• VirusVarning

Underbara nittiotalet (eller inte)

Jag som är 21 år har varit barn och tonåring under nittiotalet. Jag och några vänner snackade kläderna på denna tid och jag känner ( Snälla, snälla kom aldrig tillbaka )

Hur många minns inte tajtsen och usa sockorna utan på. En tröja som var ganska lång med allternativ musse pigg. Eller stentvättade jeansen som sonens pappas kompis tog upp med läder remsa på sidan .
    Diadem och pannband och håret skulle helst sitta i en _Stor_ toffs mitt uppe på håret. DÅ var man ju skitsnygg. Idolerna var Whigfild och e-rotic. Och pojkbanden som take that krossade alla klass-kompisars hjärtan.

Minns även hur "cool" man var när man gick på högstadiet med rockobaroco väskor och marvin hipsters och sen en kort tub-top uppe på de.
    Då var men så inne och så cool.
    Och just ja glöm inte baffalo skorna som jag var så avensjuk att andra hade råd med. Platåskor var ju för snyggt!

Och min kompis fick mobil först i gänget, en tegelsten ala pilips med världens längsta antänn. MEN de var ju bara för häftig. Strax på de kom ericsson telefonen med en liten antenn och man kunde SKICKA sms .

Fler "ljuva" 90-tals tips??? Vill minnas och fasas men framför allt skratta

• Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)
  • Ciccin3

Utsvängda brallor blev ju jättepoppis ett tag. Tajt som tusan hela vägen och sen jättevida nertill. Helst svarta, det var ballast.

Och ett tag skulle man ha kjol över byxorna, kommer ni ihåg det?

• riot

Oh, all underbar 90-tals musik då! Haha, Me and My såklart i sjuksköterskedräkter, Coolt! Och Corona, E-Type, Sonic Dream Collective, Shaggys intåg med Boombastic! Haha, vilken musik!

Och såklart, Scatman Joe!

• MimmiLina

Skilda världar känns väldigt 90-tal överhuvudtaget. Är nästan obehagligt att kolla repriserna på det nu.

• VirusVarning

Kom på en till låt så nittio Macarena

MimmiLina - Haha håller med. Alla tyckte daniel var _för_ snygg.

OCH comviq reklamen då. Men hon Cilla!

Tja, de är Cilla. Är med farsan hela helgen BAH. MEN farsan var har du gjort .

Minns att jag älskade den, (en kompis tyckte han var som hennes pappa) hehe.

• Ciccin3

Rederiet!! Jag säger bara... REDERIET!

Ohhh... det var 90-tals intriger och frisyrer och jag ÄLSKADE det!!

• riot

OH! Cilla! hahaha.. Henne hade jag glömt, tyckte alltid så synd om hennes pappa. föregångaren till teliareklamen?

Också BSB & Spice Girls. Det fanns inte någon annan musik i min värld mer än de 2.

• Lilou

Nar man hade langa klanningar med ngt blommotiv pa med tunna axelband....och en vit t-shirt under

• VirusVarning

Lilou - de hade jag helt missat ^^, .

Minns ni modet (97) när alla skulle ha sarong ^^, .

• VictoriaJ02

Flera som blev hårdrockare när Guns'n Roses och Metallica kom ut med nya album, efter att det i slutet av 80-talet var relativt ute att vara hårdrockare. Sedan ville vissa bli mer extrema och gick över till death och black metal och det blev någon sorts trend att vara satanist iom mordet där satanisten "Greven" Grishnack var inblandad i Norge. Flera som började klä sig i helsvart, skaffade långt hår och patronbälten och pentagram, uppochnervända kors m.m. Var väl en del historier om gravskändning på kyrkogårdar, kyrkbränder i Norge bl.a där satanister var inblandade. "Musiken" var fruktansvärd att lyssna på.

Grunge-vågen med Nirvana, Alice in chains, Pearl Jam m.fl. På den tiden var MTV bra och vem minns inte Rebecca de Ruvo, Ray Cokes, headbangers ball och Fruit of the loom?

Man kunde få TV 1000 gratis genom att skaffa någon mojäng (naturligtvis var det olagligt), 1000 och en natt med Ylva Maria Thompson på nätterna ;)

Discovery var en vetenskapskanal och inte som idag, en kanal för bilfantaster.

Rederiet som gick med över 300 avsnitt från början av 90-talet fram till 2002 om jag inte minns fel. Slutade med att psykopaten Carl (Bengt Bauler) låste in Tony i ett brinnade lastrum på färjan där han hade hällt ut bensin, varpå han hamnade på psyket. En riktigt slemmig typ som höll på och förgiftade folk som han inte tyckte om, bl.a.Reidar, och som i ett tidigt avsnitt slog ner någon som hade avslöjat honom och svetsade in honom i ett förråd.

Vita Lögner på TV3, en såpa som mest var som en komedi med kombattanterna Göran Fridell, sjukhuschefsläkaren och psykologen/psykopaten Erik Lundholm. Inte att förglömma den finske gangstern Piru.

Tre Kronor med Reine som var allas favorit och som alltid hade kul repliker till hands.

• Milkway

Neonfärgat, ljusblå metallic skinnkjol med matchande jacka, platåskor, kjol över byxorna som någon också kom ihåg, Magtoppar, Ring-örhängen, läppenna i bronsröd, Sunset Beach, Tunna långa klänningar med smala axelband, korta halsband, I'm a tamagotchi so happy that you Love me, Furby ugglan, My Little born baby, Ericsson mobilen min syster målade om med glitter neon nagellack,

Klippa ut kändisar och ha i (fysiskt) bokalbum

Cd-skiv-ställen, Intro till Rederiet, Sammetkläder, hög hals toppar, svarta tighta byxor som svänger ut vid fötterna,

Men eftersom 90- talet är mode nu så är det inte lika kul.

Svar på tråden Underbara nittiotalet (eller inte)