Dr Mupp skrev 2010-09-21 16:19:01 följande:
Så du bestämmer när ditt barn ska vakna, när den ska få tänder, bli sjuk eller bara extra gnällig?
Är över småbarnsåren nu, men när de var mindre var min man ofta hemma dagtid/tidig kvällstid o. på något sätt kom vi igenom det. Nägra fler barn är inte aktuella.
MissMurrig skrev 2010-09-21 16:46:42 följande:
Sorry, tror inte att man bestämmer NÄR man måste ta hand om sitt barn, barnet bestämmer. Glöm inte att vi pratar om att SKAFFA barn när man är för sjuk att arbeta, inte ha stora barn när man är för sjuk....
Jag var inte frisk när sonen(nr2) planerades, att jag sedan blev bra av att vänta honom var en bonus, att det blev som det blev med nr3, var jobbigt, men sonen hade 15h på dagis innan han var 4år pga. mina besvär.
Med det, man o. övrig familj bakom sig så klarar man det mesta, även om man har ont.
N e j, de har inte blivit burna av mig, de har fått nöja sig med att sitta i famnen i soffan, tror inte de har tagit skada, när den minsta var liten ville hon gärna bli just vaggad, vi löste det med en krok och något man kan likna en hängmatta hängd i den, där kunde hon ligga o. ändå känna min hand o. min närhet(förutom att vara i famnen då).
Tycker bara att det är så synd att det bara ska ses till problem och inte till deras lösning..