• Niveaa

MÄN

Vad är det för fel på män i date sidor?
    det kryllar av idioter?
    Fortsätter det i den här stilen tänker jag fortsätta vara singel ytterligare några år.

tex:
    Jag sitter och har en vanligt samtal med en trevlig kille. 30+
    vi pratar utbildning boende barn osv.
    sen frågan han mig hur länge jag varit singel.
    Säger snart ett år.
    och får kommentaren:
    Hur klara man sig ett år utan en stor härlig kuk?
    Saknar du inte knull?

öhh say what?
    trevliga killar som helt plötsligt tappar sugen på att lära känna en människa.
    Betende,: ja men nu vet jag hur gammal du är ska vi knulla nu eller inte alls? bestäm dig. orkar inte sitta här och lägga energi på någon som inte tänker släppa till.

Jag tror jag tänker ta mina chanser i ett lesbiskt förhållande om mina alternativ ser ut så här hahaha

• Svar på tråden MÄN
  • CathrinS
    Niveaa skrev 2010-03-03 10:48:54 följande:
    Sonen är 3+ och dottern 1½år, iofs är jag bara 24 jag hinner nog träffa någon tids nog, har ingen direkt panik, men samtidigt känns det som enklare om man hade träffat någon nu när barnen fortfarande är små.Både för barnen och ev ny partner. Nog skulle jag kunna tänka mig ta med barnen på en fika men det känns ändå inte riktigt rätt för mig.Men vad gör man. enda egna tiden man har är efter 19.00 när dom sover.Och då är man låst till hemmet.Jag har träffat en del jätte fina killar genom norrlandskontakten. Men oftast har dom egna barn på halvtid och bor 30-40 mil bort.dvs ingen av oss är direkt flyttbar för tillfället, Även om man skulle inleda ett distansförhållande med någon så är ju saken den att man aldrig kommer se hur man funkar i vardagen tillsammans.Och har man barn är det nog lite väl vågat att sticka iväg och chansa i en ny stad.Håller på att utbilda mig till licencsvetsare nu, så man lär inte röra på sig det närmaste året, Sen får man väl se vad livet för med sig.
    Nä..det är juh precis så, känns lättare att träffa ng med barn..men då är juh ingen flyttbar o då faller det innan det ens hinner börja :S

O jag börjar också känna så där nu, att det är svårt att ta med dottern på en date eller fika... men har han också barn så kan man juh gå till lekparken eller ngt aktivitetshus el dyl... men som sagt.. oftast bor man juh inet i smama stad..

Känner också att det vore enlare att träffa ngn nu när dottern inte är så gammal.. när det är ngn som bara falle rin i våran vardag o när hon fortfarande är öppen för ngn ny o inte blir motvals elelr börjar kritisera som de kan göra när de blir lite äldre.. men det e också nu det är svårast att träffa ngn iom att man är så bunden.
    hymafr skrev 2010-03-03 11:11:28 följande:
    Kom att tänka på killen i bekantskapskretsen som kommenterade min kropp och hur han tyckte att jag gått ner i vikt "bra" efter graviditeten - han sa att han bara gillade tjejer som var smala och tog hand om sin kropp.Att han själv gått upp minst 20 kilo de senaste åren tänkte han inte på...
    Ja du..låter som en typisk karl det där!! SUCK
  • Jess87
    hymafr skrev 2010-03-03 11:11:28 följande:
    Kom att tänka på killen i bekantskapskretsen som kommenterade min kropp och hur han tyckte att jag gått ner i vikt "bra" efter graviditeten - han sa att han bara gillade tjejer som var smala och tog hand om sin kropp. Att han själv gått upp minst 20 kilo de senaste åren tänkte han inte på...
    Typiskt karlar!! Dom har sina ideal hur en tjej ska se ut, helst som en modell med superkropp o jättepattar. Men själva kan dom sitta där med flera kilos övervikt.. varför ska tjejer ha sånt krav på sig att vara snygga? ;s
  • Superbia
    CathrinS skrev 2010-03-03 10:32:55 följande:
    Ja..man kan juh alltid hoppas att det finns ngr kvar till oss också ;P
    Hon kanske tog den sista
    Morten & Vidar - mina underbara små kottar
  • pops70

Är detta bittra kvinnors tråd?

Det finns nog vettiga personer till er därute, ni får ha lite tålamod.
    För egen del resulterade mitt förra försök med internetdating i ett 8-årigt förhållande, två barn, giftermål och hus.
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 13:51:56 följande:
    Är detta bittra kvinnors tråd? Det finns nog vettiga personer till er därute, ni får ha lite tålamod. För egen del resulterade mitt förra försök med internetdating i ett 8-årigt förhållande, två barn, giftermål och hus.
    Ah standard fras från både män och kvinnor till singlar, så klart alla måste vara bittra och avundsjuka för att man råkar gnälla.
    Så du håller inte med att det är en ganska osmaklig attityd att bara slänga fram fraser om att man måste sakna en stor härlig kuk bara för att man varit singel i ett år.
    Eller känner du dig träffad?
    Om du läser tråden så vet vi nog alla om att det finns bra sunda män dät ute också, men eftersom majoriteten av män man stöter på,på div kontaktsidor är sliskiga så drar det ner förhoppningarna att faktiskt hitta ett guldkorn bland alla röt ägg.
    Till slut blir man på defensiven för man väntar bara på att nästa person ska visa sig vara ett svin efter ett tag.

Känns annars som ytterligare en merit till listan, 24 skild två barn gråhårig och bitter, Blir fan många långa ensamma år för min del tills jag kan hitta mina likar på äldreboendet. :0P
  • pops70

Jag är alltså också singel om nu det spelar någon roll, och tro mig, min situation är inte särskilt avundsvärd. Jag lovar. Kan garantera dig att jag ha i så fall betydligt större anledning till bitterhet än att råkat ut får några snuskgubbar på en datingsite.

Nej, jag brukar inte fråga sådana saker så jag känner mig inte alls träffad. Och ja, jag tycker det är dålig stil och vi övriga får lida för det.
    Men vad som är frapperande är att många av er är väldigt gnälliga och faktiskt låter lite bittra i synnerhet med tanke på att ni knappt är torra bakom öronen.
    Hur ska ni då låta när ni är runt 40 vilket är min målgrupp när det gäller eventuell framtida partner.
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 16:01:14 följande:
    Jag är alltså också singel om nu det spelar någon roll, och tro mig, min situation är inte särskilt avundsvärd. Jag lovar. Kan garantera dig att jag ha i så fall betydligt större anledning till bitterhet än att råkat ut får några snuskgubbar på en datingsite. Nej, jag brukar inte fråga sådana saker så jag känner mig inte alls träffad. Och ja, jag tycker det är dålig stil och vi övriga får lida för det. Men vad som är frapperande är att många av er är väldigt gnälliga och faktiskt låter lite bittra i synnerhet med tanke på att ni knappt är torra bakom öronen. Hur ska ni då låta när ni är runt 40 vilket är min målgrupp när det gäller eventuell framtida partner.
    *ler* Du är rolig du som tror att mitt största problem skulle vara några snuskgubbar.
    När är man torr bakom öronen? avgörs det av ålder eller livserfarenhet?
    Är inte även du lite snar att döma att vi skulle vara bittra människor pga ett inlägg som riktar sig till en speciell grupp män, för kvinnor har jag tyvärr ingen erfarenhet av.

Jag har inget behov av att varken försvara snevrida män eller kvinnor, varför har du`?
    Varför anklaga mig för att jag dömer alla män pga några?
    varför inte anklaga de män som drar ner din status isåf?
  • pops70

Ålder och livserfarenhet tenderar att gå hand i hand, men det är sällan något man är särskilt medveten eller i alla fall inte brukar acceptera när man är i de tidiga 20 någonting.

Ni tjejer kanske kör med telepati eller i alla fall någon avancerad form av mellan raderna-läsning?
    Kan man tolka ditt ursprungliga inlägg på mer än ett sätt?
    "Vad är det för fel på män i date sidor? 
    det kryllar av idioter? "

Börja med att läsa vad jag skriver så kan vi debattera mer sedan.

Ha det gott och lycka till med MÄNNEN!
  • CathrinS
    pops70 skrev 2010-03-03 16:01:14 följande:
    Jag är alltså också singel om nu det spelar någon roll, och tro mig, min situation är inte särskilt avundsvärd. Jag lovar. Kan garantera dig att jag ha i så fall betydligt större anledning till bitterhet än att råkat ut får några snuskgubbar på en datingsite. Nej, jag brukar inte fråga sådana saker så jag känner mig inte alls träffad. Och ja, jag tycker det är dålig stil och vi övriga får lida för det. Men vad som är frapperande är att många av er är väldigt gnälliga och faktiskt låter lite bittra i synnerhet med tanke på att ni knappt är torra bakom öronen. Hur ska ni då låta när ni är runt 40 vilket är min målgrupp när det gäller eventuell framtida partner.
    Men hörru..tycker allt DU låter lite bitter, o det brukar du väl inte vara...

O torr bakom öronen e jag då allt, som du vet, o åren springer iväg för mig då jag helst hade velat ha fler barn,..

o ja... efter över 1½ års dejtande med huvudsaklig målgrupp från dejtingsidor så blir man rätt less på att tyvärr den stora delen utav dem beter sig just så som vi klagade på.. o det e väl inte så konstigt om man tycker det e störande o jobbig när man försöker lägga energi på ngn attd ela livet med men den mesta energin går åt till karlar som låtsas vara vettiga o vilja det samma som man själv vill, men sen visar sig vara just sådana som vi beklagat oss över..

O ärligt talat..varför ska man inte få klaga lite över ngt som vi uppfattar som ett egmensamt problem, ett hinder som vi alla stött på o tycker är ledsamt o energikrävande.. Är det SÅ fel att släppa ut lite utav den frustration och besvikenhet man känner över att om o om igen stöta på denna typ av man då man själv ger allt? Är inte det vettigt att ventilera sig lite då o hitta likasinnade och få en chans att peppa varandra?? Varför skulle det betyda att jag e bitter???
  • pops70

Nu var det ju inte alls dig Cathrin som jag avsåg. Dessutom beror min reaktion just på den våldsamma generaliseringen.

Men jag kan väl bara beklaga mina manliga gelikars beteende och önska er bättre ycka nästa gång
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 20:23:52 följande:
    Nu var det ju inte alls dig Cathrin som jag avsåg. Dessutom beror min reaktion just på den våldsamma generaliseringen. Men jag kan väl bara beklaga mina manliga gelikars beteende och önska er bättre ycka nästa gång
    Nä det är bara vi som inte är torr bakom öronen som inte får ha en åsikt.
  • Niveaa
    pops70 skrev 2010-03-03 18:49:28 följande:
    Ålder och livserfarenhet tenderar att gå hand i hand, men det är sällan något man är särskilt medveten eller i alla fall inte brukar acceptera när man är i de tidiga 20 någonting. Ni tjejer kanske kör med telepati eller i alla fall någon avancerad form av mellan raderna-läsning? Kan man tolka ditt ursprungliga inlägg på mer än ett sätt? "Vad är det för fel på män i date sidor?  det kryllar av idioter? " Börja med att läsa vad jag skriver så kan vi debattera mer sedan. Ha det gott och lycka till med MÄNNEN!
    Ja finns det så många sätt att tolka mitt inlägg på?
    Du verkar ju tolka det på ett helt annat sätt än vad jag och de andra verkar göra.
  • Sedek

Vi är alla stora skitar, jag får väl be om ursäkt å alla mäns vägnar. Satsa på en tjej du istället, varför köpa hela grisen när det enda du vill ha är lite korv, eller bröd eller hur du nu vill ha det?!

• Midka

Man kanske får se det lite positivt....
    Om man får den kommentaren på väldigt kort tid är det lätt att säga stopp och byta. Tänk om den jäkeln klädde in allt i en snygg förpackning och dennes "rätta" jag inte kommer fram förrän efter ett år. har man slösat tid!! 

Fram för tydlighet!   {#lang_emotions_cool}

Svar på tråden MÄN