• Nussa o Nusse

    Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6

    Fikasugna Göteborgsmammor aug/sept DEL 6


    Hej!

    Jag startade den här gruppen 090101, bara några dagar efter det efterlängtade plusset. Vid första fikaträffen var några av oss i runt vecka 6 (och en hade ingen aning ), och nu har vi blivit ett sammansvetsat gäng av mammor och bebbar som skriver av sig här i tråden och dubbelfikar på stans caféer. En och annan barnvagnspromenad blir det också, för shopping räknas hehe... *s*

    Så om du hittat hit får du självklart tjuvläsa lite och hämta inspiration till att starta en egen fikagrupp, för det vete katten hur man skulle klara mammalivet utan en sån...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-08 15:32
    Länk till nystartad fikatråd:

    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m48804430.html
  • Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6
  • FrökenLenore
    Eva: det går undan! (Tycker jag som inte är gravid  )

    Fjärde reserv i urvalsgrupp högskoleprov i Göteborg. Håll tummarna att jag slipper pendla till Borås i tre år!
    V 090927 & A 110424
  • FrökenLenore
    Jag tror också att ag kommer in men vågar inte riktigt räkna med det.
    Kul kul kul..Bye bye föräldraledighet - för alltid Hjärta
    V 090927 & A 110424
  • rattle and hum

    Det går verkligen undan - är inte gravid längre utan sedan i lördags kväll tvåbarnsmamma! Lillkillen ville komma ut snabbare än planerat v 30+6. Vattnet gick i fredags, och under lördagen började ctg se sämre ut så han plockades ut med akut snitt. Först låg vi på östra - spec bb för mig och neo för honom. Han har en infektion sim han får ab för men i övrigt klarar han sig bra, andas själv och äter via sond. Idag fick vi flytta till Mölndal vilket man får se positivt på eftersom de inte flyttar bebisar som är för sjuka.
    Vi är chockade men glada att allt än så länge har gått bra efter omständigheterna.
    Kram Eva

  • September2009

    Åh stort grattis vilken julklapp till hela familjen!!

    Jag undrar om någon skulle vara sugen på att ses nästa vecka? Eller är alla upptagna med sina familjer veckan innan jul? Jag skulle nämligen vilja gå på bushuset nån dag då jag är ledig och ensam hela veckan med Joel. Har massa kuponger i Mölndalshäftet kvar som går ut sista december där bland annat ett erbjudande är att gå två barn och betala för en, nån som är sugen?

    Kram på er, alla! Kram på lilla bebisen!!


    ҉ ♥♥♥♥ Mamma till Joel 17/9-09 ♥♥♥♥ ҉
  • SaraLj

    Ahhh, här händer det grejer!
    Eva det var en kille som hade brottom! Grattis! Vecka 30 + är ju vardagsmat på neo. Håller tummarna för att det är slut-infekterat och att allt tuffar på som tåget. Hur mycket väger han? Vad ska han heta? MASSOR MED KRAMAR!

  • FrökenLenore

    Hejsan flickor.

    Hoppas att alla hade en fin fin jul!

    Göteborgs Universitet i vår! Me sooooo happy!

    Någon som har lite tid över och vill rasta knattarna ihop någon dag efter nyårsafton?


    V 090927 & A 110424
  • Scilia

    Grattis Jenny!!! Lovely! Jag har en bok du kan låna om du vill. De har ju bytt de flesta böcker sen jag gick, men jag har en medicinsk ordbok som är fabolous! Om du vill. Bara säg till!

    Jag träffas gärna i januari!!! Plikta måste ju undersökas om inte annat, och så ska vi väl få ihop en lunch här hemma också! =) Är det jämna veckor du kan Julia??

    Puus och kram
        

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsmammor DEL 6