• Anonym (Ofrivillig munk)

2 år sen sist.

Jag lider hårt. 
    Jag är bara runt 30, gift och några underbara barn. Det har nu gått två år sedan vi hade sex och det har inte ens varit nära. Jag hade kunnat kapa av den för två år sedan och hon skulle fortfarande inte ha en aning om det.
    Vad faan ska jag ta mig till??? Det var perfa innan första barnet kom, sen blev det sämre och nu är det obefintligt.
    Kom igen, tips tack! 

• Svar på tråden 2 år sen sist.
  • Anonym (3 ggr/månad)

Ber om ursäkt att inte svarat tidigare.

3 gånger i veckan var det vi hade tidigare, och det är väl ett bra genomsnittsvärde.

I dagens läge så är det på måndagar kl. 18.30 på mitt initiativ (ring inte då), och det gör att man inte känner sig som någon speciell person som väcker lusten. Otrohet eller köpsex fungerar inte heller för mig, jag behöver känslan att vara åtråvärd, inte en utlösning. På själva produkten påstår jag att det är inget fel med , förspel o. dylikt är väl bekant. Så jag har lärt mig att vara utan att längta på samlag. Selfservice kan man kalla det för.

Blev det bättre för dig redan? Har du frågat henne vad hon personligen tycker och tror (dvs. inte kalla henne för nunna eller annat)?

Då barnen växer så får man mer tid tillsammans, hoppas att läget normaliseras då för dig.   

• Anonym
    Anonym (3 ggr/månad) skrev 2011-01-27 12:15:01 följande:
    Ber om ursäkt att inte svarat tidigare.

3 gånger i veckan var det vi hade tidigare, och det är väl ett bra genomsnittsvärde.

I dagens läge så är det på måndagar kl. 18.30 på mitt initiativ (ring inte då), och det gör att man inte känner sig som någon speciell person som väcker lusten. Otrohet eller köpsex fungerar inte heller för mig, jag behöver känslan att vara åtråvärd, inte en utlösning. På själva produkten påstår jag att det är inget fel med , förspel o. dylikt är väl bekant. Så jag har lärt mig att vara utan att längta på samlag. Selfservice kan man kalla det för.

Blev det bättre för dig redan? Har du frågat henne vad hon personligen tycker och tror (dvs. inte kalla henne för nunna eller annat)?

Då barnen växer så får man mer tid tillsammans, hoppas att läget normaliseras då för dig.   
    3 gånger per månad skriver du. Ni har alltså sex 1 gång per vecka under vecka 1, 2 och 3. Vecka 4 har din fru mens och då blir det inget. Sen kör ni vecka 5, 6 och 7 med paus för mens vecka 8 osv. Är det rätt uppfattat?
  • Anonym (3 ggr/månad)
    Anonym skrev 2011-01-27 13:21:52 följande:
    3 gånger per månad skriver du. Ni har alltså sex 1 gång per vecka under vecka 1, 2 och 3. Vecka 4 har din fru mens och då blir det inget. Sen kör ni vecka 5, 6 och 7 med paus för mens vecka 8 osv. Är det rätt uppfattat?

Så brukar det bli. Några enstaka undantag kan det bli på en lördag eller söndagmorgon om mitt initiativ leder någonstans.

Men tisdag, onsdag, torsdag och fredag blir det inget. Då får jag leka för mig själv om jag vill, men absolut inte med någon annan.

• pappe jonthe
    ekim skrev 2011-01-12 03:50:20 följande:
    Fast om du förstår att kvinnor vill prata så borde du också kunna förstå att ibland är lösningen på problemet just att prata med sin kvinna. Jag tror många problem uppstår just för att ni män faktiskt missar den enkla lösningen i ert sökande efter problemlösningar.

Missar inte ni kvinnor då att mæn ær løsningsorienterade ? Varfør ær det vi som bara ska førstå hela tiden. Ær det inte bættre att båda førsøker rætta sig i ledet och ge och ta. Så funkar det ialalfall hoss oss.
  • Anonym
    Anonym (3 ggr/månad) skrev 2011-01-27 14:39:48 följande:

Så brukar det bli. Några enstaka undantag kan det bli på en lördag eller söndagmorgon om mitt initiativ leder någonstans.

Men tisdag, onsdag, torsdag och fredag blir det inget. Då får jag leka för mig själv om jag vill, men absolut inte med någon annan.

Känner igen mej i din beskrivning. Har man haft sex en gång den här veckan kan man ju inte ha det igen. Vad jobbig du är och allt vad det nu heter om man kommer med en trevare för ofta.
  • redneck girl

många glömmer bort att det faktiskt kan både vara morsa och ha ett skönt sexliv .man behöver inte välja .en del får för sig att det är smutsigt att ha sex i samma hus som det finns barn i. låt inte tiden bara gå och vänta på att ungarna ska växa till sig . ta hand om varandra prata om allt, bekymmer som glädje .ta tag i sånt som känns fel direkt . vänta i två år var en lååång tid .

• pappe jonthe
    redneck girl skrev 2011-01-27 14:52:30 följande:
    många glömmer bort att det faktiskt kan både vara morsa och ha ett skönt sexliv .man behöver inte välja .en del får för sig att det är smutsigt att ha sex i samma hus som det finns barn i. låt inte tiden bara gå och vänta på att ungarna ska växa till sig . ta hand om varandra prata om allt, bekymmer som glädje .ta tag i sånt som känns fel direkt . vänta i två år var en lååång tid .
    gillar
  • Anonym (40-åring)
    ekim skrev 2011-01-12 04:10:11 följande:
    När min man inte vill ha sex så konstaterar jag att han inte vill ha sex just då, eftersom jag vet att lusten för sex kommer och går.
    Men va f-n, 2 år är liite mer än bara "en period"...
  • redneck girl
    Anonym (40-åring) skrev 2011-01-27 14:57:21 följande:
    Men va f-n, 2 år är liite mer än bara "en period"...
    ja det är ingen liten period precis .
  • Anonym (3 ggr/månad)
    Anonym skrev 2011-01-27 14:50:29 följande:
    Känner igen mej i din beskrivning. Har man haft sex en gång den här veckan kan man ju inte ha det igen. Vad jobbig du är och allt vad det nu heter om man kommer med en trevare för ofta.
    Det är enklare nu när man vet hur det fungerar. Mera behöver man inte känna sig att man inte duger, eller undra vad som är felet.

Det betyder också att man kan hålla på med sina rutiner utan att avbryta det för tidigt. Det blir kvällsmat och dusch, och efter det är det dags för sömn. På måndagen ska man vara hemma, resten av veckans kvällar kan man göra vad som helst annat...

Ingen annan kvinna har visat intresse, så jag har inte varit otrogen heller. Men, som sagt så har jag inget lösning på problemet. Jag kan endast tala om det...
  • Anonym (40-åring)
    Aaliyah skrev 2011-01-10 20:24:36 följande:
    Så typiskt en karl att tro att krämer ska lösa det hela. .. PRATA MED HENNE!
    Tja, om man försökt prata med henne 100 gånger men hon bara rycker på axlarna och inte tycker det är något problem, ergo inget att prata om?
  • Anonym (Ta ställning?)

Det låter som att du kanske borde försöka få henne förstå att du mår dåligt över det på riktigt?
    Jag och min sambo har samma problematik...jag vill sällan och skulle nog helt ärligt kunna leva nästan helt utan sex, tycker att det är skönt och trevligt men inget överväldigande...vi har sex kanske två gånger i veckan, men ett tag hade vi nästan inget alls.

Då fick min sambo förklara hur viktigt det är för honom. För honom är det en enorm bekräftelse och han säger att han mår dåligt av att inte få ha sex, och att vi därför inte kan vara tillsammans om inte jag är beredd att jobba på min egen lust. Och det tycker jag är rättvist, jag har en chans att försöka rätta till det (och ja han är väldigt förstående och pressar inte) och han har fått en ärlig åsikt om hur viktigt det är för HONOM. Att det inte är lika viktigt för mig spelar ju liksom ingen roll. Mitt mål är ju ändå att han och jag ska vara lyckliga tillsammans...

• Anonym (40-åring)
    Anonym (3 ggr/månad) skrev 2011-01-27 15:07:44 följande:
    Det är enklare nu när man vet hur det fungerar. Mera behöver man inte känna sig att man inte duger, eller undra vad som är felet.

Det betyder också att man kan hålla på med sina rutiner utan att avbryta det för tidigt. Det blir kvällsmat och dusch, och efter det är det dags för sömn. På måndagen ska man vara hemma, resten av veckans kvällar kan man göra vad som helst annat...

Ingen annan kvinna har visat intresse, så jag har inte varit otrogen heller. Men, som sagt så har jag inget lösning på problemet. Jag kan endast tala om det...
    Been there, done that!
    Jag var också välbekant med romantik, förspel, och hon fick orgasm varje gång, ibland flera stycken. Och varje gång så tyckte hon att vi borde göra det oftare!

Ändå! Så var lusten borta 9 gånger av 10 när jag frågade. Och jag lärde mig ju efterhand när det var garanterat nej, så jag frågade kanske 2 gånger i veckan. Jag hade inget fast schema som du. Det enda jag kunde vara säker på var att om jag hade planerat något så tyckte hon det var så syyynd, att jag måste gå precis nu...
    Men om jag ändrade mina planer så försvann hennes lust lika plötsligt och mystiskt!!

Till slut kunde jag inte njuta av det när vi väl hade sex. Jag låg bara och tänkte på att det bara var ett "mercy-fuck", att hon bara ställde upp när hon egentligen inte ville, och hur länge det skulle dröja till nästa gång.
    Samtidigt ville hon ha kramar och pussar. Men jag drog mig undan mer och mer.
    Inte för att "straffa" henne. Utan för att jag var rädd att göra något som hon skulle kunna tolka som en "invit" till sex, för då var den dagen förstörd...
  • Anonym (kärlek)

jag skulle tycka både om jag var du eller din kvinna att det gått för långt. Ni är ju inte ett kärlekspar längre, kanske ni är nåt annat.

Jag känner själv hur jag och min man glider ifrån varandra nu och jag känner innerst inne att jag inte älskar honom längre, inte på det sättet. Jag vet inte varför kärleken har dött, vet bara att det är så. Jag tror att ingen av oss kan bli helt lyckliga om vi stannar med varandra för sex är inte bara sex, sex är det magiska som för två människor närmare varandra än alla andra människor, det är den del som är grunden i ett kärleksförhållande. Jag tror att alla älskar att ha sex med dem de älskar och åtrår, men finns det inte där så finns det inte.

Jag hade om jag var du frågat min kvinna om inte hon törstar efter passion och att älska någon, om hon verkligen tror att ni två har en framtid, om det är såhär hon vill leva sitt liv..

• Anonym (söndagar)

Har inte läst tråden, men jag har haft en lång (18 månader) period utan sex nyligen.
    Nu testar vi en gång i veckan, vilket hittills har funkat. Även om jag skulle vilja oftare och mer spontant är det en enorm skillnad. Och för min fru så vet hon att jag inte "är på" hela tiden resten av veckan.

• sextiotalist
    Anonym (Ta ställning?) skrev 2011-01-27 15:20:32 följande:
    Det låter som att du kanske borde försöka få henne förstå att du mår dåligt över det på riktigt?
    Jag och min sambo har samma problematik...jag vill sällan och skulle nog helt ärligt kunna leva nästan helt utan sex, tycker att det är skönt och trevligt men inget överväldigande...vi har sex kanske två gånger i veckan, men ett tag hade vi nästan inget alls.

Då fick min sambo förklara hur viktigt det är för honom. För honom är det en enorm bekräftelse och han säger att han mår dåligt av att inte få ha sex, och att vi därför inte kan vara tillsammans om inte jag är beredd att jobba på min egen lust. Och det tycker jag är rättvist, jag har en chans att försöka rätta till det (och ja han är väldigt förstående och pressar inte) och han har fått en ärlig åsikt om hur viktigt det är för HONOM. Att det inte är lika viktigt för mig spelar ju liksom ingen roll. Mitt mål är ju ändå att han och jag ska vara lyckliga tillsammans...
    Har jag en tvillingsjäl här?
    För just detta känner jag igen och tja, vi är lyckliga ihop
  • Anonym (3 ggr/månad)

Det som stör mig rätt mycket är att det finns dom som är redo att göra "det" för pengar. Men i en parrelation kan man inte köpa sig det med tjänster, blommor eller presenter för att kunna känna sig omtyckt. Och sex som belöning för något känns endast som "mercy-fuck". Krama och pussa kan man en hund eller ett marsvin, utan att vara kär i djuret.

Då det handlar om ett äktenskap så är det moraliskt sett förbjudet att vara sk. otrogen. Om den ena inte vill, så får inte den andra göra det alls utan att bli dömd av andra. Kommer inte på något annat, det kallas inte för svek om man inte har samma religion, partimedlemskap eller hobbyn.

Har lärt mig att abstinensen var den svåraste delen. En gång i veckan (som kan vara väldigt snabb) gör en inte beroende, känslorna som blir förnekade svalnar rätt mycket på fem dagar. Menar att relationen blir snart som med en kompis, och att ligga med en kompis är väl en aning genant.

Jag har fortfarande ingen lösning, men funderar mycket varför det blev som det blev. Sex är ju gratis och skönt.

• redneck girl

måste kännas som att bo med en bra kompis . hur fixar man det år efter år.....

• Sam Lagom

Ej längre oskuld. Får se om man får vänta två år igen nu då. ;)

Svar på tråden 2 år sen sist.