ouppfostrade barn??
morgon alla !
jag är 4-barnsmamma,och saker både jag och min sambo insisterar på gällande våra barn är:
* säga tack för maten
*plocka undan tallriken efter sig
*stänga dörren efter sig om/när de ska ut eller in..
*stänger av tv:n om den ej används,samt konsoll..
*fråga om saker,t ex om de får ta riskaka,saft,om de får gå hem till en kompis osv osv..
är detta bara vi? helt sjukt hur många av barnen som kommer hem till oss verkar vara helt gränslösa!! stampar och skriker i trappen,bara antar att de ska få läsk för att det råkar finnas i kylen en vardag (vi har infört endast läsk fre-sön) går runt och letar efter mat och godis,har sönder vårt minsta barns leksaker,försöker cykla på 2-åringens cykel(ungen jag syftar på nu är 7,fyller väl 8 i år) inte ett tack för maten eller ställer undan tallriken efteråt..lånar toaletten,vill sedan att man ska komma och torka!! (detta också barn i 6-7 årsåldern) holy crap säger jag bara! jag torkar inga 6-åringar i rumpan,det ska de kunna göra själva!!
och sedan när vi poängterar att det inte är okej att slåss i vårat hus,att vill du stampa i trappen får du gå hem och göra det om det är ok att göra där..då kommer inte barnen hem till oss mer,för här får vi inte göra som vi vill..och så ser man sura miner från föräldrar just för att vi sätter gränser??
hur jävla patetiskt är inte detta?? seriöst,hur kommer dessa barn bete sig som äldre?? är jag verkligen en av de få som tycker att barn ska visa artighet och tacksamhet,att inte bara ta saker för givet och att plocka undan efter sig är självklart?