• Mischao

BIM +10 och inget plus

Nu är jag på BIM +10 och har ännu inte fått något plus. Gjorde ett test när jag var på +6 och det visade negativt. Känner inga typiska graviditetssymtom som illamående eller spända bröst. Har däremot krafitga flytningar. Vet inte hur många gånger jag  har sprungit på toaletten den senaste vekcna för det har känts som att det är mensen som har kommit.

Någon mer som är i samma sits eller har varit gravid trots minus på stickan? När fick ni reda på det i så fall?

• Svar på tråden BIM +10 och inget plus
  • Wielkip
    Blivandeungmamma91 skrev 2011-03-24 17:31:26 följande:
    Tråkigt man blir lika besviken varje ggn :/,
    Känner ni någon mensvärk eller så?
    Ja, jag har haft jättemycket mensvärk!
    Förra månaden trodde jag att jag var gravid och inbillade mig molvärk,
    men denna månaden är jag SÄKER på att det är riktig värk och ingen hittepå, har varit beredd på att mensen ska komma, alltså riktigt beredd, "nu-är-det-kört-ingen-bebis-nu-kommer-mensen-närsomhelst"-beredd två gånger senaste veckan, käkat alvedon som jag brukar, men nepps, ingen mens..
  • Blivandeungmamma91

Hade precis likadant men mensen kom tyvärr :/ Har en 1 åring och vill ha mina barn täta får hoppas på nästa månad, jag ammar fortfarande så mina ägglossningar är ju inte "vanliga".

Jag håller mina tummar för dig och nu har du ju gått så länge utan att den dykt upp så du har stooor chans :))
    Berätta hur de går och lycka till!

• ErikaCC

Hej hej får man hoppa in här?

Jag blir galen, ingen mens och inget plus...
    Men känner mig SÅ gravid, har gjort ända sedan 1 vecka efter ÄL....
    Molvärk av å till, mensvärk, flytningar, ont i brösten och dom har svällt ca 1 storlek...
    Kände precis så här förra grav. Åhh jag vill inte va skenis

KAn det vara så att äggetr fäster sent?

• Wielkip
    ErikaCC skrev 2011-03-28 17:13:40 följande:

Molvärk av å till, mensvärk, flytningar, ont i brösten och dom har svällt ca 1 storlek...

Ägget ska ju fästa mellan 5-10 dagar efter ÄL, tror inte det kan "överleva" utan att fästa senare än så, möjligtvis några dagar, finns ju alltid undantag, men rent spontant skulle jag säga att om det inte fått fäste efter 14 dagar är det kört. Men sen tar det ju ett tag för hcg-et att komma upp i mätbara höjder.
  • Wielkip
    ErikaCC skrev 2011-03-28 17:13:40 följande:

hur långt över bim är du föresten?
  • ErikaCC
    Wielkip skrev 2011-03-28 17:16:44 följande:
    Ägget ska ju fästa mellan 5-10 dagar efter ÄL, tror inte det kan "överleva" utan att fästa senare än så, möjligtvis några dagar, finns ju alltid undantag, men rent spontant skulle jag säga att om det inte fått fäste efter 14 dagar är det kört. Men sen tar det ju ett tag för hcg-et att komma upp i mätbara höjder.
    Ja man kan ju hoppas att man är en låghormonare...

Jag har ganska lång cykel i vanliga fall, och om jag googlar ska man alltid räkna efter den längsta cykeln man har. Men om jag räknar efter min vanliga cykel är jag på BIM+3.
    Kanske inte så mycket men sist plussade jag BIM-3. V i försöker skaffa ett syskon till vår lilleman som är 2,5 år.
    Åh jag är så less på alla negativa test....... Ska avvakta och inte testa nu förrän torsdag morgon.
    Det sägs ju att hcg fördubblas var 3e dag.
  • Wielkip
    ErikaCC skrev 2011-03-28 17:32:04 följande:
    Ja man kan ju hoppas att man är en låghormonare...

Jag har ganska lång cykel i vanliga fall, och om jag googlar ska man alltid räkna efter den längsta cykeln man har. Men om jag räknar efter min vanliga cykel är jag på BIM+3.
    Kanske inte så mycket men sist plussade jag BIM-3. V i försöker skaffa ett syskon till vår lilleman som är 2,5 år.
    Åh jag är så less på alla negativa test....... Ska avvakta och inte testa nu förrän torsdag morgon.
    Det sägs ju att hcg fördubblas var 3e dag.
    Det är ju inte alls ovanligt att man plussar senare än bim+3! Och alla säger ju att alla graviditeter är olika så att du plussade tidigt senast ska inte vara någon regel för att du gör det vid varje graviditet :)

Själv är ja ÄNNU mer förvirrad, ÄGGLOSSNINGSFLYTNINGAR?! Kan man ens ha ägglossning utan att det förra fått blöda ut?
    Är ju iofs ungefär vid tidpunkten i cykeln då jag borde ägglossa, OM jag hade fått mensen när jag skulle vill säga..
  • ErikaCC
    Wielkip skrev 2011-03-28 17:44:09 följande:
    Det är ju inte alls ovanligt att man plussar senare än bim+3! Och alla säger ju att alla graviditeter är olika så att du plussade tidigt senast ska inte vara någon regel för att du gör det vid varje graviditet :)

Själv är ja ÄNNU mer förvirrad, ÄGGLOSSNINGSFLYTNINGAR?! Kan man ens ha ägglossning utan att det förra fått blöda ut?
    Är ju iofs ungefär vid tidpunkten i cykeln då jag borde ägglossa, OM jag hade fått mensen när jag skulle vill säga..
    hmm mysko.. men man kan ha en typ av älflytningar när man är gravid. Läs igenom denna tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m57943508.html

Tack... ja hoppet är det sista som överger en...
  • Wielkip
    ErikaCC skrev 2011-03-28 18:18:47 följande:
    hmm mysko.. men man kan ha en typ av älflytningar när man är gravid. Läs igenom denna tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-4-46/m57943508.html

Tack... ja hoppet är det sista som överger en...
    Skummade igenom tråden lite snabbt, där stod det att det ska vara svårare att få till trådar med flytningarna vid graviditet än vid äl, för mig är det tvärtom! Det blev jätte"starka" trådar...
  • ErikaCC
    Wielkip skrev 2011-03-28 18:33:53 följande:
    Skummade igenom tråden lite snabbt, där stod det att det ska vara svårare att få till trådar med flytningarna vid graviditet än vid äl, för mig är det tvärtom! Det blev jätte"starka" trådar...
    hmmm mysko... tror du det är ÄL då eller??
  • Wielkip
    ErikaCC skrev 2011-03-28 18:50:48 följande:
    hmmm mysko... tror du det är ÄL då eller??
    har faktiskt ingen aning, men tänker inte ta några risker så det får bli lite extra mys nu i dagarna ifall det faktiskt skulle vara just ÄL :)
    Får jag negativt på gravtestet imorgon så har nog mensen bara skippat denna månaden, hade förmodligen ingen ägglossning då, har läst att det kan bli så att mensen uteblir i vissa fall.
  • ErikaCC
    Wielkip skrev 2011-03-28 18:53:55 följande:
    har faktiskt ingen aning, men tänker inte ta några risker så det får bli lite extra mys nu i dagarna ifall det faktiskt skulle vara just ÄL :)
    Får jag negativt på gravtestet imorgon så har nog mensen bara skippat denna månaden, hade förmodligen ingen ägglossning då, har läst att det kan bli så att mensen uteblir i vissa fall.
    usch vad trist med mens som hoppar över.. man blir ju så förvirrad !! Ma vill ju liksom att kroppen ska va som en "klocka" Drömmer
  • HonSomVäntar

VÄLDIGT sen ute.
    Men istället för att starta ny tråd om samma sak väljer jag att återuppliva en död. Så min mens är väldigt oregelbunden, det har den alltid varit, svårt att veta när BIM är. Fick min mens sist den 10/9e... så man skulle kunna säga att den borde ha kommit runt den 10e den här månaden också. Men det har den inte, så antar att jag är i BIM+6 nu... (osäker) gjorde test idag men det visar - , har ömma tuttar, och en som verkar vara molvärk (mina mensvärkar tar tag och stegrar och håller i sig i lungt 6 timmar) de här värkarna kommer, slutar, kommer, slutar och har hållt på så i ca 3 dagar och det känns som om jag kan få mens när som helst och ibland blir jag lurad av flytningar . Jag har också rapat konstant i 3 veckor nu bara sådär titt som tätt. Vad tror ni? x) jag hoppas på ett + , pojkvännen är 30, jag vill ha barn han tvekar, vi kör oskyddat avbrutet.

• Lillamiia
    HonSomVäntar skrev 2018-10-16 19:25:37 följande:

VÄLDIGT sen ute.

Men istället för att starta ny tråd om samma sak väljer jag att återuppliva en död. Så min mens är väldigt oregelbunden, det har den alltid varit, svårt att veta när BIM är. Fick min mens sist den 10/9e... så man skulle kunna säga att den borde ha kommit runt den 10e den här månaden också. Men det har den inte, så antar att jag är i BIM+6 nu... (osäker) gjorde test idag men det visar - , har ömma tuttar, och en som verkar vara molvärk (mina mensvärkar tar tag och stegrar och håller i sig i lungt 6 timmar) de här värkarna kommer, slutar, kommer, slutar och har hållt på så i ca 3 dagar och det känns som om jag kan få mens när som helst och ibland blir jag lurad av flytningar . Jag har också rapat konstant i 3 veckor nu bara sådär titt som tätt. Vad tror ni? x) jag hoppas på ett + , pojkvännen är 30, jag vill ha barn han tvekar, vi kör oskyddat avbrutet.

Hej! Jag sitter lite i samma sits som dig! Är det någon anledning till varför den är oregelbunden? Jag hade mens för 38 dagar sen, den 17/9. Därefter har den inte kommit denna månaden och enligt mina beräkningar skulle den komma typ 16-16/10. Hur långt har du haft mellan dina cyklar? Har samma symtom som dig förutom ömma bröst. Det känns som att mensen är på intågande eftersom min temp var lite lägre imorse när jag vaknade. Har du kollat din temperatur också? Har läst många som skriver att dom inte plussat direkt så visst, det kanske är för tisigt att testa än?

För min del är jag väldigt säker på att mensen är oregelbunden för jag slutat med mini piller i augusti detta år. Första ÄL och mens kom dock precis som vanligt. Jag är 31 och min pojkvän 25. Hoppas det blir ett plus för dig snart :)
  • nellie21

Åh hur gick det för er???

/ BIM +12 .....

• Vevoz
    nellie21 skrev 2020-05-04 21:39:31 följande:

Åh hur gick det för er???

/ BIM +12 .....

På bim +12 borde du verkligen kunna plussa
  • Lillamiia

Jag har ännu inte blivit gravid. Har konstaterad pcos samt misstänkt endometrios. Gått på letrozol detta blir 7e kuren. Står i kö för ivf. I sommar har vi försökt 2 år

Svar på tråden BIM +10 och inget plus