• Cloudberry

Vad dricker du nu?

Jag dricker ett surt vitt vin, Chill out chardonnay.

Du?

• Svar på tråden Vad dricker du nu?
  • Ellaria
    Cloudberry skrev 2011-11-26 00:20:58 följande:
    Oj jäklar...det där måste du bryta.
    För att? Asså, jag vet ju att det inte är optimalt men jag tror också folk hetsar upp sig mer än nödvänligt över lightläsk. Dricker hellre 1½ liter cola light än 1½ liter cola.
    Every bruise is a lesson and each lesson makes us better
  • Lufsan
    Ellaria skrev 2011-11-26 11:52:44 följande:
    För att? Asså, jag vet ju att det inte är optimalt men jag tror också folk hetsar upp sig mer än nödvänligt över lightläsk. Dricker hellre 1½ liter cola light än 1½ liter cola.
    Fast det är ju lika mycket skit i cola light som i vanliga cola. Det är bara det att bytt ut sockret mot sötingsmedel, och det kan ju inte heller vara helt bra att få i sig så mycket av. 
    En dag i sänder.
  • tahira
    Ellaria skrev 2011-11-26 11:52:44 följande:
    Men att dricka en och en halv liter av något som innehåller en massa skit är ju inte bra! Läsk, lightläsk, vissa juicer, kaffe eller vad det nu kan vara?

Varför gör du det?
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Ellaria
    Lufsan skrev 2011-11-26 12:00:41 följande:
    Fast det är ju lika mycket skit i cola light som i vanliga cola. Det är bara det att bytt ut sockret mot sötingsmedel, och det kan ju inte heller vara helt bra att få i sig så mycket av. 
    Nej, det är inte bra att köra bil, röka, äta fet mat eller andas in avgaser heller. Jag vet att jag lever ganska ohälsosamt men jag tycker väldigt bra om cola light ;)
  • Ellaria
    tahira skrev 2011-11-26 12:04:48 följande:
    Men att dricka en och en halv liter av något som innehåller en massa skit är ju inte bra! Läsk, lightläsk, vissa juicer, kaffe eller vad det nu kan vara?

Varför gör du det?
    För att jag tycker att det är gott? Jag tänker inte förneka att jag är beroende av koffeinet, jag känner av när jag inte druckit "tillräckligt" men jag har ingen motivation att sluta just nu. Jag dricker hellre cola light än äter godis för att jag är sugen på något.
  • Ellaria

trippelpost: nu dricker jag för övrigt vitt vin, tre apor :)

• Lufsan
    Ellaria skrev 2011-11-26 22:27:37 följande:
    Nej, det är inte bra att köra bil, röka, äta fet mat eller andas in avgaser heller. Jag vet att jag lever ganska ohälsosamt men jag tycker väldigt bra om cola light ;)
    Okej, du får gärna stoppa i dig vad du. Men ser man världen med dina ögon kan man lika gärna röka och ta droger för det är ju farligt och ohälsosamt att leva. 

Men vill bara säga att när jag slutade att proppa i mig socker, äter fortfarande choklad ibland och dricker något glas julmust då och då men har skurit ner ordentligt, så kände jag "jaha, det är så här man ska må", Jag hade mycket mer energi, jag kände mig lugnare än innan och var pigg och allert hela arbetsdagar. Så ett hett tips. 
    En dag i sänder.
  • JuliaåRonjasmammis
    Cloudberry skrev 2011-11-25 22:58:16 följande:
    Men vad fan Kimpan,..nu blev jag besviken. 
    Förvånad Vad har jag nu gjort?!  *funderar febrilt*

Idag dricker jag hemgjord glögg på Castillo de Gredos (eller vad den heter). Lite kanelstång, hela nejlikor, en halv vaniljstång, lite flytande honung och så vin som får gosa ihop sig. Det blev gott!
    Life's a bitch and then you die
  • Anova

Ett helt ljuvligt örtte från Celestial Seasonings med smak av persika.. mmmm godis..

• Bye baby Bunting

En gigantisk kopp tea och en lite mindre trois rivières rhum 

• Ellaria
    Lufsan skrev 2011-11-26 22:31:53 följande:
    Okej, du får gärna stoppa i dig vad du. Men ser man världen med dina ögon kan man lika gärna röka och ta droger för det är ju farligt och ohälsosamt att leva. 

Men vill bara säga att när jag slutade att proppa i mig socker, äter fortfarande choklad ibland och dricker något glas julmust då och då men har skurit ner ordentligt, så kände jag "jaha, det är så här man ska må", Jag hade mycket mer energi, jag kände mig lugnare än innan och var pigg och allert hela arbetsdagar. Så ett hett tips. 
    Jag äter inte socker, så jag har också den energin :)
Svar på tråden Vad dricker du nu?