• Redmilk

gravid och på arbetsintervju

Hej!

Jag är i vecka 13+5! Beräknad 3 maj ungefär!

Jag var igår på arbetsintervju och hoppas få jobbet, vikarie på förskola med möjlighet till heltid. Jag nämnde inte att jag var gravid för vid min förra graviditet så var jag på anställningsintervju(då var jag i vecka 12) och fick jobbet...men jag ville vara ärlig och sa att jag var gravid. DÅ ändrade de sig direkt och beklagade och sa att jag inte fick jobbet.

Så nu valde jag att tiga och ska försöka dölja magen så gott det går. Är redan svullen, ser ut att vara i vecka 16.

Det känns tungt att behöva undanhålla min graviditet men får jag inget arbete nu så är min SGI helt körd och då får jag leva på lägsta föräldrapenningen, vilket vore katastrof.

Usch..när man är gravid vill man kunna njuta av graviditeten, inte gå och oroa sig...

Någon annan i min situation? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden gravid och på arbetsintervju
  • sandraa89

Jag har fortf inte fått svar än :( ska ringa måndag om dom inte har hört av sig innan som jag inte tror att dom har...

• Redmilk

Sandra! Hade du rul idag? Vi var där o såg vår bebis! Verkade må jättebra, sparkades och viftade och det är en tjej BF 2:a maj!

• sandraa89

Jaaa jag va där idag :) vi ska ha en pojke blev framåt flyttad 5 dagar så bf den 8 jag längtar såå mycket :) så idag är jag 17+5 och går in i ny vecka varje onsdag och inte torsdag :) så kul grattis till er lilla flicka har ni namn än?

• Redmilk

Grattis!!! Så du är beräknad 8:e maj nu? Vi funderar ännu på namn.. Har ni namn på g?

• sandraa89

Ja han ska heta Damian :) uttalas dejmiean :)

• sandraa89

Ja visst är det ?? :) älskar det.. Vad har ni för namnförslag då ?

• sandraa89

Oj vad fina och unika namn!! Siri tyckte jag bäst om :) hur går det med jobbet? Trivs du

• Redmilk
    sandraa89 skrev 2011-12-08 00:18:52 följande:
    Oj vad fina och unika namn!! Siri tyckte jag bäst om :) hur går det med jobbet? Trivs du
    Ja, det lutar mest åt Siri faktiskt

Det går bra på jobbet! Lite slitigt ibland, jobbar ju med barn och får ont i slutet av dagen pga av all av och påklädning(vinteroverallerna är tunga och otympliga) men det fungerar fint annars! JObbar ca 30 h/vecka och det är nog lagom.

Jag trivs! Har ju ett extrajobb på kvällarna också och ibland jobbar jag dubbelpass - det är jobbigt. Ibland jobbar jag 7 timmar på förskola för att sedan åka till andra jobbet och jobba ett 4 timmars pass.

Men man måste ju jobba!

Hur gick det med ditt jobb? Ringde de dig eller ringde du dem? 
  • sandraa89

Oj vad kul!!! Jag ska på en intervju imorgon på en förskola i Malmö jag hoppas jag får det! Blev riktigt glad när dom ringde !! Ska jobba så mkt jag kan.. Men du har inte fått problem med foglossning?

• Redmilk

Trodde jag hade fått foglossning men det visade sig vara ischiasnerven som spökar. Får ont ibland men det går över vid vila '
    Har du foglossning?

• sandraa89

Nej det har jag inte.. Men jag svankar jätte mkt och det blir ju bara värre destu större magen blir.. Så har ganska ont i ryggen ofta..

• Redmilk

Sandra! Hur mår du? Går graviditeten bra? Jag mår finfint men har gått upp rätt mkt, 7,5 kilo v 24. Får promenera mkt med bebisen sen
    På jobbet går det bra fast lite tungt ibland eftersom jag jobbar på småbarnsavdelning och det är mkt av o påklädning samt blöjbyten.

• sandraa89

Hej jo det är bra här!! Hur är det själv?? Ja det e klart . När jag skrevs in i oktober vägde jag 66kg och när jag va där igår vägde jag 70kg, men o början av hela graviditet så vägde jag 62:) trivs du bra på jobb då??

Svar på tråden gravid och på arbetsintervju