• Alexe

    BF september/oktober/november Malmö

    Här kan vi från Malmö samlas som har BF under hösten 2011. Vi följs åt här och/eller ses för fika och promenader. Välkomna!

  • Svar på tråden BF september/oktober/november Malmö
  • VEA

    Frida: Äntligen har den lilla tittat ut. Så fin och så mörk hon är. Ett stort Grattis till er! Hoppas du mår bra trots den tuffa förlossningen.

    Kram till er!

  • Alexe

    Grattis Frida!!! En sån söt liten trollunge :) Tycker mig se mycket av Marco i henne.

    Låter som en sjukt jobbig förlossning. Trist att du inte hann få vila lite på eda, men vad skönt att du slapp snitt och sugklocka iaf. Hur lång tid var ni inne allt som allt? Hoppas att återhämtningen går framåt nu. Hur gick det med svärföräldrarna, hann de komma innan eller är de på väg nu?

    Själv hade jag trott att det skulle gå snabbare denna gången, men vaknade (eller somnade egentligen aldrig) med förvärkar inatt och har haft dem från och till hela dagen. Så blir säkert en två tre dygn hemma den här gången också. Attans. Håller bara tummarna för att det går snabbare i slutskedet. Jag krystade ju också länge, fast ändå en timme mindre än du, Frida, så är imponerad av att du orkade.

    Imorgon bitti ska vi hur som helst på extra ultraljud eftersom jag ligger under kurvan och magen inte växt på 3-4 veckor och väldigt lite även innan dess. Blir lite spännande att se bebisen såhär sent. Och hoppas verkligen att allt är okej så att vi slipper igångsättning (även om det ju är på g redan).

    Ska försöka sova nu, men förmodligen kommer det att bli fler förvärkar så fort jag kommit i säng. Så var det åtminstone med Elias. Sov inte på två dygn innan förlossningen och knappt alls dygnet efter (så mycket adrenalin ju). Men känner inte att jag har riktigt samma reserver nu som då. Och så vet man ju att det kommer att bli så uselt med sömn en lång tid framöver. Ja, blablabla... Är lite uppe i varv här :)   

  • Sir Bubbalots mamma

    Grattis frida!! Så fin hon e!! Låter som en tuff förlossning, skönt att ni alla mår bra nu! :)

    Lycka till ni andra som de snart e dax för :)
     


    ♥ ♥ ♥ Theo 14-09-11 ♥ ♥ ♥ world-of-theo.nyfotat.se
  • fsk

    tack alla :) kom på att jag bara läst men inte skrivit nåt nytt.

    Alexe hur går det? var det/är det på gång?

    Lycka till Alexe, VEA och Lööken, ni får berätta när era små har kommit.

    sen får vi ha baby-fika så småningom också :)

  • Alexe

    Åh, jag har ju helt missat att skriva. Hannes kom på morgonen efter att jag skrev sist o är nu två veckor.

    Fick en riktigt bra förlossning med en fantastisk barnmorska som var hård o rolig, precis som jag längtat efter. Klarade mig på lustgas o behövde bara krysta 15-20 min. Härligt! På slutet skrek jag i masken att "Det gör mycket ondare den här gången, men det är sjukt mycket bättre." kändes logiskt just då :)

    Hannes är en helt annan typ än sin storebror, ser helt annorlunda ut o var alldeles liten o tunn när han kom ut (o rätt ful, vilket var det första jag sa när jag såg honom), men han börjar lägga på sig nu. Men den riktigt stora skillnaden är att han sover! Långa stunder i taget o säkert 18-20 timmar/dygn. Det är så skönt så jag kan knappt beskriva det. Hade ju hoppats på detta, men ställt in mig på att vi skulle få en kille till som bara sov i 30-60-minuterspass och som var vaken nästan halva dygnet o missnöjd så fort vi lade honom ifrån oss.

    I gengäld har Elias bestämt sig för att han inte vill gå o lägga sig på kvällarna längre, så nu blir det inte mkt egentid.

    Babyfika absolut. När var hur?

  • fsk

    oj här var det lugn!

    Super grattis Alexe!!!! skönt att ha förlossningen över och att det gick bra :)
    Vill se foto! och ses

    :)

    Jag kan nästan när som helst, har ganska lite inplanerat, så lite att min filofax - som jag vanligtvis alltid tar med mig, var "försvunnen" en vecka utan att jag märkte det nästan,( sen hittade jag den i Marcos väska när jag väl letade).

    Livet är ganska lugnt. Elisas sovvanor varierar och det sätter ju ofta prägeln på min dag, det och om jag ska träffa någon vuxen och om det är fint väder... är det inte det så händer det ganska ofta att jag blir kvar hemma i pjamas hela dagen och läser (just nu "Bitterfittan").

    Kram!

  • Alexe

    Ja, väldigt lugnt här :)

    Jag kan också ses rätt mycket när som. Vad sägs om fredag fm? En promenad vid fint väder o annars en fika?

    Hannes (som lillebror får heta) sover fortfarande massor, men sen nån vecka skriker han på kvällarna. Spelar nästan ingen roll vad vi gör, 20-00 är det skrikfest här hemma. Är det då man ska misstänka kolik? Och vad är det egentligen? Men hur själsligt dödande det än är med skrik så tar jag alla gånger hellre det än sådär lite sömn som det var m Elias i början.

  • fsk

    fredag fm passar jätte bra fr oss :) promenad vid fint väder låter bra.
    Ska vi ses nån stans i Slottsstaden då? nära till park och strand ju!

    Jag har läst att kolik är lite ett samlingsnamn för när småbarn skriker mycket - ca 3 h/dygn flera gånger i veckan ofta vid samma tidpunkt. Men de verkar inte veta eller vara eniga om varför barnen skriker - gaser, outvecklat nersystem...
    www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Spadbarnskolik-vad-kan-man-gora-sjalv/

    I vilket fall - hoppas att det inte är det!
    Elisa hade några jobbiga skrikdagar/nätter i rad men nu verkar hon lugnare igen. Kanske var det något jag ätit, eller så var hon övertrött och fått för mycket intryck... fast igår var vi ute och hon träffade en massa folk men var hur go och glad som helst på kvällen och sov ok på natten.

    Kram

  • Alexe

    Vi kan väl ses vid biblan om det inte regnar. Regnar det vet jag inte riktigt vart vi ska ses. Men vi kan ju höras på telefon isf Frida. Är 10 för tidigt? Och är det nån annan som är sugen på att följa med så kan ni ju höra av er så byter vi också nummer.

    Tja, låter ju som kolik för vår del då. Trist, för han är ju så bra på dagarna och nätterna. Vore så härligt om han kunde vara det jämt liksom :) Å andra sidan får man vara glad om det är det enda problemet. Det går ju över om nån månad, utifrån vad jag läst iaf. 

  • fsk

    Malmös stadsbibliotek låter bra :)

    det blir nog molnigt men inte regn imorgon...

    Du har väl fått mitt nummer. jag har inte ditt (bara Nina Maries härifrån)

    ha det bra
    Frida

  • VEA

    BF + 10 kom vår lille prins Theo till världen. Igår klockan 21.45 tittade denne goding ut, 55 cm lång, 3876 g.

    Det gick bra och vi alla mår bra. Födde i Lund då det var fullt i Malmö. Gick hur bra som helst!

    Ska snart få åka hem, ska äta en lunch och sedan göra oss färdiga för hemfärd :).

    Kram allihop!

  • Sir Bubbalots mamma

    Grattis till era små underverk Alexe å VEA.. å VEA va roligt att vi har 2 små prinsar som heter Theo i denna gruppen!

    Jag e typ aldrig inne här längre.. hinner inte riktigt.. massa flyttstök då vi ska flytta om 4v å sen tar de sin lilla tid att ta hand om Theo.. sen tröttna jag liksom nina lite p familjeliv..

    Har sluppit rullstolen nu å e ute å går varje dag. idag blev de en 8km promenad fram å tillbax till burlöv center..Känns underbart

    Theo e nu 2månader å väger snart 5kg.. liten knubbis börjar han bli.

    ..      

      


    ♥ ♥ ♥ Theo 14-09-11 ♥ ♥ ♥ world-of-theo.nyfotat.se
  • Alexe

    Grattis VEA!! Vilken stor kille. Segt att gå över?

    Kjaam: Vilken söt badTheo :) Och Gud vad skönt att du blivit av m rullstolen.

    Frida: vilka osynkade bebisar sist. Vi får göra ett nytt försök en annan dag. Idag var vi i Bokskogen i 4 timmar. Härligt.

  • VEA

    Tack för gratulationerna.
    Det var faktiskt inte segt att gå över, var väldigt inställd på detta och så hade jag må ha saker inbokade.

    Vilken söt Theo som badar!

  • fsk

    Aaaah grattis VEA! vad roligt.

    ja, Alexe, och jag var lite dåligt klädd, tog fram vinterjacka och vantar direkt efteråt.

Svar på tråden BF september/oktober/november Malmö