• lena j89

    En hjälpas åt med julklappar tråd!

    Hej! 
    Sommaren är snart slut och hösten står på tröskeln, julen känns långt bort men det går snabbare än vad man tror.
    I år lever vi på mycket mindre pengar än vad vi brukar (föräldrarlediga), men har själva valt det så men det kräver en del planering. Redan nu börjar jag tänka på julklappar.
    Kanske vi kan tipsa varandra, Tips på saker man kan köpa långt i förväg, rea, utförsäljningar och andra julklapps fynd.

    Vad jag hitentills kommit på är till min syster som samlar på "flytta hemifrån grejer" för det mesta önskar sig "finporslin" köpa en "fintallrik" redan nu eftersom jag vet att hon inte vill byta (med tanke på öppetköp osv.)

    Barnböcker till min lilla.
    Kläder känns svårt då jag inte vet hur hon växer nu under hösten.
    Lekmatta, såg en bra på IKEA för hundralappen.

    Kom gärna med tips så hjälps vi åt att få en bra jul!

    KRAM på er! 

  • Svar på tråden En hjälpas åt med julklappar tråd!
  • Mizz Zunzhine

    Jag ger min bror ett peak performance skärp som jag köpte för 199:- på ett outlet. Han är lite modemedveten så det tyckte jag passade bra=)
    Min andra bror önskade sig en morgonrock så det fyndade jag en för 120:- på gekås. Han önskade sig även snygga strumpor från topeco, mode och coola strumpor för 20:- st även det på gekås.
    Dessa julklappar passar killar från 15 år till 35 år kanske.

  • Millans hustru

    gå in på webshoppar med leksaker o kolla outlet o reor nu fort som sjutton innan julklappspriserna kommer. köote på brleksaker.se för nån vecka sen, massa bra reagrejer. typ pet shops o polly pocket o sånt min dotter älskar kostade runt hundralappen istälelt för tre hundra styck bra till presentkartingen också.

  • Lenora
    Toppen9 skrev 2011-10-11 08:03:50 följande:
    Lenorah
    Ta reda på vilken affär de gillar att handla kläder på och köp ett presentkort därifrån.
    Bra ide, tyvärr bor jag i ett annat land än dem.
  • Går på knäna

    Köp ett gäng kakelplattor (vita) och måla på dem. Bränn i ugnen och sedan kan man använda dem som tavla ( bara att sätta tavelhängare bakom ) eller ha kastrullen på eller bara stå och se fin ut. 

  • Millans hustru
    Går på knäna skrev 2011-11-15 12:20:45 följande:
    Köp ett gäng kakelplattor (vita) och måla på dem. Bränn i ugnen och sedan kan man använda dem som tavla ( bara att sätta tavelhängare bakom ) eller ha kastrullen på eller bara stå och se fin ut. 

    vad målar du med för sorts färg?
  • Gumman

    Billiga och bra julklappar kan man köpa på www.etthundrakronor.se . Inget kostar över 100 kronor . Där finns klockor, smycken och så vidare. En favorit är isform med titanic och isberg .

  • Ernst Hugo

    Köpte ishockeyspel förra året till dottern, vilken hit. Men i år??


    Come on katten - det svänger ju...
  • gastronomer

    En favorit i repris när det är dags att börja langa klappar:

    JULKLAPPSSPELET

    Man behöver:

    En (eller flera) julklappar per person, ej inslagna!
    Tärning.

    Det här spelet är roligast om man är många, det blir fler bidrag på bordet att "slåss" om då... {#emotions_dlg.djavulsk} 

    Alla lägger ut sina julklappsbidrag på bordet till allmän beskådan. Deltagarna sätter sig runtom bordet. Man slår tärningen i tur och ordning. Om man slår en etta, tvåa eller trea, går turen över till nästa. Slås en fyra eller femma, får man roffa åt sig en julklapp. Om man får en sexa, kan man välja om man vill ta en julklapp som ligger på bordet eller "sno" en redan tagen julklapp av någon annan! Spelet är slut när alla julklappar på bordet har fått en ägare.

    Ett kul sätt att gjuta spänning i julklappsutdelningen, utan att det för den sakens skull behöver vara världens dyraste klappar. Men - det lite elaka med det här spelet är att vissa kan gå ut med väldigt många klappar och andra kanske inte får en enda. En rekommendation är då att åtminstone de mindre barnen får lite egna klappar "som vanligt", så att ingen börjar gråta på julafton Solig

  • felicityporter

    Jag var lite oroad hur jag skulle ha råd med julklappar till alla jag känner i år. Bästa kompisarnas små flickor har växt upp och är snart tonåringar, då duger minsann inte ett paket färgpennor längre och de har väldigt bestämda åsikter om vad som är "coolt" och inte. Obestämd Av en slump ramlade jag dock över en nystartad webbshop som har helt otroligt bra priser på bl. a. smycken, inget kostar över 100 kronor! Ena tösen är helt galen i Tim Burton/Nightmare Before Christmas och jag har redan klickat hem ett jättefint halsband med Jack Skellington för under hundralappen. Har också köpt bl. a. en ugglering, ett ugglehalsband, samt en klocka i retrostuk. Notan slutade på under 400 spänn och då har jag ändå köpt julklappar till bästa kompisarna samt deras barn. Adressen är: etthundrakronor.se

    Till pojkvännen tänkte jag pyssla ihop ett litet häfte på olika "tjänster" som han kan använda när han känner sig trött efter jobbet. T. ex. massage, dans, osv.

    Detta är mina bästa budgettips!

  • Millans hustru

    skulle vilja ge mina föräldrar en fin ulklapp, de har funnits så otroligt mycket för mig i år o fast vi itne ger varann julklappar så vil jag ge dem något o visa min uppskattning. men jag har inte ekonomi för något större o de skulle itnehelelr vilja att jag köpte nåt dyrt. har ni tips på något?

  • gastronomer
    Millans hustru skrev 2011-11-23 22:32:12 följande:
    skulle vilja ge mina föräldrar en fin ulklapp, de har funnits så otroligt mycket för mig i år o fast vi itne ger varann julklappar så vil jag ge dem något o visa min uppskattning. men jag har inte ekonomi för något större o de skulle itnehelelr vilja att jag köpte nåt dyrt. har ni tips på något?
    Bjuda på en hejdundrande trerättersmiddag (som du lagar själv), gör ditt eget julgodis och lägg i fina burkar med band (köp burkar och band på loppis/second hand), sy eller snickra ihop dina egna presenter om du har symaskin/lite verktyg - googla gör-det-själv borde ge en del inspiration - eller kolla ovan! Ett "tjänstehäfte" med erbjudande om massage, fix i trädgården, storstädning, biltvätt eller annat som de skulle gilla vore kanske inte så dumt?
Svar på tråden En hjälpas åt med julklappar tråd!