• Snigelkotten

Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?

Nu behöver jag era allra bästa tips!

Jag tycker alla parfymer jag provat doftar alldeles för svagt, och doften försvinner alldees för snabbt. Detta trots att jag alltid bara köper dyr riktig parfym, och inte eau de toilette och liknande.

Har ni några förslag på parfymer som luktar riktigt sjuhelsikes starkt och länge? Helst ett helt dygn!

Vill vara en såndär kvinna som sprider ett underbart doftmoln omkring sig när hon passerar folk, ni vet precis hur jag menar.

Har just nu Angel från Thierry Mugler, men jag tycker inte den doftar nånting. Alla andra verkar tycka att den är jättestark av nån anledning.

Hjälp!

• Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?
  • Thuleslapper
    Hyppolite skrev 2010-05-18 08:01:09 följande:
    Är det din egna teori? Varför skulle parfymtillverkare göra dyrare prover än den parfym konsumenten köper?
    Nästa gång du går in i en parfymaffär så kolla på proverna får du se.
  • Rigmor Mortis
    Hyppolite skrev 2010-05-18 08:01:09 följande:
    Är det din egna teori? Varför skulle parfymtillverkare göra dyrare prover än den parfym konsumenten köper?
    Det är nog inte tillverkarna som ber affärerna göra så. 
  • Thuleslapper

Hyppolite:

Jag duschar minst en gång om dagen.

Det kanske är annorlunda här i Sverige men jag har bott utomlands i flera år och där fick man rådet utav parfymförsäljerskorna att INTE ta parfym bakom öronen just därför att man har talgkörtlar där......

Samma med parfymproverna.
    Nästa gång du är i Tyskland, gå in i en DOUGLAS affär och kolla.
    Det finns i stort sett inga Eau de Toilette som prover

• CallGirl

Annars kan du ju försöka få tag på någon form av skyddsdräkt och stänga in dig med din parfym där så får du känna lukten och vi andra slipper {#lang_emotions_cool}

• MammaHela

och jag önskar att det vore skottpengar på alla dessa idioter i doftmoln som förstör hela min dag.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • HelleGbg

Nu är jag inte allergisk mot parfym, men det finns nog banne mej inget värre än en tanta som just lämnar ett doftmoln efter sej..oftast är det just då dessa tunga parfymer, som gamla tanter har...och sätta parfymen på en ung tjej??? Uäck...vidrigt,,så tacky....Satsa istället på en mjuk go parfym, som just då Victor & Rolf, eller tex Hypnose, från Lancome...Men tunga moln??? Jag spyyyyyr..........

• Snigelkotten

Någon nytillkommen som provat Thierry Muglers "Alien"?

• silvergirl

Jag tror faktiskt att vissa dofter gör sig bättre på vissa persoenr. En del passar helt enkelt inte i en viss doft, alltså det luktar inte gott när det blandas med de egna dfterna man alltid har.

• Boothwalker

Lagom är bäst. Jobbigt att få svårt att andas av vissa personer...

Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • Cissilin

Aqua di sale heter en som luktar länge + alla andra dofter av samma märke

Finns på NK

• Tihi

Som svar på TS så ser jag framför mig en tant på 70 år som har badat i Angel och alla håller på att kvävas och kräkas fast det är 10 minuter sen hon lämnade rummet. Angel kan vara den värsta parfymen som någonsin har tillverkats faktiskt. Kräks

Svar på tråden Parfym som luktar STARKT och LÄNGE - tips?