• Yildirim

Varför ska man bada med sina barn?

Av vilken andledning ska man klämma ihop sig med sitt barn naken i ett pyttelitet badkar? OK om du har bikini/kalsonger dock, men förstår ändå inte andledningen? Kan man inte mysa i soffan påklädda med barnet?

Badar man inte hellre i havet eller badhuset som är lite större? Menar absolut inte att man ej ska ge sitt barn kroppskontakt men det är faktiskt väldigt lätt att barnet vidrör ens "private parts" om man sitter ihopklämd i ett badkar och enda gången barnet bör ha någonting med kvinnans underliv att göra är när det föds. Vad annars lixom? Och varför ska barnet pilla på brösten när amningen är slutförd? Barn är nyfikna och pillar helt oskyldigt, men en vuxen människa borde inse att det är fel.

Om ni väljer att ha en avslappnad syn på nakenhet, så visst, absolut! Men det är inte moraliskt rätt av en förälder att låta barnen ta på brösten, snoppen, underlivet m.m. bara för att den är nyfiken. Barn är nyfikna men man måste sätta gränser.

Älskar naken kroppskontakt i vattnet men med maken och blandar inte in barnen. Dom badar jag med i havet på sommaren och på äventyrsbad :)

Badar du med ditt barn och varför?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-28 16:20
    Herregud SKÄRPNING! Vart har jag skrivit att det är sexuellt att bada med ett barn? Ingenstans! Däremot lite väl intimt och det är inte samma sak. Slå upp i ordboken.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska man bada med sina barn?
  • brünnhilde
    Joppelina skrev 2011-03-09 19:04:12 följande:
    Hur kan det vara sjukt att en pappa är på badhuset med sin 5-åriga dotter?
    Förstår inte vad du lägger in för egna konstiga värderingar i det.

Är ju upp till var och en.
    Den som nämnde't han klämde't?
  • Fenton Spadrig

TS enligt din egen utsago byter du blöja på din son, hur i helvete kan du leva med dig själv när du gör det?? Han är ju POJKE!!!

• cloudberry79
    Yildirim skrev 2011-03-09 18:50:26 följande:
    Tycker det är sjukt hur pappor kan ta med sina döttrar in i herrarnas omklädningsrum med alla snoppar och peddon... OMG Kräks
    Är snoppar farliga??? Kvinnor kan också vara pedofiler, dessutom får de se massor med olika typer av bröst och snippor inne på damernas. För oss är det självklart att den som är med barnet på badhuset tar med barnet i omklädningsrummet. Är jag med så går vi på damernas, är pappan med blir det herrarnas. Är vi båda med försöker vi turas om.
    If you love me - please don't feed me!
  • brünnhilde
    cloudberry79 skrev 2011-03-09 20:06:35 följande:
    Är snoppar farliga??? Kvinnor kan också vara pedofiler, dessutom får de se massor med olika typer av bröst och snippor inne på damernas. För oss är det självklart att den som är med barnet på badhuset tar med barnet i omklädningsrummet. Är jag med så går vi på damernas, är pappan med blir det herrarnas. Är vi båda med försöker vi turas om.
    Precis som sig bör.
  • Savina

oj, tråden lever fortfarande... =D

Det är vi vuxna som ser sex i allt. Barn ser bara kroppsdelar, så om en flicka är med sin pappa i badhuset, så ser hon bara en snopp som tex en fot, alltså bara en kroppsdel... Enkelt!

• vargaa
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-03-09 17:44:26 följande:
    Varför kommer bad med pappa "förstås" snart att utgå?
    Ja, det kan man ju fråga sig. Efter som att jag själv aldrig badat med min pappa så frågade jag faktiskt vänner när dom slutade bada med sina barn av motsatt kön. De sa alla att de slutade bada (utan badkläder då) när barnen blev så stora att de började bli intresserade av de privata delarna helt enkelt för att det kändes olustigt för föräldern.

Jag känner nog att om det inte känns bekvämt för föräldern ger det fel signaler till barnet och då är det bättre att ta på sig badkläder istället. Men vem vet, det kanske dröjer länge innan det blir aktuellt.

Det var kanske dumt att lägga till "förstås", det är såklart inte en självklarhet. Det bestämmer man själv. :)

Jag menade dock inte bad över lag utan nakenbad i badkar.
    Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
  • JuliaåRonjasmammis
    vargaa skrev 2011-03-10 12:23:18 följande:
    Ja, det kan man ju fråga sig. Efter som att jag själv aldrig badat med min pappa så frågade jag faktiskt vänner när dom slutade bada med sina barn av motsatt kön. De sa alla att de slutade bada (utan badkläder då) när barnen blev så stora att de började bli intresserade av de privata delarna helt enkelt för att det kändes olustigt för föräldern.

Jag känner nog att om det inte känns bekvämt för föräldern ger det fel signaler till barnet och då är det bättre att ta på sig badkläder istället. Men vem vet, det kanske dröjer länge innan det blir aktuellt.

Det var kanske dumt att lägga till "förstås", det är såklart inte en självklarhet. Det bestämmer man själv. :)

Jag menade dock inte bad över lag utan nakenbad i badkar.
    Ah, då blev det lite mer klart. Tack för svar!

Jo, om det känns väldigt obehagligt _för föräldern_ så smittar det ju av sig på barnet och kan bli en jobbig situation. Ta det som det kommer, det kanske inte alls känns olustigt när barnet väl blir så stort.
    Don't mess with my integrity!
  • avocadoo

När blev intimitet något negativt? Eftersom TS själv säger att det inte handlar om sexuell intimitet, utan bara intimitet?

Alla människor MÅR BRA av intimitet och närhet, och det är synd om dig TS om du är så känslomässigt handikappad att du inte ens klarar av att sitta i samma badkar som ditt eget barn... 

• Choko
    Tycker det är sjukt hur pappor kan ta med sina döttrar in i herrarnas omklädningsrum med alla snoppar och peddon... OMG Kräks
    Det är INTE sjukt att ta med sin dotter i herrarnas omklädningsrum. Det är dina åsikter som inte är friska.

Det är inte bara män som är pedofiler. Finns tyvärr många kvinnor också. Om jag trodde att det fans många pedofiler i herrarnas omklädningsrum skulle jag inte ta med mina barn till badhuset över huvud taget.

Vad menar du med "alla snoppar" skulle de vara farliga???

Börjar nästan undra om du fortfarande är allvarlig med dina inlägg.
  • avocadoo
    Mm håller med. Vet inte vad som är värst... snoppar eller peddon...
  • Yildirim
    avocadoo skrev 2011-03-10 14:24:51 följande:
    Mm håller med. Vet inte vad som är värst... snoppar eller peddon...
    Jag skulle nog tycka att det var ganska obehagligt om jag var 5 år och pappsen tog med mig in bland massa nakna män. Eftersom jag e kvinna känns det mer naturligt att vara naken med kvinnor (förutom min man givetvis)...
  • brünnhilde
    Yildirim skrev 2011-03-10 20:06:54 följande:
    Jag skulle nog tycka att det var ganska obehagligt om jag var 5 år och pappsen tog med mig in bland massa nakna män. Eftersom jag e kvinna känns det mer naturligt att vara naken med kvinnor (förutom min man givetvis)...
    Det har ju helt och hållet med uppväxt att göra. Har du alltid varit inne på herrarnas är det med största säkerhet inget du ens reflekterar över.
  • Savina

o vad tror ni är för skillnad på en snopp och en mage för en 5-åring??

• Savina
    mamita64 skrev 2011-03-11 02:25:48 följande:
    snoppen ser roligare ut, du vet dingelidong?
    det har du rätt i, en snopp ser faktiskt väldigt rolig ut... =)
  • Joppelina

Dingelidong hihi Glad

Yildirim skrev 2011-03-10 20:06:54 följande:
    Att se på en 5-årig tös som en kvinna kan jag ju tycka vara värre då.

Om du nu inte har följt med pappsen in på herrarnas på badhuset så kan det vara lite svårt att tänka dej in i den situationen nu. Jag förutsätter att du är betydligt äldre.

Men som förälder själv så gör du självklart som du vill.
  • N mamma till N

Alla har rätt till sina åsikter, dock kan jag tycka att det är lite fjantigt att man inte skulle kunna bada i badkar med sitt barn. Förstår inte riktigt problemet, men vi är väl ganska öppna mot varandra som familj. Vi springer inte runt nakna för jämnan men skulle det hända är det ingen big deal.
    Vår 3åriga dotter badar själv ibland, ibland med mig och ibland med min sambo (hennes pappa). Hon tycker bäst om att bada med pappa för då får man busa, skvätta vatten, plaska och badet blir lite som ett äventyrsbad :) Med mamma är det mer som att vara på spa haha lite lugnare...
    Nu är vår dotter på gränsen till för gammal för att bada med oss dock anser vi båda 2. Dels för att det blir för trångt i badet men också främst för att min sambo tycker hon snart är för stor och börjar undra varför mamma och pappa inte ser likadana ut och han tycker det är lite jobbigt att svara på :)
    Heeelt och hållet upp till var familj att göra vad som passar dem bäst anser jag, och Ingen annan bör lägga sig i hur den andre gör det är bara löjligt!
    Plaska på alla :)

• beccagranen

Vilken konstig upfattning många har. Jag föredrar att bada själv, och sitta brevid badkaret när mitt barn badar. Men han föredrar att hoppa i badet när jag ligger i och försöker koppla av. Han blir snart fyra år, och jag tycker inte det är något konstigt med det. Vi har vattenkrig och leker med alla båtar etc. Dessutom så ska han alltid ha massa skum i så man ser ändå inget. Lika så när mannen badar. Tror inte jag hade tänkt annorlunda om jag hade haft en tös, hade jag misstänkt min man för avvikande eller pedofil så hade jag inte skaffat barn ihop med honom, skulle jag kommit på det efteråt så hade jag lämnat honom. Lika så antar jag att han tänkt om mig, för som sagt det finsn hemska kvinnor med.

Svar på tråden Varför ska man bada med sina barn?