BURN - förbränningstablett
Nyfiken på hur många som testat denna tablett och hur den funkade för er? Gick ni ner snabbt? Långsamt? biverkningar? Och hur mycket gick ni ner på vilken tid?
Nyfiken på hur många som testat denna tablett och hur den funkade för er? Gick ni ner snabbt? Långsamt? biverkningar? Och hur mycket gick ni ner på vilken tid?
Jo det har du rätt i kan nog vara svårt att skilja på särskilt som apoteken också säljer hälsokost.
Det finns studier på hälsokost och "fatburners" också, tror de bästa kan öka förbränningen med kanske 50kcal per dygn, men det är innan kroppen vänjer sig.
Men det finns ju positiva effekter såsom minskad hunger och mer energi innan träning och det är ju bra. Men att tro att man kan äta som innan och bara stoppa i sig ett piller kommer inte fungera
Tänkte bumpa den här tråden då jag själv funderar på att testa Burn X5. Är det något som har testat den? Verkar ju ha fått bra recensioner om inte annat burnx5.se/
Det är som med alla andra drycker och tabletter. Det finns ingenting som bränner energi i sig. Det tabletter kan göra är att öka din puls och din "energinivå". Tabletten innehåller samma ämnen som tex celsius eller fem-tio koppar kaffe. Koffein är den huvudsakliga verksamma substansen som finns i alla liknande preparat och möjligen tillsammans med te-extrakt det som kan ge en tendens till ökad förbränning - givetvis under förutsättning att du rör mer på dig.
Om du sitter i soffan efter att ha käkat burn eller inte att ha käkat burn är effekten förmodligen inte mätbar ens i laboratorium. Om du kollar upp alla vetenskapliga undersökningar som gjorts istället för att hoppas på en enkel lösning så märker du att tyvärr är undrens tid förbi, hittills. Hade det kommit ett preparat som fungerade som utlovat hade det gjort en sådan revolution på området att kommuner förmodligen hade tillsatt det i dricksvattnet.
Länk om att läsa mer...
Du får alltså förmodligen någonstans runt 95% av effekten om du istället äter två av dessa till en kostnad av en krona och 80 öre per dos istället för Burn med en kostnad på 5kr per dos.
Observera att effekten minskar när du blivit beroende. Observera också att Burn-rekommendationen att den skall tas 2-3 gånger per dag, att du skall vänta fem timmar mellan varje dos och att du inte skall äta efter kl 19. Om du äter tre doser om dagen får du i dig exakt dubbel dos koffein jämfört med Livssmedelsverkets rekommendationer om du inte dricker kaffe, te, glass eller andra livsmedel där du får i dig koffein.
Den dosen som rekommenderas överskrider även den som gäller för att behöva en läkemedelsklassning vilket den här produkten naturligtvis aldrig kommer att nå.
Det är dina pengar och din kropp. Jag hade gjort något annat.
Jag har inte testat dem, däremot CLA som är en fettförbrännare som höjer kroppstemperaturen (vilket är toppen för mig som alltid fryser annars). Jag blir extremt frusterad över att jag instruerar 7 fasta pass i veckan och äter varierad kost men ändå inte går ner i fett. CLA har fungerat för mig, man tar 3 kapslar om dagen. Jag tar star nutritions, det blir billigt om man köper flera burkar ihop på gymgrossisten :)