10% inte pappa till barnet?
När mina barn varsmå gjorde jag ett privat dna-test när vi var på semester i utlandet för att kolla om jag var far till dem (båda). Det var/är jag. Det var inte det att jag misstrodde kvinnorna (2 mödrar) nåt speciellt men jag ville ändå förvissa mig.
Jag förstår mig inte på män som avstår från den möjligheten. Många män bygger upp hela sitt samliv med en kvinna på att hon en gång i tiden bedrog honom en eller flera gånger. Han uppfostrar och älskar barnen som inte är hans! Hans cyniska kvinna lurade honom med berått mod. Och ekonomiskt. Han försörjer /betalar för dessa barn i över 20 år, som inte ens är hans. Självklart skulle han han velat försörja & älska sina egna istället.
I diverse undersökningar har det framkommit att 10% av dem som dna-testar, inte är fäder till "sina" barn.
Jag tycker det borde vara obligatoriskt med dna-test vid födseln av alla barn. Varför fastställs inte faderskapet per automatik nu när tekniken finns? Sanningen är alltid bäst. Jag menar, de män som nu inte vore fäder till "sina" barn skulle ju kunna välja att fostra dem ändå, om de nu tycker så. Det vore ju upp till var och en.
Vad tycker ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-15 09:34
Jag är medveten om att en och annan kvinna blir en smula nervös när denna fråga kommer på tal.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-15 09:38
För klarhetens skull: Jag har inte påstått att 10% av barnen har en annan far än de tror. Jag säger att runt 10% (enligt vad jag läst) av de som TESTATS har en annan far än den påstådda.
Jag vet ingenting om hur många det handlar om i verkligheten. Kanske är de 5%, kanske 15%. Det vet inte ni och det vet inte jag, eftersom det saknas forskning på området