• Jennie1987

Proveramens + Pergostart!

Hej på er alla härliga tjejer!

Nu har jag fått ännu en mens med hjälp av Provera. Första blödningsdagen idag, vilket innebär Pergotime på tisdag! Dubbelkur. Känns lika härligt som inför alla starter. Och som alltid hoppas man att det ska gå vägen denna gången...

Är det någon annan som är i Pergodjungeln? Det finns ju massvis med trådar om detta, men dom blir så röriga efter ett tag med massor av svar som man inte riktigt orkar läsa igenom, ialla fall inte jag ;) Så ni kan väl dela med er av era erfarenheter?

Jag är hur som helst jätteglad över min mens som kom idag! Jag får aldrig egen mens, så jag riktigt längtar efter den mellan varven :) Men mest ser jag fram emot Pergostarten och VUL för att se om nåt ägg mognat till sig!!

• Svar på tråden Proveramens + Pergostart!
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2011-01-10 21:06:17 följande:
    han reagerade inte alls, haha han blev nog lite ställd. :P
    Har inte ringt mvc än, täkte göra det i slutet av veckan :)
    Jag är livrädd för att få missfall dock. Hur kommer man över den rädlsan?
    haha, typiskt killar ;) denna gången fick jag bara en liten kram och puss när  jag berättade ;) fast han var ju helt säker på att jag va gravid sen nån dag efter ägglossningen haha han bad mig ta första testet på ÄL+4 för jag betedde mig konstigt haha :D

MVC ger sällan VUL så jag gjorde mitt hos samma läkare som skrev ut pergo. Missfall rädslan kommen man aldrig över tyvärr,, först är man orolig för missfall dom första 12 veckorna, sen oroar man sig för sen missfall fram till vecka 24 (då bebisen kan överleva om den föds) och efter det oroar man sig för för tidig födsel eller att bebisen bara dör i magen innan /efter förlossningen. Sen oroar man sig för sitt barn resten av livet. det är så det funkar tyvärr.
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 1/7-2011♥
  • Matematik

Även om ingen kanske läser här längre så kan jag ju meddela att det inte blir någon bebis...
    Så nu är vi tillbaka där vi började, har nyss ätit första pergotimekuren och väntar på ägglossning..

• sweetgirl89
    Matematik skrev 2011-03-29 09:27:29 följande:
    Även om ingen kanske läser här längre så kan jag ju meddela att det inte blir någon bebis...
    Så nu är vi tillbaka där vi började, har nyss ätit första pergotimekuren och väntar på ägglossning..
    vad tråkigt, beklagar!! vad hände?? :(

hoppas ni snart får plus igen!!! många kramar
    ♥Elina 22/1-2010♥BF 7/7-2011♥
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2011-03-29 21:45:52 följande:
    vad tråkigt, beklagar!! vad hände?? :(

hoppas ni snart får plus igen!!! många kramar
    Det var fel på barnet så vi valde att ta bort de. Usch vad hemskt.
    Men vi ska nog lägga ner skaffa-barn-planerna ett tag nu efer denna kuren, jag pallar inte mer pergotime :(
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2011-03-31 10:19:06 följande:
    Det var fel på barnet så vi valde att ta bort de. Usch vad hemskt.
    Men vi ska nog lägga ner skaffa-barn-planerna ett tag nu efer denna kuren, jag pallar inte mer pergotime :(
    vad hämskt att det blev så för er :( och hoppas ni får ett friskt barn när du blir gravid igen!! kramar
  • Jennie1987
    Matematik skrev 2011-03-29 09:27:29 följande:
    Åh, jag beklagar verkligen! :( :(
    Hoppas det gick/gått bättre med dina andra Pergokurer!?
  • sweetgirl89
    Jennie1987 skrev 2011-05-18 21:43:06 följande:
    Åh, jag beklagar verkligen! :( :(
    Hoppas det gick/gått bättre med dina andra Pergokurer!?
    Hur går det för dig Jennie? kram
  • Jennie1987
    sweetgirl89 skrev 2011-05-21 12:41:35 följande:
    Hur går det för dig Jennie? kram

Jag blev väldigt överstimulerad av Puregon, så nu sprutar jag inte mer med det. Jag är inne i en vilofas, och trivs ganska bra med det. Jag väntar nu på att bli 25 (fyller år 2 januari) och då ska jag förhoppningsvis få göra IVF. Hoppas på bättre tur där :)

Lyckades få en spontan mens också, en alldeles egen :) Det är jag inte van vid, så då blev jag såklart glad.

Just nu håller jag på att kämpa med vikten också. Måste gå ner i vikt. Trivs inte alls i min kropp. Så jag äter LCHF, och trivs jättebra med det! :)

Så det är väl så det ser ut för min del just nu. Hoppas såklart att jag lyckas bli gravid.

Hur går det för dig? Kram

• sweetgirl89
    Jennie1987 skrev 2011-05-22 20:01:35 följande:

Jag blev väldigt överstimulerad av Puregon, så nu sprutar jag inte mer med det. Jag är inne i en vilofas, och trivs ganska bra med det. Jag väntar nu på att bli 25 (fyller år 2 januari) och då ska jag förhoppningsvis få göra IVF. Hoppas på bättre tur där :)

Lyckades få en spontan mens också, en alldeles egen :) Det är jag inte van vid, så då blev jag såklart glad.

Just nu håller jag på att kämpa med vikten också. Måste gå ner i vikt. Trivs inte alls i min kropp. Så jag äter LCHF, och trivs jättebra med det! :)

Så det är väl så det ser ut för min del just nu. Hoppas såklart att jag lyckas bli gravid.

Hur går det för dig? Kram

tråkigt att det gick så dåligt med sprutorna!! :/  men skönt att ni satsar på ivf i stället!! mkt större chans att lyckas där :) och januari komer snart, tiden går ju så fort!! :D

För mig går det bra :) har hämsk foglossning men det är bättre nu när jag slutat jobba och är hemma fram till bäbisen kommer. är i vecka 34 nu så är inte långt kvar nu! dock så har graviditeten varit riktigt jobbig med mkt ont, sammandragningar och massa sjukhusbesök hit å dit,, men vad gör man nte för att få ett friskt barn eller hur? blir inga fler barn sen iaf, min kropp klarar inte det tydligen.

Hoppas innerligt att ni lyckas få erat plus på stickan och bäbis snart!! så som ni kämpat! kramar
  • Jennie1987
    sweetgirl89 skrev 2011-05-23 10:49:17 följande:
    tråkigt att det gick så dåligt med sprutorna!! :/  men skönt att ni satsar på ivf i stället!! mkt större chans att lyckas där :) och januari komer snart, tiden går ju så fort!! :D

För mig går det bra :) har hämsk foglossning men det är bättre nu när jag slutat jobba och är hemma fram till bäbisen kommer. är i vecka 34 nu så är inte långt kvar nu! dock så har graviditeten varit riktigt jobbig med mkt ont, sammandragningar och massa sjukhusbesök hit å dit,, men vad gör man nte för att få ett friskt barn eller hur? blir inga fler barn sen iaf, min kropp klarar inte det tydligen.

Hoppas innerligt att ni lyckas få erat plus på stickan och bäbis snart!! så som ni kämpat! kramar
    Ja, jag försöker också tänka så, att Januari kommer fort! :)
    Och jag hoppas såklart att ivf blir vår lott till en bebis!

Oj, vad jobbigt att du haft det såhär! Men som sagt, allt är ju värt det om man får ett friskt barn :)

Taack! Jag hoppas det också, såklart :) :)
    Kram!
Svar på tråden Proveramens + Pergostart!