• Päronskrutt

    Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

    Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

    Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

  • Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Glädje58
    Anonym (uti89) skrev 2012-02-20 10:27:57 följande:
    Och de som hänger här?
    Också socialt inkompetenta?

    Skulle vilja säga att de som dömer en hel grupp individer på det sätt du gör är de som är mest socialt inkompetenta av alla. Kanske mest inkompetenta, alla kategorier.
    kan vara så. Eller så är det den miljön runt omkring mig som har färgat min uppfattning. Du ser, att människor tycker olika saker, beror oftast på hur man har det runt omkring sig. Tror du att en som lever med våld och hot, en som lever i en trygg miljö, en som är fattig och en som är snuskigt rik, har samma uppfattningar. Att statistik och fakta skulle färga deras uppfattning om saker och ting tror jag inte.

    När jag hör hur mina kvinnliga vänner berättar vad som händer vid dejting, kontakter via nätet och telefon. Så blir jag bedrövad och inser att huvudparten av dessa män är helt inkompetenta när det gäller att uppföra sig på ett juste sätt. När det skryts om hur mycket lägenheten kostar, hur mycket de tjänar varje månad, ber dem att klä av sig helt eller i bara trosorna och posera framför telefonen eller datorn, så är det något som är helt jävla fel när det gäller social kompetens.

    Har du inte råkat ut för dessa så har du säkert en annan bild än vad jag har. För tre år sedan visste jag inget om detta beteende, men nu är det vardagsmat för många.

    Inkompetent på vilket sätt menar du, socialt, kunskapsmässigt? 
  • Glädje58
    Anonym (uti89) skrev 2012-02-20 10:27:57 följande:
    Och de som hänger här?
    Också socialt inkompetenta?
    Den här tråden är inte en dejtingsajt. Blanda inte ihop detta
  • värdelöst

    Tror det är betydligt lättare som seriös man att nätdejta - tjejerna/kvinnorna får stå ut med alla män som bara är ute efter ett snabbt fredagsnyp eller lite sexbilder.
    Motsvarande tjejer/kvinnor är trots allt inte så vanliga. Skäms lite för mina ytliga bröder...

  • Vanessa1991

    Jag har provat ett antal olika dejtingsajter men har nu lagt av med nätdejting. Tror att chansen att hitta någon på det sättet är försvinnande liten. Män i min ålder (kring 50) verkar vara väldigt trötta på förhållanden och söker bara efter ligg. Ingen har tålamod att koncentrera sig på en person ett tag och ge den personen en ärlig chans. Det är väldigt rastlöst - korta banala meddelanden - och ingen vågar ge sig på en djupare diskussion - ingen vågar öppna sin själ, vilket är en förutsättning om man verkligen ska lära känna varandra. 

    Kanske unga människor kan hitta någon på det sättet också, men vi gamlingar är nog alldeles för cyniska och desillusionerade för det. Men ja, jag är redan 52 år så det börjar nog bli dags att lägga av helt - bättre att leva som en normallycklig singel i lugn och ro än att slösa massa energi på att vada genom ett träsk av fula förslag från k**llhungriga snuskhumrar i jakten på någonting som ändå inte längre finns där.

  • Pinotage
    Vanessa1991 skrev 2020-08-23 15:24:58 följande:

    Jag har provat ett antal olika dejtingsajter men har nu lagt av med nätdejting. Tror att chansen att hitta någon på det sättet är försvinnande liten. Män i min ålder (kring 50) verkar vara väldigt trötta på förhållanden och söker bara efter ligg. Ingen har tålamod att koncentrera sig på en person ett tag och ge den personen en ärlig chans. Det är väldigt rastlöst - korta banala meddelanden - och ingen vågar ge sig på en djupare diskussion - ingen vågar öppna sin själ, vilket är en förutsättning om man verkligen ska lära känna varandra. 

    Kanske unga människor kan hitta någon på det sättet också, men vi gamlingar är nog alldeles för cyniska och desillusionerade för det. Men ja, jag är redan 52 år så det börjar nog bli dags att lägga av helt - bättre att leva som en normallycklig singel i lugn och ro än att slösa massa energi på att vada genom ett träsk av fula förslag från k**llhungriga snuskhumrar i jakten på någonting som ändå inte längre finns där.


    Cynisk och desillusionerad - javisst - men jag tänker inte ge upp på en seriös relation för det. Vägrar sätta mig och vara bitter fast jag har haft Min portion av dåliga relationer. Man 51 ....
  • Vanessa1991
    Pinotage skrev 2020-08-23 16:16:05 följande:
    Cynisk och desillusionerad - javisst - men jag tänker inte ge upp på en seriös relation för det. Vägrar sätta mig och vara bitter fast jag har haft Min portion av dåliga relationer. Man 51 ....
    Fast jag är inte bitter egentligen, lite uppgiven kanske, men man får ta livet som det kommer. Har inte satt ner mig direkt heller, jag gör ett och annat ibland. Skulle kärleken promenera emot mig och säga hej - så skulle jag vara redo, men jag letar inte efter en partner längre. Vill lägga min tid på vettigare saker än att leta efter någonting som är så väldigt sällsynt. Händer det så händer det, och om det inte händer så är det bättre att jag har gjort kul saker och levt mitt liv medans jag lever, istället för att ha vadat i ett träsk. Och jag tror att det faktiskt går att vara singel och lycklig. Tvåsamheten är inte alltid enda vägen till ett lyckligt liv.
  • Anonym (uti89)
    Vanessa1991 skrev 2020-08-23 15:24:58 följande:

    Jag har provat ett antal olika dejtingsajter men har nu lagt av med nätdejting. Tror att chansen att hitta någon på det sättet är försvinnande liten. Män i min ålder (kring 50) verkar vara väldigt trötta på förhållanden och söker bara efter ligg. Ingen har tålamod att koncentrera sig på en person ett tag och ge den personen en ärlig chans. Det är väldigt rastlöst - korta banala meddelanden - och ingen vågar ge sig på en djupare diskussion - ingen vågar öppna sin själ, vilket är en förutsättning om man verkligen ska lära känna varandra. 

    Kanske unga människor kan hitta någon på det sättet också, men vi gamlingar är nog alldeles för cyniska och desillusionerade för det. Men ja, jag är redan 52 år så det börjar nog bli dags att lägga av helt - bättre att leva som en normallycklig singel i lugn och ro än att slösa massa energi på att vada genom ett träsk av fula förslag från k**llhungriga snuskhumrar i jakten på någonting som ändå inte längre finns där.


    Det finns absolut män som nätdejtar och som är ute efter annat än ett ligg. Jag är 51 och har nätdejtat sedan 2010 (ett drygt år efter min skilsmässa) och haft tre fasta förhållanden sedan dess. Det tredje håller fortfarande efter tre år. Och jag är verkligen helt ointresserad av annat än ett fast, fungerande förhållande. Har aldrig hoppat i säng med en kvinna för bara den sakens skull. Så jäkla osexigt.


    Med bagaget man har får man ofta kämpa en hel del för att hålla ihop det, men med ihärdig kommunikation, tålamod och förståelse går det. Och nej, jag är inte ful, korkad eller på annat sätt oattraktiv. Men jag har hört från kvinnliga bekanta hur vanligt det är med liggsökande män på nätet, hur många som kör med fula tricks, falska profiler osv. Men alla gör inte det. För mig har det varje gång tagit mellan en månad och fem månader att hitta "rätt". Och denna gång hoppas jag blev den sista. Samtliga relationer har startat på Happypancake. Har testat de andra också men tycker den var bäst. Nu vet jag inte om den fungerar som då, men det vet väl ni andra.


    Kämpa på och lycka till. 

  • Anonym (Singel)

    Hade varit skoj med en recap av de som var aktiva i tråden.

  • Anonym (Runka)

    Ja, ett riktigt träsk och fälla att ramla i.
    Noterat att samma kvinnor är med på alla de där sidorna. Tinder, HP osv.

  • Anonym (Man)

    Jag tror både tjejer och killar siktar högt. Inte för högt, man ska vara kräsen, utan bara väldigt högt. Det finns alltid en ny bakom nästa hörn som kan vara snyggare/bättre.

    Tjejer vill bocka av sin lista över potentiellt pojkvänsmaterial. Killar håller dörrar öppna för någon snyggare/bättre.

    Men jag tror absolut att man kan träffa någon bra, jag gissar på att det är det vanligaste sättet att träffas nu för tiden.

  • Anonym (Runka)
    Anonym (Man) skrev 2023-01-14 19:04:44 följande:

    Jag tror både tjejer och killar siktar högt. Inte för högt, man ska vara kräsen, utan bara väldigt högt. Det finns alltid en ny bakom nästa hörn som kan vara snyggare/bättre.

    Tjejer vill bocka av sin lista över potentiellt pojkvänsmaterial. Killar håller dörrar öppna för någon snyggare/bättre.

    Men jag tror absolut att man kan träffa någon bra, jag gissar på att det är det vanligaste sättet att träffas nu för tiden.


    Stämmer och cen som är attraktiv på Tinder kommer alltid kunna shoppa efter något nytt.  Tänk om nån annan är bättre och så fortsätter det så.
  • Maja10

    Ansluter mig till er här. Känner precis och har liknande upplevelser. Det känns som det handlar om ytlighet och var tidigare väldigt öppen o social. Dejtade och har provat allt från gratis till att betala flera hundra i månaden. Allt för att hitta någon som matchar och ibte bara ska boozta sitt manliga ego. Jag har också barn och dåklart inte kan ses när somhelst. Känns som ett liv i ensamhet likt filmen med Wilson. Ni vet han som pratar med en boll. Jag vet inte varför det är så här. Jag är kanske kräsen men jag har haft två långa förhållanden så jag jämför med det kanske. Det är mental stimulans och djupet jag är ute efter. Det känns som appar har förstört den möjligheten.

  • Mattrix

    Hej,
    Varför ska man inte boosta nåns ego, om man tycker någon är attraktiv och man kanske känner en attraktion? Vad förlorar man på att visa intresse? Även om attraktionen inte är besvarad kan man ju glädja någon med ett leende, eller någon sorts uppvaktning.
    Tror att man kan få igen positiv energi, och mimik speglas tillbaka precis som alla känslor gör. Gör nån glad och övertänk inte.
    Sen är det väldigt få som man klickar med, men det betyder inte att man ska ge upp. 
    .. önskar att jag löd mina egna råd bara..

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)