• lillanms

    längtan

    usch jag längtar något så fruktansvärt efter barn. och har gjort det bra länge.

    men nu är det så många runt om mig som väntar barn och då blir längtan bara värre och värre...
    allt verkade kunna bli snart men då blev jag av med mitt jobb och jobbar nu bara på timme vilket inte är så stabilt. det gör att min sambo vill vänta. men jag vill ju nu nu nu.....

    vi skyddar oss inte så visst det kan bli ändå. men som de är nu så jobbar han jätte mycke och är trött när han väl är hemma. så vi har ju inte speciellt mycke sex heller...

    men va ska man göra för att få längtan att försvinna??
    jag längtar efter allt med barn. växande mage, faen till och med illamående och rygg ont. jag vill gå igenom allt.

    åhh.......            

  • Svar på tråden längtan
  • Evig kärlek

    Skulle haft mens för 4 dagar sedan. Men ärligt talat så vet jag inte exakt när. Är ju första gången efter uttaget av spiralen. Så kan lika gärna ha varit BIM igår. Men... nu är det försenad i vilket fall som helst... Ska nog testa mig på måndag om mensen inte dykt upp... Testade igår igen och det var lika negativt som innan....

  • Evig kärlek

    För några dagar sedan testade jag plus på stickan. Kunde knappt tro det själv. Men jo, så är det. Har nu fått tid för inskrivning och UL den 22 maj. Känns sååååå långt dit. Hela 6 veckor... Bara ber för att lilla bebis ska stanna i magen och att allt ska gå bra

  • Eliisa

    Åh så kul!!! :D grattis till er! Själv är jag i valet och kvalet om vi ska försöka i augusti eller vänta tills jag gått klart skolan och fått ett jobb som höjer min fp... Vill inte vänta men vet inte om vi klarat det ekonomiskt :(

  • Evig kärlek

    Tack. är bara så himla orolig för missfall så kan inte riktigt njuta än. Dessutom håller jag precis på att få fast anställning här på jobbet. Annonsen kom ut idag som jag måste söka och sedan går det igenom och jag blir väl fast 1 juni tror jag. Känns som att jag måste dölja graviditeten för chef o kollegor tills jag fått min anställning vilket kanske ifs inte blir ett problem då jag ändå inte tänklt säga något förrän efter v 12 till dem. Men ändå. Man har ju en stor hemlighet som man måste dölja. Dessutom känns det supernervöst att berätta för mina föräldrar och det kommer ske nu i helgen. hade gärna väntat till v 12 även där men p.g.a vissa omständigheter får det bli såhär.


    För din del då... när går du ut skolan?
    Det ger ju en hel del mer att kunna vara hemma med okej fp istället för halvtaskig. Jag trot visserligen att ni klarar det ändå för ni kan väl söka bostadsbidrag också? Det brukar ju ge en rejäl slant om man har två låginkomster...


    Min make studerar och när jag kommer bli hemma med vårat barn blir det ju inte så mycket för oss heller. men... det kommer gå i alla fall Längtar sååå!

  • Eliisa

    Spännande med jobbet också för dig men förstår att det är svårt att försöka hålla graviditeten hemlig, man vill ju att hela världen ska få veta :) Vet dina föräldrar att ni har försökt eller anar de inget? Spännade att berätta för dem i alla fall :) kul att se deras reaktion, hade varit kul om du berättade sen hur det gick :) För oss då... Tror det kommer bli knapert att skaffa barn nu fast att det är det ända jag vill! Min sambo går ut ca 20000 i månaden efter skatt så något bostadsbidrag får vi nog inte? Usch jag känner mig nere och ledsen på grund av detta men känner ändå att det inte är rätt att skaffa barn om vi ska vända på varje krona för att det ska gå ihop... Jag har räknat lite på det men ska sätta oss ner någon dag och gå igenom det riktigt.

  • Evig kärlek

    Mina föräldrar har ingen aning om att vi försökt. De vill nog att vi ska vänta ett par år egentligen men det struntar jag i. de blir nog glada i vilket fall. De kan nog inte med att bli annat Är ändå nervös men på söndag smäller det. Så det blir rapport hit sedan

    Och angående ekonomi... Det låter som att ni måste ha väldigt dyra utgifter? 20000 efter skatt skulle vi vara överlyckliga att leva på. Tänk dessutom på att ni får barnbidrag på 1050 kr och du får ju iaf lägsta föräldrapenning som ändå ger några tusenlappar i månaden (beroende på hur många dagar i veckan du tar ut). Men säg att ni allt som allt kanske får ut 23-25 tusen... Det är bra tycker jag?

    Min man studerar och kommer väl få kanske 8500 + 500 extra för att man får barn. så 9000 får han. och jag kommer ta ut så lite dagar som möjligt i veckan för att jag vill vara hemma länge. Så jag får kanske 3500 eller något sådant... det blir 12500. Sedan barnbidrag vilket blir 13550 och sedan kanske lite bostadsbidrag på det. Hur mycket vi får beror ju på om vi bor kvar eller flyttar till någoit större. Men ca 2-3000 kr. Så vi får väl ca 15000. Och då tycker jag ändå det känns helt okej Finns de som lever på betydligt mindre. Blir kanske 1-3000 kr kvar för oss på vår budget. Och då har vi ändå tagit i med vissa kostnader.

  • Eliisa

    Kul med rapport hit sen :) Det med vår ekonomi, jag vet att vi inte har lite pengar men vi har en del utgifter, eller min sambo i alla fall. Vi bor 8 km från närmsta affär och vi måste ta bilen till allt vi vill göra, altså är bensinkostnaden på några tusen varje månad, men det skulle ju bli betydligt mindre resor om vi fick barn, alla onödiga resor och resorna till skolan skulle försvinna och det tjänar vi på. Sen är det huslån och billån plus lite annat i räkningar. Jag ska sätta mig och räkna riktigt på det och se :) Klarar ni det galant så borde vi oxå göra det känns det som :) Lycka till på söndag!

  • Evig kärlek

    ifs förstår jag att det blir dyrare för er om ni har bil som körs mycket och lån att betala. Vi har varken bil eller bensin att betala (även fast vi räknat med i budgeten att kunna ha bild när vi får barn) och vi planerar även att köpa lägenhet. Men som det ser ut nu så får det vänta ett tag.... Det kostar mycket pengar!!! Lycka till du också...

  • Eliisa

    Nu har jag suttit och räknat på ekonomin oml vi skulle skaffa barn :) Vi räknar med att min sambo ska ta ut fre-sön eftersom han får ut mer då tjänar vi på att han är hemma en dag från jobbet men tar ut för helgen oxå, han får ut mer än vad jag skulle få på hela veckan. Jag ska ta ut mån-tors och jag räknade ut att vi skulle ha mellan 5000-7000 till nöjen och bebissaker varje månad, det borde vi klara oss på tycker jag allt :) då tog jag ändå i med vissa kostnader som troligtvis kommer att gå ner när vi får barn. Det känns bättre nu att veta att såhär mycket skulle vi ha över till saker varje månad, och det känns som en summa vi skulle klara oss på så nu är det bara att prata med sambon och se vad han säger, han är nog fortfarande lite tveksam, tyvärr :(

  • Netha

    Har samma längtan som du, alla runt mig skaffar barn men min sambo vill vänta.. Längtan är svår att ta bort när växande magar syns överallt och svårast är att jag är förskolelärare och är med barn varje dag! Vill ha barn nu, symtomerna och livet i magen..

Svar på tråden längtan