• Svar på tråden Testpilot
  • Danitra
    Lady Namárië skrev 2011-08-27 15:46:38 följande:
    Menar du att spraya på impregnering själv? Det har jag aldrig gjort. Köper jag utekläder förväntar jag mig att de skall hålla utan att jag sprayar på en massa guck. 
    Samma här!
  • bengke
    Lady Namárië skrev 2011-08-27 15:46:38 följande:
    Menar du att spraya på impregnering själv? Det har jag aldrig gjort. Köper jag utekläder förväntar jag mig att de skall hålla utan att jag sprayar på en massa guck. 
    Efter några tvättar så behöver i princip alla funktionsplagg impregnering, det är lite som  skoputs på läderskor. När vattnet slutar "pärla" sig på plagget är det dags att spreja.
  • Danitra
    bengke skrev 2011-08-27 19:55:12 följande:
    Efter några tvättar så behöver i princip alla funktionsplagg impregnering, det är lite som  skoputs på läderskor. När vattnet slutar "pärla" sig på plagget är det dags att spreja.
    Med risk för att bli sedd som lat och ofräsch så tvättar jag nästan aldrig ytterplagg! Om dom bli skitiga så torkar jag av dom med fuktig trasa och sen tvättas dom efter att säsongen är slut innan dom hängs in i garderoben. Med tanke på hur barn växer hinner det därför inte bli många tvättar.
  • Busbellan
    Danitra skrev 2011-08-27 19:56:59 följande:
    Med risk för att bli sedd som lat och ofräsch så tvättar jag nästan aldrig ytterplagg! Om dom bli skitiga så torkar jag av dom med fuktig trasa och sen tvättas dom efter att säsongen är slut innan dom hängs in i garderoben. Med tanke på hur barn växer hinner det därför inte bli många tvättar.
    Jag tvättar i princip heller aldrig dom faktiskt
    När de är som väsrt skitiga brukar de få en avsköljning i duschen
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Lady Namárië
    bengke skrev 2011-08-27 19:55:12 följande:
    Danitra skrev 2011-08-27 19:56:59 följande:
    Jag säger samma som Danitra. Jag köper ytterplagg i material som kan torkas av, och tvättar dem bara i undantagsfall. Å andra sidan kanske de blir annorlunda nu när först Tvåan och Sedan Trean skall gå på en förskola där de till och med äter ute. Matrester är ju lite värre än vanlig ute-smuts, känns det som.

Men jag gilla rinte tanken på att impregnera. har du några bra tips på produkter? Jag har bara impregnerat tält, och jag vet hur det luktar att sova i dem den första tiden efteråt. Det är inget jag vill att mina barn skall gå runt och andas in hela dagarna.
    So say we all
  • Tessan S

Anmälde min dotter nu. 3 år och sjövild så hon kan minsann testa hållbarhet ;). Har köpt lite kläder på Åhlens innan men i ärlighetens namn inte jättemycket. Just overaller och liknande har vi ärvt mycket för småbarnsåren men i den här åldern så börjar de slita mer på kläderna och det blir viktigare och viktigare med riktigt bra kvalitet.
    Hoppas att vi kommer med, vore kul att få ta på dottern riktiga funktionskläder för det har vi aldrig haft tidigare men som sagt så börjar behovet komma nu.

♥ Elwira 30/5 2008 ♥ Matteo 1/4 2010 ♥
  • Skruff

Testpilot vore ju perfekt! Har en 2-åring som kan konsten att sätta klädkvalitén på prov Flört

• tessiej

Att bli testpilot skulle vara kul. Vi är ute dagligen så kläderna skulle verkligen användas flitigt.
    När jag köper ytterkläder tänker jag mycket på kvaliten. Att barnen ska känna sig bekväma i kläderna och att barnen ska hålla sig varma och inte bli blöt.. ett kallt barn är inget roligt barn. Sen ska barnen kunna röra sig i kläderna utan att det stramar åt någonstans.

Ebba 080805 & Iza 101115
  • ardonna

jag undrar också detta med inpregnera eller inte?
    sen håller jag med ovanstående kring rörelsefrihet, vatttentätt men ändå material som andas, att det ska finnas utrymme för en extra tröja under är också bra.

• Ronjah

Impregnera ytterkläder? Måste erkänna att jag aldrig ens hört talas om något sådant.
    Här tvättas inte ytterkläder ofta heller, torkar också av dem. Om de inte sölat ner sig totalt, kräkts eller kissat på sig förstås, då tvättas ytterkläderna naturligtvis.

Tycker inte heller att man ska behöva impregnera kläder. De ytterplagg jag köpt till mina barn har då hållit sig fint utan impregnering. 

• Danitra

Ja, när får man veta?

Behöver snart komplettera garderoben till sonen (med tanke på det "fina" höstvädret som är på väg) och det vore bra att veta vad som behöver köpas eller inte! 

• Neblina
    Danitra skrev 2011-09-07 13:51:39 följande:
    Synd att man inte kom med!
    Samma här, har aldrig någon tur med dessa " tävlingar"
    Jag bloggar om skönhetsvård :) my-luxurysoap.blogspot.com/
Svar på tråden Testpilot