• Anonym (familjehem)

Skönt att barnen kom hem....... MEN...

Såg uppdrag granskning om dem placerade barnen Rasmus och Hanna (hette dem så?)

Jag tycker det var jättebra att barnen till slut fick komma tillbaka till familjehemmet, men soc gjorde fel redan från början.

Dem måste utreda familjehem bättre så att familjehem som denna inte kommer igenom systemet! Det är fruktansvärt tragiskt allting, men att barnen fått lida beror på familjehemmet och på soc!

Skriver här så man kan vara anonym

Andra synpunkter?

• Svar på tråden Skönt att barnen kom hem....... MEN...
  • Försök inte
    Queenie70 skrev 2011-05-19 22:00:03 följande:
    Det tror jag hon har förstått själv nu, då hon berättade i en annan tråd att bloggen nu var stängd.
    Vilken tråd är det:)?
  • Anonym
    Det tror jag hon har förstått själv nu, då hon berättade i en annan tråd att bloggen nu var stängd.
    Hon skrev i Bloggen senast häromdan så stängd kan den inte vara!
    Om hon nu inte varit inne och tagit bort allt hon skrivit om bio mamman, har inte läst det sen det skrevs och det va ett tag sen! Men det kan jag inte tänka mig då hgon mer eller mindre inte tycker det är fel att hon gjorde!
    Men bloggen finns kvar och är aktiv!
  • Queenie70
    Anonym skrev 2011-05-19 22:08:51 följande:
    Hon skrev i Bloggen senast häromdan så stängd kan den inte vara!
    Om hon nu inte varit inne och tagit bort allt hon skrivit om bio mamman, har inte läst det sen det skrevs och det va ett tag sen! Men det kan jag inte tänka mig då hgon mer eller mindre inte tycker det är fel att hon gjorde!
    Men bloggen finns kvar och är aktiv!
    Jaha, jag kanske missuppfattade då....Kanske menade hon att hon inte skulle skriva såna saker framöver...Men om hon vore smart så skulle hon ju ta bort allt som bryter mot sekretessen.n JAG skulle i alla fall inte ta några risker om ungarna nu väl fått komma hem. Men det är ju jag det....
  • Anonym
    Det hoppas jag att hon har gjort!
    Oavsett vad man som familjehem har för åsikter och tankar om bio föräldrar så finns även sekretessen som tur är och den har hon brytit gång på gång på gång!
    Hon ska vara glad att denna mamma inte är en "rättshaverist-mamma"  som kan lagen innan och utantill( som det kan finnas ) för då hade hon nog själv åkt på dom efter dom!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-19 22:16:58 följande:
    Det hoppas jag att hon har gjort!
    Oavsett vad man som familjehem har för åsikter och tankar om bio föräldrar så finns även sekretessen som tur är och den har hon brytit gång på gång på gång!
    Hon ska vara glad att denna mamma inte är en "rättshaverist-mamma"  som kan lagen innan och utantill( som det kan finnas ) för då hade hon nog själv åkt på dom efter dom!
    Sekretess är superviktigt!!

Men,jag kan faktisk inte begripa,att en bio-mamma,som behandlat sina barn på detta vidriga sett,harnån talan ALLS,om vart barnen skall bo,eller inte!!
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2011-05-19 22:13:56 följande:
    Jaha, jag kanske missuppfattade då....Kanske menade hon att hon inte skulle skriva såna saker framöver...Men om hon vore smart så skulle hon ju ta bort allt som bryter mot sekretessen.n JAG skulle i alla fall inte ta några risker om ungarna nu väl fått komma hem. Men det är ju jag det....
    Det är inte bara sekretessen gentemot mamman hon bryter utan faktiskt även gentemot barnen!
    Finns på flera ställen brott just mot barnens sekretess!
    Ja, hon borde ta bort det och börja tänka efter i framtiden!
    Denna kvinna kommer att vara barnens mamma i all evighet ooch dom har även syskon som ingår i umgänget och mamman, det kan ingen ta ifrån dom!
    Syskon är minst lika viktiga som alla andra!
    Så ett samarbete med mamman kommer hon inte ifrån!
    Hoppas bara hon kan vara den starka, friska och drivande familjehems mamman hon utgett sig för att vara även när det kommer till fortsatta umgängena!
    Och det med tanke på barnen....dom behöver och kanske ännu mer kommer att behöva sina andra sykon!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-19 22:20:41 följande:
    Sekretess är superviktigt!!

Men,jag kan faktisk inte begripa,att en bio-mamma,som behandlat sina barn på detta vidriga sett,harnån talan ALLS,om vart barnen skall bo,eller inte!!
    Det kan jag hålla med dig om men det är en annan femma!
    Det har man inte som familjehem rätt rent lagligt att lägga sig i eller förhindra!
    Och det kan jag tycka är rätt överlag!
    Sen visst hur kunde denna mamma göra så....det kan man fråga sig men familjehemmet kan inte ta lagen i egna händer efter tycke och smak
Svar på tråden Skönt att barnen kom hem....... MEN...