• Reglementet

Hur många aborter?

Hur många aborter har du gjort?

*Kommersiellt budskap*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många aborter?
  • lennartsdotter
    Plutteli skrev 2010-10-06 12:49:02 följande:
    Tycker det är lite dåligt att det finns lagstadgat bara om en sort, finns inte en chans att jag skulle kunna ha kopparspiral så då blir jag i vilket fall hänvisad till p-medlen som kostar... Nu spelar det kanske ingen större roll eftersom inget p-medel funkar för mig.
    På sätt och vis, men vi ska vara glada över att det öht finns lagstadgat om gratis p-medel. Dock borde paragrafen såklart kunna utökas.
  • Plutteli
    lennartsdotter skrev 2010-10-06 12:52:25 följande:
    På sätt och vis, men vi ska vara glada över att det öht finns lagstadgat om gratis p-medel. Dock borde paragrafen såklart kunna utökas.
    Precis, jag tycker det ska vara gratis åt alla, dvs man får testa sig fram till det som fungerar och få det p-medlet. (För min det hade det inneburit en p-dator)
  • Lingonflickan
    lennartsdotter skrev 2010-10-06 12:22:58 följande:
    Kopparspiralen ska vara gratis i hela Sverige så förutsatt att du bor i Sverige ska du kunna få en gratis k-spiral. Insättningen kan iofs kosta en 100-150 kr men själva spiralen är gratis. Det är lagstiftat att svenska kvinnor ska ha rätt till iaf ett gratis p-medel och det p-medlet är k-spiral.
    Jag kan inte ha kopparspiral tyvärr
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Dr Mupp
    Reglementet skrev 2010-10-06 12:41:06 följande:
    En del har så korta trådar att de inte känns.
    Eller som i mitt senaste fall. Jag kände trådarna, men spiralen satt i livmodertappen.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • piiiinkcat

Något som jag undrade över, som jag liksom hade glömt är om man verkligen skall behöva betala de där 1000 kr för att få en p-stav när den ändå inte funkar och de plockar ut den... tycker ju man borde ha fått pengarna tillbaka.

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ ...å en liten ängel född 050817 (Arwen)
  • Plutteli
    piiiinkcat skrev 2010-10-06 13:27:40 följande:
    Något som jag undrade över, som jag liksom hade glömt är om man verkligen skall behöva betala de där 1000 kr för att få en p-stav när den ändå inte funkar och de plockar ut den... tycker ju man borde ha fått pengarna tillbaka.
    Jo, p-staven är ju förbrukad i vilket fall tyvärr.
  • JessiWill
    Dr Mupp skrev 2010-10-06 13:15:03 följande:
    Eller som i mitt senaste fall. Jag kände trådarna, men spiralen satt i livmodertappen.
    Man kan ju be dom klippa av dom en bit då :)
    Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Reglementet
    Jessiicaa89 skrev 2010-10-06 14:16:44 följande:
    Man kan ju be dom klippa av dom en bit då :)
    Hur hjälper det?
    *Kommersiellt budskap*
  • Oneesan
    Pregga skrev 2010-10-05 10:25:06 följande:
    så jäkla korkat inlägg!!!
    Korkat? nä, sanningen i många fall. Jag frågade ett flertal gånger om jag skulle ha behållit mitt döda barn i magen eftersom hon menade att läkarna ändå kunde ha fel, och jo svaret blev "självklart". Även om mitt barn hade avlidit så kunde jag gott ansluta mig till de andra "mördarna" eftersom jag måste ju ha gjort något som orsakade mitt barns död.

Det är vidrigt att se hur vissa är beredda att döma andra människor utan att ens försöka se bortanför sin egen situation.
    Nej, alla kan inte använda preventinmedel.
    Nej, preventinmedel fungerar inte för alla.
    Alla människor fattar ett beslut utifrån den egna situationen och för vissa innebär omständigheterna att de inte har möjlighet att fostra ett barn.

Ni som skriver att de är sjukt med åtta aborter. Vart är den magiska gränsen? Vilka omständigheter är då okej för en abort? Statistik är bara siffror, det finns verkliga livsöden bakom alla nummer som varken ni eller jag känner till, det skall man ha i åtanke innan man kastar ur sig en massa skit över människor som man inte vet något om.

Och förslag som att kvinnorna skulle få bränna de aborterade fostren själva är helt åt h*lvete. Det handlar endast om en sjuk "uppfostringsmetod" som man försöker tillämpa. Eller ska vi låta rökare operara sin egen lungcancer? Överviktiga göra sin egen Gastric bypass? Och om man ätit för mycket godis så borde man i rättvisans namn också få borra i sina egna tänder. Men då borde de väll lära sig, eller?  
    Arigato
  • Freja87
    Reglementet skrev 2010-10-06 10:49:58 följande:
    Bebisen dog när den var åtta veckor gammal? Du menar att du fick missfall i vecka åtta?
    Ja, jag vet inte hur man räknar.. om själva missfallet är när bebisen dör eller när den kommer ut.. den kom ut när jag trodde att jag var i v12.
  • Freja87
    Lingonflickan skrev 2010-10-06 09:44:37 följande:
    Det är hemskt det du skriver, de prackar på unga kvinnor aborter som om det vore alvedon eller nåt. Tyvärr har jag hört talas om detta tidigare oxå så det är nog mer regel än undantag.
    Ja.. alla runtomkring mig tog det som självklart att jag skulle göra abort, men värst var nog sjukvården eftersom de verkligen försökte övertyga mig om att det var enda vägen.
  • Lingonflickan
    Freja87 skrev 2010-10-13 15:51:05 följande:
    Ja.. alla runtomkring mig tog det som självklart att jag skulle göra abort, men värst var nog sjukvården eftersom de verkligen försökte övertyga mig om att det var enda vägen.
    Och då tycker jag de missbrukar sin ställning. Alla är tyvärr inte lika starka som dig. Jag tycker du gjorde rätt val iaf.{#emotions_dlg.flower}
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Selfish Geene

Visst finns det kvinnor som ångrat sina aborter, det är inte alltid lätt att avgöra vad som är rätt val i varje given situation.

Det som gör mig absolut rosenrasande är att det finns människor som tror sig veta bättre än kvinnan själv om hon ska göra abort eller inte.

De som övertalar en kvinna att avstå från att göra abort är lika goda kålsupare som de som övertalar henne att göra den.

• Sarah f

Vilket är värst; att ångra en abort eller ångra att man fött ett barn?

• Bedan
    Sarah f skrev 2010-10-16 17:21:17 följande:
    Vilket är värst; att ångra en abort eller ångra att man fött ett barn?
    Det är nog individuellt. Men att ångra en abort måste ju vara mer psykiskt än att sitta och ångra att man har ett barn som behöver uppmärksamhet och omvårdnad och därför hindrar en från att vara helt fri.
Svar på tråden Hur många aborter?