När jag ser en sån liten knatte använda rullstol så blir jag glad. Dagens rullstolar är ju också små och smidiga och barnen kan därför förmodligen lära sig att köra dem vid tidig ålder. När jag var liten var inte rullstolar ett gratis hjälpmedel. När jag var cirka sex år gammal hade lagen ändrats och rullstolar blev gratis, då fick jag min första "rulle". Innan dess körde mina föräldrar mig i barnvagn.
Utöver min manuella rullstol så har jag också en Minicrosser vilket är en 3-hjulig s.k elmoppe. Jag kan också nämna att jag tog körkort vid 18 års ålder då jag också köpte min första bil. Jag är en riktig bilnörd och har sedan dess haft massor av olika bilar. Min bil är utrustad med automatlåda och handreglage. Så jag håller alltså en hand på ratten den andra på det kombinerade gas/broms-reglaget.
Det du säger om att de flesta tittar på er son med glädje känner jag igen. Och i synnerhet tittar folk i ett sammanhang. Jag har nämligen hund och när jag är ute och rastar honom så använder jag min elmoppe. Jag sitter på moppen med hunden glatt springande bredvid. När folk ser oss har jag lagt märke till många glada blickar.
Det jag har fått en hel reaktioner kring var under de elva år när jag arbetade som bilsäljare. Många kunder blev förvånade över att möta en säljare i rullstol.
Min fysiska hälsa har varit bra till ungefär 50 års ålder. Men de senaste åren har hälsan vacklat en del. Det kan jag återkomma till vid ett senare tillfälle.
Du eller någon annan får säga ifrån om ni tycker att jag pladdrar för mycket. Jag hittade den här tråden för ett par dagar sen och min avsikt med att skriva här att visa för er föräldrar till små barn är att visa att det går att leva ett hyggligt vuxenliv trots rmb.