• sweetsugarcandy

    Bim runt 4 Maj

    Vi som har bim runt 4 Maj, ska vi följas åt och se hur det går framöver ?


    eventuellt göra en liten lista också ^^,
    Lycak till allesammans! TjoO!
  • Svar på tråden Bim runt 4 Maj
  • Dina

    Jobbigt det är när kroppen inte vill som man själv vill, o dessutom den den jävlas och trilskas med oss..

    Jag har varit hos läkaren och han såg en gulesäck och en tjock tjock slemhinna, det var den tjockaste jag sett på väldigt väldigt länge men inte kom jag för mig att fråga vad det betydde förutom om det var bra och det var bra sa han och log..

    Håller tummarna på att den lilla vill stanna och utvecklas..
    Ska tillbaka i slutet på maj..

  • Sooff
    Linnen skrev 2010-05-06 10:32:58 följande:
    bim+1 idag, ingen mens än, tänkte testa med sticka från billiga-tester.se i morgon bitti. eller ska jag testa med något annat tycker ni?
    Svårt, det verkar ju som att många tycker att cbs digitala är bra. Synd bara att dom är så dyra..
    Jag kommer att börja med ett billigare test och om det visar minsta lilla plus så testar jag med cb också :)

    Någon som vet om man kan testa med flera test i samma urin?
  • Margareta08

    Idag testade med cb idag och fick ett jätte starkt plus :)

    jag testade med testlagret och rfsu. på rfsus fick jag ett spökstreck och på testlagerts fick jag nästan ingen streck alls. Sammanlagt har jag tagit 5 CB och alla visar starkt plus och på de dgitala står det GRAVID. har bim 9 maj så rfsus och testlagrets tester kanske inte visar förän då.

    Hur går det för er?

  • LillaMy3
    Margareta08 skrev 2010-05-06 11:47:56 följande:
    Idag testade med cb idag och fick ett jätte starkt plus :)jag testade med testlagret och rfsu. på rfsus fick jag ett spökstreck och på testlagerts fick jag nästan ingen streck alls. Sammanlagt har jag tagit 5 CB och alla visar starkt plus och på de dgitala står det GRAVID. har bim 9 maj så rfsus och testlagrets tester kanske inte visar förän då. Hur går det för er?
    Hurra!!! GRATTIS!!! underbart
  • Sooff

    Margareta08 - Ett stort grattis till dig!!!! Superkul :D
    Hmm.. då kanske man ska testa med CB om man får neg på testlagrets..
    Testade du alla test i samma "mugg" urin?

  • Margareta08

    Tack så mycket :))

    Ja testade i samma ruin i olika trillfällen. alltså till varje uri tog jag alla tester. sedan dagen efter gjorde jag samma dag. RFSU visar fortfarande neg eller ett spökstreck.

    Cb är bäst enligt mina erfarenheter.

    när har du BIM?

  • sweetsugarcandy

    Tror ni inte jag började blöda idag, fast var inte mesn, utan ett tdigt missfall igen. Det började som en brun liten flytninh, MÖRKmörk brun somlevrat blod men väldigt lite sen kom det lite klarrött blod ovch nu kommer det litegrann hela tiden men inte alls så mktsomvid mens utan et ärmindre. Precis såhär började det vid förra missfallet, förra månaden.Och dessutom med tanke på det mycket svaga testen jag gjort och det negativa jag sen gjorde igårkväll. Vad är det förjävla fel på kroppen? Har ju alltid varit superfertil!! :S Försöker få tag i barnmorskan men där jag bor är det nästan omöjligt. Dem har aldrig tid eller är bara där 2 ggr i veckan. Vill ju göra ett hcg-blodprov för att få bekräftat i journalen att jag varit gravid och faktiskt fått ett till missfall så man kan få nån hjälp ifall det skulle hända igen. Men eftersom jag inte kommer att få perata med dem förrän på Tisdag och säkerligen får vänta med en tid ytterligare några dagar så kommer ju det låga hcg-värdet sjunka och då kommer jag inte få nåt MF bekräftat fast jag vet själv att jag haft ett och det gör att man får svårt att få hjälp sen om man skulle behöva. Sjuka jädra ställe man bor på. Inte ringde dem upp idag ens fast dem skulle!! :S

  • Linnen
    sweetsugarcandy skrev 2010-05-06 15:50:51 följande:
    Tror ni inte jag började blöda idag, fast var inte mesn, utan ett tdigt missfall igen. Det började som en brun liten flytninh, MÖRKmörk brun somlevrat blod men väldigt lite sen kom det lite klarrött blod ovch nu kommer det litegrann hela tiden men inte alls så mktsomvid mens utan et ärmindre. Precis såhär började det vid förra missfallet, förra månaden.Och dessutom med tanke på det mycket svaga testen jag gjort och det negativa jag sen gjorde igårkväll. Vad är det förjävla fel på kroppen? Har ju alltid varit superfertil!! :S Försöker få tag i barnmorskan men där jag bor är det nästan omöjligt. Dem har aldrig tid eller är bara där 2 ggr i veckan. Vill ju göra ett hcg-blodprov för att få bekräftat i journalen att jag varit gravid och faktiskt fått ett till missfall så man kan få nån hjälp ifall det skulle hända igen. Men eftersom jag inte kommer att få perata med dem förrän på Tisdag och säkerligen får vänta med en tid ytterligare några dagar så kommer ju det låga hcg-värdet sjunka och då kommer jag inte få nåt MF bekräftat fast jag vet själv att jag haft ett och det gör att man får svårt att få hjälp sen om man skulle behöva. Sjuka jädra ställe man bor på. Inte ringde dem upp idag ens fast dem skulle!! :S
    usch.. jag  lider med dig..
    stå på dig och ge dig INTE! Det är din rätt som svensk medborgare att få den hjälp du behöver!
    Kan du inte kontakta någon privat utanför landstinget som kan hjälpa dig att bekräfta och sedan vidarebeforda uppgifterna?
    Fortfarande ingen mens här.. ska testa i morgon bitti.. försöker att låta bli att hoppas för mycket, men alla ni här inne vet ju hur lätt det är...{#lang_emotions_dreamer}
    Hoppas ni alla får en bra kväll!
  • MissLex

    Har nyss gjort ett test från billiga-tester.se och och jag TROR mig se ett streck. Men det är så svagt så jag funderar på om det kan vara en synvilla? Typ där strecket skulle ha suttit OM jag varit gravid?

  • Linnen

    Testade i morse... ingenting...

    Ingen mens heller.. känns inte som den kommer heller. Drömde om ett superklart streck inatt och vaknade lycklig.. men det visade inget..
    Hoppet lämnar inte förrän mensen kommer iallafall!!

  • MissLex

    Jag drömde också om ett superklart streck så jag vart lite smått besviken när strecket var så extremt svagt.
    Minns inte exakt vilken dag jag fick mens senast men jag är på minst dag 33 nu så om jag inte är gravid skulle mensen gärna få komma. Annars vill jag ha ett starkt streck!:P

  • Booty

    Sweetsugercandy, gud vad tråkigt att höra. Ne nu får du slå näven i bordet och tvinga dem på mvc att ta dej på alvar. Blir så arg när jag hör att de är så ignoranta mot dej.

  • Sooff

    Margareta08 - Jag har BIM idag, men ännu ingen mens.. Dock har jag fortfarande en mensvärk som har hållit i sig sedan i måndags...

  • sweetsugarcandy

    Hmm va tråkigt men jag håller fortfarande tummarna för att ni plussar snart ! :)

    Ja, jo. På Tisdag kanske jag får tag i dem och då är säkert hcg-värdet redan väck, kommer inte få några bekräftade missfall så kommer säkerlogen inte få hjälp om det händer igen, och nu en vän som inte tror det är missfall. "Det ska komma stora klumpar och hcg. värdet ska synas i flera veckor efteråt" JA! Om man har ett sånt missfall ja, men i mitt fall verkar det bara vara misslyckad befruktning, att ett ägg befruktats men inte JAG, alltså att det aldrig fäst sig i livmodern efter befruktningen och därav de LÅGA hcg-värdena.. :S Dessutom är det MYCKET tidigt. Det ÄR missfall, helt 100 på det. Man känner skillnad själv och 5 positigva trots mycket svag positiva test i ca en veckas tid. Hmm, näe kan inte tänka mig annat..

    Det är inte mens jag har iaf, för den känner jag skillnad på och ser skillnad på !!

  • Booty

    Sweetsugercandy: Lyssna inte på någon annan än dej själv, du känner din kropp bättre än någon annan. Och vad är det för vän som inte tröstar och tror på dej.... konstig en tycker jag. Kämpa på för att få bm att lyssna på dej så du kan få hjälp. Är värderna för låga då ni ses får du helt enkelt stå på dej. Det är din kropp och dom finns där för din skull.

    Styrke kramnar i massor!!!

  • sweetsugarcandy

    Ja, jo jag vet. Nej alltså ho är underbar annars. hon skrev att hon inte villöe jag skulle bli arg och ta illa vid mig och att hon inte trodde det var missfall och så skrev hon massor men vet at hon inte menade illa men jag blev lite stött eftersom jag vet själv. Hon har haft missfall flera gånger. även senare.. Kanske därför hon tar illa vid sig, vet inte men..ja jag blev faktiskt lite irriterad och ledsen.. :/ Ja jo jag får försöka stå på mig så gott jag kan, tycker det är så svårt att säga "emot" är sån av mig men jag vill iaf göra ett blodprov och sen berätta hur det varit och om det händer igen, att jag då vill ha en KOLL! För dem säger ju att etsterna är 99.9 % säkra, har man då haft flera stykcen positiva hur svaga dem än är så har man ju till 99,9 % chans hcg i blodet, alltså gravid.. Om inte sjukdom förstås.. 


    KRAMAR till dig Booty och tack så mycket!! :) 
Svar på tråden Bim runt 4 Maj