35+ och planerar ett barn, vilka känslor har ni och hur går det för er? DEL 5
Så spännande!! Glad för er skull KRAM
Spännande.
Har 4 fina blåsor och det blir äggplock på måndag. Så nervös. Var så orolig att det bara kom ägg på den ena äggstocken, kunde inte plocka ägg från den förra gången. Den satt för högt upp och fastvuxen med livmodern. Men den här gången hade äggstocken åkt ner lite så det kommer inte vara några problem. Troligen för att jag gått ner så mycket i vikt.
sen blir det 2 långa veckors väntan.
Fick ut 3ägg och hoppas det är bra kvalitet och dom blir befruktade. Ligger här och njuter av stesolid ruset, det lugnande man får vid äggplock. Hade 4 äggblåsor men blev bara 3 ägg. Inte ovanligt att det inte är ägg i alla blåsor.
Fick ut 3ägg och hoppas det är bra kvalitet och dom blir befruktade. Ligger här och njuter av stesolid ruset, det lugnande man får vid äggplock. Hade 4 äggblåsor men blev bara 3 ägg. Inte ovanligt att det inte är ägg i alla blåsor.
Håller allt jag har Myra! Din tur nu! Kram!
Tack det värmer. Ska tillbaka idag och sätta tillbaka äggen. Hoppas dom blev befruktade.
Det blev bara 1ägg av 3 som blev befruktar. Jag är superglad för det men visst hade man hoppats på att alla 3 skulle bli befruktade och 1 av dom till frysen. Men jag är glad endå. Så mycket hormoner och känslor som flyger runt i kroppen. Nu ska jag. Ta progeateton vagistorer 3gg/dag tills nästa besök om 2v. Det tar 4 dagar innan ägget fäster och ett par dagar senare börjar hcg bildas. Dom placera bara embryot i livmodern som ser bra ut. Jag skulle vara lite kissnödig innan troligen för att blåsan ska vidga ut så dom ser. Efteråt var jag tvungen att kissa och det var så läskigt. Vågade knappast göra det och rädd att det trillat ut. Vet att det inte gör det men hjärnan får sig ett fnatt.
Gick så försiktigt till bussen och nu tycker jag den skakar lite väl mycket.hoppas den här oron försvinner snart för den är jobbig.
säger inte mera
Håller tummarna att det lilla pyret nu har vuxit sig fast stenhårt och att allt nu går vägen.
Hur har det gått Myra?
Det gick inte den här gången heller. Nu säger dom att mina ägg har sämre kvalitet. Dom kan inte säga om det beror på åldern, genetiskt eller vikten.
Allt har bara rasat för oss och vi mår riktigt dåligt.
Dom nämnde äggdonation. trodde det var olagligt i sverige men tydligen så gör dom det i Umeå.
Finns även i Finland, riga och St.petersburg.
Vi funderar lite på det, vi har tiden mot oss.
Hoppas det går bra för alla ?
Några nya bebisar på g ?