöva dela denna erfarenhet men väldigt skönt på sitt sätt.. hoppas att din mens kommer tillbaka väldigt snart! <3


    Tråkigt ska det stå :) inte troligt
  • Sun 9 Jan 2022 14:14
    Chilins skrev 2022-01-09 13:46:21 följande:

    Hej!! Åh vad tråkigt att dela denna erfarenhet men också SÅ skönt för man känner sig verkligen ensammast i världen. Jag opererade också bort vänster äggledare, jag blev gravid i september och opererades den 4/10. Mensen kom tillbaka den 4/11 så nästan 5 veckor efter operation men har haft väldigt oklar cykel sen dess. Första cykeln var 33 dagar, andra 30. Jag mådde ändå helt okej efter operationen men hade problem med stygnen och mest jobbigt med den psykiska biten. Kämpar mycket med tankar på om man kommer kunna bli gravid igen, om allt verkar funkar som det ska. Vi har gjort två försök efteråt och det har inte hänt något alls. Väntar nu på ägglossning igen.. hur mår du? Hade ni kämpat länge när ni blev gravida? Vilken information har du fått efteråt om chans att bli gravid etc? :)

    Troligt att behöva dela denna erfarenhet men väldigt skönt på sitt sätt.. hoppas att din mens kommer tillbaka väldigt snart! <3


    Verkligen skönt att kunna prata med någon som varit med om samma sak. Vi blev gravida på tredje försöket och eftersom det gick ganska fort från plusset till operation så hann jag knappt smälta det. Klart vi är ledsna och att det är tråkigt. Men vi håller hoppet uppe. Läkaren menade på att det egentligen inte är någon större skillnad. Då höger äggledare kan plocka upp det om vänster sida släpper ägget.

    Känner mig i princip återställd och vi blickar framåt och ser så mycket fram emot ett nytt plus. Idag har det gått en månad sedan operation och jag hoppas innerligt att mensen dyker upp snart. Haft molande mensvärk flera dagar + illamående, så trott att det ska komma igång men inget händer :( börjar bli otålig. Vill kunna börja försöka igen. Har du tagit ÄL-test efteråt?
  • Sun 9 Jan 2022 15:55
    Sockerbulle1 skrev 2022-01-09 14:14:07 följande:

    Verkligen skönt att kunna prata med någon som varit med om samma sak. Vi blev gravida på tredje försöket och eftersom det gick ganska fort från plusset till operation så hann jag knappt smälta det. Klart vi är ledsna och att det är tråkigt. Men vi håller hoppet uppe. Läkaren menade på att det egentligen inte är någon större skillnad. Då höger äggledare kan plocka upp det om vänster sida släpper ägget.

    Känner mig i princip återställd och vi blickar framåt och ser så mycket fram emot ett nytt plus. Idag har det gått en månad sedan operation och jag hoppas innerligt att mensen dyker upp snart. Haft molande mensvärk flera dagar + illamående, så trott att det ska komma igång men inget händer :( börjar bli otålig. Vill kunna börja försöka igen. Har du tagit ÄL-test efteråt?


    Det var samma för mig, eller vi blev gravida på absolut första försöket så man hann knappt hinna smälta det men trots det hann man ju också börja längta. När man väl bestämt sig så vill man ju bara att det ska bli direkt? skönt att ni fick höra samma för läkaren sa samma sak till mig, att det ska inte vara någon skillnad egentligen en så googlar man och så är den karusellen igång med hur svårt det är efteråt?

    Vad skönt att du känner dig återställd! Du ska se att mensen kommer alldeles snart! Jag fick veta att mensen bör komma mellan 4-6 veckor efter operation om man hade regelbunden mens innan. Håller tummarna att mensen kommer snart för dig. Jag har använt äl-tester efteråt och fått utslag men upplever att cykeln är väldigt konstig. Har fått glad gubbe både dag 16 ena gången och andra dag 13. Inget av försöken har ju dock tagit sig och nu har jag precis haft mens igen. Tyckte dock att första mensen efter operationen var betydligt mindre än vanligt och dessutom bara 3 dagar istället för 4. Det är egentligen först nu jag tycker att mensen varit någorlunda som vanligt.
  • Sun 9 Jan 2022 16:14
    Sockerbulle1 skrev 2022-01-09 14:14:07 följande:

    Verkligen skönt att kunna prata med någon som varit med om samma sak. Vi blev gravida på tredje försöket och eftersom det gick ganska fort från plusset till operation så hann jag knappt smälta det. Klart vi är ledsna och att det är tråkigt. Men vi håller hoppet uppe. Läkaren menade på att det egentligen inte är någon större skillnad. Då höger äggledare kan plocka upp det om vänster sida släpper ägget.

    Känner mig i princip återställd och vi blickar framåt och ser så mycket fram emot ett nytt plus. Idag har det gått en månad sedan operation och jag hoppas innerligt att mensen dyker upp snart. Haft molande mensvärk flera dagar + illamående, så trott att det ska komma igång men inget händer :( börjar bli otålig. Vill kunna börja försöka igen. Har du tagit ÄL-test efteråt?


    Om du vill kan vi skicka meddelanden istället :) det verkar bara vara du och jag som är aktiva i den här tråden just nu.. :)
  • Wed 2 Mar 2022 12:50

    Hej! Vet inte om någon är aktiv i denna tråd längre, men ger det ett försök. 


    Opererades för utomkvedshavandeskap i jan-22 och har nu precis fått tillbaka min mens. Känner mig ensam i händelsen, förvirrad och ledsen. 


    Vi hade försökt i 1,5 år när detta hände. 


    jag undrar om det är någon annan som också varit med om utomkveds nyligen och som vill följas åt och bolla tankar tillsammans?

    kanske skulle det finnas intresse att starta en stödgrupp på Facebook för oss som varit med om utomkvedshavandeskap?

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3