• Stor mamma

Vad gör du?

Detta scenario har du just varit med om:

Du kommer hem, polisen står på din tomt. Ditt barn(oavsett ålder) har just blivit mördat. Mördaren är gripen på bar gärning. Vid ditt trädgårdland finnerdu polisen med mördaren, han står brevid dina trädgårdverktyg. Du går framåt dit.
    H*n står nu framför dig. Vad gör du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gör du?
  • sasssyy

jag skulle förmodligen bryta i hop och inte vara kontaktbar och därmed inte kunna göra något.. men två fel gör inte ett rätt, att jag mördar honom ger inte mig mitt barn tillbaka, att jag mördar honom gör inte mig till en god människa tvärt om så sänker jag ju mig till samma låga nivå som honom,,,,.... jag ser mig själv som bättre än så, stabilare än så och smartare än så..Mitt barn skulle aldrig vilja att mamma hamnade i fängelse och därmed ska jag se till att jag inte hamnar där.

Naturligtvis skulle jag avsky den här personen och må dåligt och önska honom all olycka i världen, samtidigt kan jag inte låta bli att tänka att om jag skulle mörda honom skulle han komma lätt undan.. jag vill att han ska somna med mitt barns skrik i öronen varje natt och påminnas om vad han gjort  hela livet... att dö är en enkel utväg för honom...

• Anna o Leia
    Anna o Leia skrev 2010-05-18 19:52:30 följande:
    Ja.. men vem vet. Kanske bodde jag inte i sverige när det hemska scenarit inträffade Förstår inte vad "amerikanska serier" har med mitt inlägg att göra.. pga det jag skrev om borgen? Man får väl ha lite fantasi? Jag hade gjort allt jag kunnat för att aset skulle lida. Sett till så att han/hon är så rädd hela tiden att denna inte kan slappna av. Och berätta att jag väntar tålmodigt på nästa permis eller när straffet e slut(tar ju inte så värst lång tid med dom fesna straffen i sv) Sen skulle jag väl "tagit hand" om aset när denne kommit ut. Nä.. nu vill jag inte tänka på detta mer....
    Nä.. Jag hade snarare handlat mer instinktivt och tagit en spade och slagit och slagit.. tills det inte fanns nåt kvar av aset..
  • Selfish Geene
    Anna o Leia skrev 2010-05-18 22:06:59 följande:
    Nä.. Jag hade snarare handlat mer instinktivt och tagit en spade och slagit och slagit.. tills det inte fanns nåt kvar av aset..
    Även om mordet föregåtts av att ditt barn hade våldtagit mördarens 10-åriga syster?
  • Kaldorei

Ja, förutsatt att jag bara har ett barn så hade jag tagit första alternativet, utan min son är inte livet värt att leva.

• Anna o Leia
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 22:11:18 följande:
    Även om mordet föregåtts av att ditt barn hade våldtagit mördarens 10-åriga syster?
    Nu svarade jag efter min egen situation.. min dotter är 2 år och jag inte har några söner...
  • Selfish Geene
    Anna o Leia skrev 2010-05-18 22:20:14 följande:
    Nu svarade jag efter min egen situation.. min dotter är 2 år och jag inte har några söner...
    Om bara några få år kan din dotter vara våldtäkts"man"(kvinna) mördare eller djurplågare, det vet vi inget om idag.

Det vi däremot vet, är att alla nu levande våldtäktsmän/kvinnor, mördare och sadister är någons barn och har varit någons 2-åring.
  • lövet2

Jag kan inte ens gissa. Min erfarenhet av chockartade dödsfall, är att man kan bete sig väldigt konstigt. När chocken däremot lagt sig, så skulle jag troligen önska att vi hade dödsstraff.

• fruis

Det kommer aldrig att inträffa. Du har en annan polis bredvid dig som ser som sin enda uppgift att ta dig därifrån och man har inte en chans att göra ett enda dugg. Så tror jag. Dessutom tror jag att man är för chockad för att ens tänka vare sig det ena eller det andra. Man är nog fullt upptagen med att ens förstå vad som hänt.

• Anna o Leia
    Selfish Geene skrev 2010-05-18 22:23:38 följande:
    Om bara några få år kan din dotter vara våldtäkts"man"(kvinna) mördare eller djurplågare, det vet vi inget om idag. Det vi däremot vet, är att alla nu levande våldtäktsmän/kvinnor, mördare och sadister är någons barn och har varit någons 2-åring.
    Visst är det så.. Ingen föds väl vuxen eller?

Fast jag kan säga att jag hade dödat den som gett sig på mitt barn oavsett vad mitt barn har gjort. Så är det bara.

Sen ska man inte glömma att vissa barn börjar med tex djurplågeri tidigt..Har själv sett det. Kan nog handla mycket om uppfostran och hur man lär sitt barn att respektera allt liv..eller inte.
    Min dotter visar inga tendenser alls på sån ondska. Hon är så otroligt försiktig och har aldrig ens försökt trycka sönder myror eller andra djur..

• TessaS

Många säger att de hade slagit ihjäl en förövare, gärna under plågsamma förhållanden... men det är sällan man hör det hända i verkligheten. Kan nog inte påminna mig att jag nånsin hört om det.

Jag tror inte att jag skulle slå ihjäl... jag hoppas verkligen att jag inte gör det.
    För då sänker jag mig till samma låga nivå som den som mördade mitt barn. Hämnd är inte en bra anledning att döda någon. Och även om jag kanske skulle önska livet ur förövaren så har jag svårt att tro att det skulle ändra min åsikt om dödsstraff.

• Zimlis
    TessaS skrev 2010-05-19 08:28:20 följande:
    Många säger att de hade slagit ihjäl en förövare, gärna under plågsamma förhållanden... men det är sällan man hör det hända i verkligheten. Kan nog inte påminna mig att jag nånsin hört om det. Jag tror inte att jag skulle slå ihjäl... jag hoppas verkligen att jag inte gör det. För då sänker jag mig till samma låga nivå som den som mördade mitt barn. Hämnd är inte en bra anledning att döda någon. Och även om jag kanske skulle önska livet ur förövaren så har jag svårt att tro att det skulle ändra min åsikt om dödsstraff.
    Ja precis och det är väl just det - man är ingen mördare.
    Tanke är en sak - i tanken så kan man göra vad fan man vill med kräket.
    Handling är en annan.
Svar på tråden Vad gör du?