• Anonym (orolig)

min sambo röker på ibland!!!

har bara en fundering, min sambo röker på lite då och då och jag är jätte anti mot detta för det finns ingen respekt alls utan han håller på hemma mitt framför mina ögon fast jag ber honom gå därifrån!!! vi planerar barn så småningom så då undrar jag om spermierna tar skada om jag sen skulle lyckas bli gravid? han säger att han kommer sluta helt o hållet den agen vi får barn för då har han en anledning att sluta

• Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!
  • Anonym (orolig)
    Rakad Apa skrev 2010-05-14 15:11:36 följande:
    Självklart ska du inte finna dig i det om han har sagt och lovat att han ej ska röka mer! Lyssnar han inte får du väl sätta ned foten och ställa ett ultimatum. Fungerar inte det så är det väl antingen att acceptera hans vanor eller göra slut.
    jo självklart e de så!! det är väl enbart och finna mig i det för jag har inte hjärta och göra slut..tyvärr!
  • end of days
    Anonym (orolig) skrev 2010-05-14 15:06:57 följande:
    FYYY FAAAAN....seriöst alltså, vilken planet lever ni på??? alla ni som tror ni vet allting om droger osv...ska man ha ett förhållande ska man respektera varandra och det ska FRAMFÖRALLT finnas tillit.annars kommer man inte såå långt! svårt att vara ärlig och säga "-amen jaa älskling, jjag kommer fortsätta röka oavsett vad du säger!!! istället för att blåneka hela jävla tiden!!!nej nu lägger jag ner för människor som inte är i en sån situation själv ska inte yttra sig.jag startade tråden på andra grunder..inte för att jag helt plötsligt ska ta HANS parti och enbart finna mig i hans knarkande TACK OCH HEJ FÖR MEJ
    Jorden, testa att komma på besök nån gång.

Testa att inte bråka ett tag och säga till han att du ACCEPTERAR han, så får du snart se att "lögnerna" försviner.
    Anonym (orolig) skrev 2010-05-14 15:29:21 följande:
    jo självklart e de så!! det är väl enbart och finna mig i det för jag har inte hjärta och göra slut..tyvärr!
    Och nu är frågan hur du vill att ditt liv ska se ut, fylld med bråk, misstro, ständiga konflikter ... eller om du vill ha ett BRA liv med din partner.
    DITT val.

(du kan även passa på att kolla vad det är du hatar så mycket)
  • Anonym (Nix)
    Anonym (orolig) skrev 2010-05-14 15:06:57 följande:
    FYYY FAAAAN.... seriöst alltså, vilken planet lever ni på??? alla ni som tror ni vet allting om droger osv... ska man ha ett förhållande ska man respektera varandra och det ska FRAMFÖRALLT finnas tillit. annars kommer man inte såå långt! svårt att vara ärlig och säga "-amen jaa älskling, jjag kommer fortsätta röka oavsett vad du säger!!! istället för att blåneka hela jävla tiden!!! nej nu lägger jag ner för människor som inte är i en sån situation själv ska inte yttra sig. jag startade tråden på andra grunder..inte för att jag helt plötsligt ska ta HANS parti och enbart finna mig i hans knarkande TACK OCH HEJ FÖR MEJ
    TS! Du har 100% rätt. Du kan inte offra dina barn. Era barn, men han vill ju inte sluta verker det som. Det finns dem som säger, att röka på är helt oskyldigt. En stor inverkarn på personligheten när man röker kontinuerligt, är just att man försköner det. Som med alla andra droger. Vi kan ju bara ta' ett exempel; Du och din man har kommit överens om att han skall hämta barnen frn dagis. Du vet inte om han rökt på. Vill du att han skall hämta dem om han har rökt på? Nix.
  • end of days
    Anonym (Nix) skrev 2010-05-15 15:40:55 följande:
    TS! Du har 100% rätt. Du kan inte offra dina barn. Era barn, men han vill ju inte sluta verker det som. Det finns dem som säger, att röka på är helt oskyldigt. En stor inverkarn på personligheten när man röker kontinuerligt, är just att man försköner det. Som med alla andra droger. Vi kan ju bara ta' ett exempel; Du och din man har kommit överens om att han skall hämta barnen frn dagis. Du vet inte om han rökt på. Vill du att han skall hämta dem om han har rökt på? Nix.
    Man kan summera det inlägget med ett enda ord TRAMS.
    Vad menar du med att offra barnen?
    Alltså vad TROR du händer om man tar sig ett bloss?
    Skulle du lita på din partner om han använde centralstimulantia?
    Beroende framkallande uppåt droger? Tänk om han blir så stimulerat, blandad med lite stress att han lindar bilen mot ett träd eller får hjärtinfarkt ...
    Men det bryr man sig inte om för att koffein finns att köpa på ica?
    eller bryr man sig inte för att trots att koffein Är en beroende framkallande centralstimulant så är sannolikheten att råka illa ut även vid "missbruk" (daglig användning) försvinande litet.
    Nåja, skaffa dig en lexikon och kolla vad ordet försköna innebär.
    Samtisigt så kan du läsa på lite om drogen du verkar inte veta ett skit om.
  • Anonym (Nix)
    end of days skrev 2010-05-15 16:06:07 följande:
    Man kan summera det inlägget med ett enda ord TRAMS. Vad menar du med att offra barnen? Alltså vad TROR du händer om man tar sig ett bloss? Skulle du lita på din partner om han använde centralstimulantia? Beroende framkallande uppåt droger? Tänk om han blir så stimulerat, blandad med lite stress att han lindar bilen mot ett träd eller får hjärtinfarkt ... Men det bryr man sig inte om för att koffein finns att köpa på ica? eller bryr man sig inte för att trots att koffein Är en beroende framkallande centralstimulant så är sannolikheten att råka illa ut även vid "missbruk" (daglig användning) försvinande litet. Nåja, skaffa dig en lexikon och kolla vad ordet försköna innebär. Samtisigt så kan du läsa på lite om drogen du verkar inte veta ett skit om.
    Hoppas bara inte att du har körkort? Vaddå "tar sig ett bloss"? Ute att cyckla kan du göra om du är så jävla nöjd. Kaffe? Gött med en kopp på morgonen, men inte fan är det samma sak som att röka på. Din lilla trams.{#lang_emotions_tongue_out}
  • end of days
    Anonym (Nix) skrev 2010-05-15 16:24:55 följande:
    Hoppas bara inte att du har körkort? Vaddå "tar sig ett bloss"? Ute att cyckla kan du göra om du är så jävla nöjd. Kaffe? Gött med en kopp på morgonen, men inte fan är det samma sak som att röka på. Din lilla trams.
    Varför skulle jag inte ha körkort nu igen?
    Men det är ju klart att det är "gott" med dina droger, andra får däremot inte använda andra droger än dom du själv kör på för att ... du vet inte ett skit om saken och är rädd för det okända?
    Speeda du på ditt koffein, andra kanske föredrar annan tillskott i sitt liv.
  • Anonym (Nix)

Det finns ett dansk ordspråk, ja det finns på svenska också: "Godaw man öxeskaft"! Så det är ju samma sak att ta' sig en kopp kaffe, och köra till jobbet, eller att ta' sig en liten röka? Klart att det är samma, WHY not? (Suck!)

UndrAR OM DU ÄR ETT LITET TROLL?

• HelenaMaria
    Anonym (Nix) skrev 2010-05-15 16:24:55 följande:
    Hoppas bara inte att du har körkort? Vaddå "tar sig ett bloss"? Ute att cyckla kan du göra om du är så jävla nöjd. Kaffe? Gött med en kopp på morgonen, men inte fan är det samma sak som att röka på. Din lilla trams.
    Det var ett särdeles begåvat inlägg.. Du verkar ju ha forskat inom cannabisområdet.
  • HelenaMaria
    Anonym (Nix) skrev 2010-05-15 17:11:03 följande:
    Det finns ett dansk ordspråk, ja det finns på svenska också: "Godaw man öxeskaft"! Så det är ju samma sak att ta' sig en kopp kaffe, och köra till jobbet, eller att ta' sig en liten röka? Klart att det är samma, WHY not? (Suck!)UndrAR OM DU ÄR ETT LITET TROLL?
    Klart att ingen ska köra cannabispåverkad men hur bra bilförare tror du man blir på fyra koppar kaffe egentligen?
  • end of days
    Anonym (Nix) skrev 2010-05-15 17:11:03 följande:
    Det finns ett dansk ordspråk, ja det finns på svenska också: "Godaw man öxeskaft"! Så det är ju samma sak att ta' sig en kopp kaffe, och köra till jobbet, eller att ta' sig en liten röka? Klart att det är samma, WHY not? (Suck!)UndrAR OM DU ÄR ETT LITET TROLL?

">

Det är andra gången du drar upp danmark, vad gör du där egentligen med en sådan inställning? majoriteten av danskarna hade skrattat dig i ansiktet om du hade kommit med sådana "fakta" som du har vräkt ur dig i tråden.
  • Holken
    Anonym (orolig) skrev 2010-04-13 15:18:47 följande:
    har bara en fundering, min sambo röker på lite då och då och jag är jätte anti mot detta för det finns ingen respekt alls utan han håller på hemma mitt framför mina ögon fast jag ber honom gå därifrån!!! vi planerar barn så småningom så då undrar jag om spermierna tar skada om jag sen skulle lyckas bli gravid? han säger att han kommer sluta helt o hållet den agen vi får barn för då har han en anledning att sluta
    Sorry to say.. Men ditt barn kommer med mest sannolikhet bli en sån där tokken HASCHPUNDARE !! Han kommer automatiskt söka sig till droger, så efter första blosset är h*n inte långt ifrån att bli beroende utav heroin!

Tur att man inte alltid är seriös iallafall..
  • Juweria

Det enda jag säger dej är att du ser problem där det inte finns något prb. So WHAT om han röker då o då så länge han inte missbrukar o det inte tar över hans liv. Du borde joina o röka med hnm du kommer få den bääästa känslan någonsin!! Det e inte farligt att röka på då o då om man är vuxen så sluta vara så jävla tråkigt o lev livet!

• Anonym (signatur)
    Juweria skrev 2014-06-18 23:05:07 följande:

Det enda jag säger dej är att du ser problem där det inte finns något prb. So WHAT om han röker då o då så länge han inte missbrukar o det inte tar över hans liv. Du borde joina o röka med hnm du kommer få den bääästa känslan någonsin!! Det e inte farligt att röka på då o då om man är vuxen så sluta vara så jävla tråkigt o lev livet!

Det tog dig fyra år att klura ut det medelandet, jag vet ifan du, cannabis kanske säter dljupare spår än man tidigare trott.

• Anonym (LoL)
    Anonym (signatur) skrev 2014-06-19 02:57:42 följande:

Det tog dig fyra år att klura ut det medelandet, jag vet ifan du, cannabis kanske säter dljupare spår än man tidigare trott.

Verkar inte ha varit registrerad så länge.

Sällan man ser detta, men ofta folk anklagar andra för detta.

Och det är att propagera.

Vet detta skett ett gäng gånger för mig, då allt jag gjort är att påvisat fakta.

• Anonym (Puffelipuff)

Hasch är inga bekymmer att sluta med. Enklare än att sluta röka eller äta onyttigt. Skulle nog säga att socker/alkohol är betydligt mer beroendeframkallande. Och angående graviditet och cannabis. Se följande länk och betänk att det är en långtgående vetenskaplig studie som går tvärtemot vad antidrogpropagandan skrämmer oss med.

• Anonym (Puffelipuff)

Jag började röka hasch när jag var 22 år. Rökte av och till i 9 år. Hade inga bekymmer med att bli gravid och ut kom en underbart välskapad flicka, som under hela uppväxten legat långt före sina jämnåriga kamrater rent intellektuellt.

• Anonym (Puffelipuff)

Måste förtydliga: jag rökte såklart inte under graviditeten. Men mitt långvariga tidigare bruk påverkade inte.

Svar på tråden min sambo röker på ibland!!!