• rere88

träna bort magen eftet förlossning

Det ät nu 8 månader sedan min lille skatt kom till världen men har inte fått tillbaka min mage än! Känns mycket jobbigt och är rätt nedatämnd pga detta. Har försökt med lite zumba och sneda situpps men har inte så mycket tid o lägga på träning. Har egen häst så får lite motion där men nu vill jag verkligen pröva allt för o bli av med den så alla förslag kommer testas. Planerar börja cykla till stallet till våren. Gärna träningstips man kan göra hemma och högst 30min om dagen. Tack på förhand!

• Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning
  • MissV

För mig har det alltid gått snabbt att få tillbaka magen, kanske beror det på hur vältränad den är sedan tidigare?
    Snabba promenader/powerwalk är superbra iaf sedan har jag kunnat köra situps med jättebra resultat trots alla varningar. Mina magmuskler syns tydligare på mig efter graviditet än innan.

• vittra
    MissV skrev 2012-01-10 20:23:01 följande:
    För mig har det alltid gått snabbt att få tillbaka magen, kanske beror det på hur vältränad den är sedan tidigare?
    Snabba promenader/powerwalk är superbra iaf sedan har jag kunnat köra situps med jättebra resultat trots alla varningar. Mina magmuskler syns tydligare på mig efter graviditet än innan.
    Eh höjden av onödigt och dessutom okunnigt inlägg. Läs på, eller yttra dig inte alls.
  • MissV
    vittra skrev 2012-01-10 20:27:11 följande:
    Eh höjden av onödigt och dessutom okunnigt inlägg. Läs på, eller yttra dig inte alls.
    Du blev allt provocerad du va?! Herregud elaka människa, man behöver inte svara så jävla snoffsigt! Vem tror du att du är egentligen?
  • Lithea

Hej :) Jag tänkte om jag kunde vara med här? Min flicka är 3 månader och jag skulle vilja få finare och fastare mage till sommaren :D 

• vittra
    Lithea skrev 2012-01-10 21:13:41 följande:
    Hej :) Jag tänkte om jag kunde vara med här? Min flicka är 3 månader och jag skulle vilja få finare och fastare mage till sommaren :D 
    Då är det bara att sätta igång
  • Waitingforyou87

Hjälper plankan för att få bort min lilla gravidmage? På morgonen är magen oftast hyfsat platt men mot kvällen ser jag gravid ut. Hatar det! Har alltid haft en fast o fin mage annars. Ska börja på gym snart, måst bara fixa nytt kort.

Men tänkte att det är ju väldigt praktiskt att kunna köra plankan hemma! Hur lång tid tar det innan man får resultat? Självklart förstår jag att det beror på vad man äter också :)

• lyckan80

Här är en till som vill ha bort magen efter fl för 8 veckor sedan. Men är också osäker på hur man gör plankan

• Waitingforyou87

Klart vi har google men man kan väl få skrivs i tråden ändå eller?

• vittra

Självklart, bara det att det är ju betydligt svårare att beskriva hur den görs i ord än att skriva "plankan" i google och få upp både bilder och instruktionsvideos på en tiondels sekund...

• Lithea

Nu är det några dagar sen nån skrev. Hur går det för er? :) Jag har gått raska promenader i ca i timme i några dagar. Det va jobbigt att komma i gång, men nu börjar rutinerna sätta sig :D

• 3way

Har börjat på gym nu och varit där två ggr på en vecka. Går på en så kallad Mamma&barn gympa  på torsdag morgon då man har med sig bebben på passet och man vill kan man ha bebisen som tyngd i olika övningar, verkligen super. 

Fråga på era lokala gym om en sådan grupp om ni blir tillräckligt många och får ett bra pris så ställer säkert en instruktör upp.  Vi tränar mycket bål.   Vi raggade upp åtta mammor från öppna förskolan så vi blev tio stycken fast nu har tre till börjat och det är ju roligt !!

Svar på tråden träna bort magen eftet förlossning