Vad har du för klädstil?
ja som frågan lyder - hur är ni klädd gott folk? Försökte ta med så många alternativ som möjlgit - har jag missat något röstar ni "övrigt" och skriver hur ni klär er.
ja som frågan lyder - hur är ni klädd gott folk? Försökte ta med så många alternativ som möjlgit - har jag missat något röstar ni "övrigt" och skriver hur ni klär er.
Det är nog en blandning av proper med 50-tal. Brukade vara rockabilly men nu jobbar jag på kontor och har lite mer mainstream kontorskläder, men med en touch av 50-tal. Gärna starka, klara färger.
Jag är numera totalt stillös hemma blir det slafsigt tjockismode
Till fint och sådant jag nu är för tjock för hör Korsetter och klänningar. Jag gillar typ 50-tal med metallinfluenser och rediga korsetter. Men nej det blir mest myskläder från Gudrun sjöden och syrrans avlagda leggings och moderna plagg. När jag blir smal eller får ett jobb ska jag börja bry mig lite mer igen.
Jag klär mig i en blandning av första och andra alternativet. Jag bär rätt ofta jeans men då alltid med kavaj och pumps/stövlar. Rätt ofta blir det också pennkjol och blus/topp med kofta, ibland hela kostymen eller dräkten och då och då klänning i varierad stil, antingen klassisk "kostymklänning" eller en lite mer avslappnad. Dock aldrig, aldrig romantiska volanger eller liknande. Jag ser inte klok ut i sånt!
Oj jag klär mig inte som något av alternativet... det som kännertecknar min klädstil är nog navy/marint tight lite ralph lauren fräscht solbrännt (fast inte min hy men för att visualisera. Har jag skjorta är den alltid tight, jeans alltid tighta låga i midjan. Skor oftast converse o på vintern stövlar o höst o vår då det är slaskigt hunters gummistövlar. Jag är HELT emot lager på lager principen, så himla fult. Sällan mössa men alltid halsduk.
Jag väljer klädsel efter situationen. Är jag hemma är det mera ledigt och i sociala sammanhang mera strikt.
Jag röstade övrigt, skulle säga att det är ett mellanting mellan jeans&tröja och romantiskt kvinnlig. Jag har nämligen sällan byxor, men klär mig ganska "H&M" ändå :-P Älskar mjuka klänningar! Det är viktigt att det är bekvämt (särskilt nu när jag är höggravid) och inte bara svart/grått!
Jag motsätter mig "romantiskt böljande" men eftersom jag nästan alltid har kjol eller klänning till vardags så röstade jag på alternativ 4.
Övrigt: Oftast kjol eller klänning med snygga stövlar. Men absolut inte "romantiskt". Ibland har jag jeans eller byxor med nån topp. Ibland "propert", dock inte kostym om jag inte ska träffa kunder, vilket är rätt sällan.
Preppy är min stil. Dock ej draget till det yttersta, men kan kallas preppy . Använder aldrig byxor förutom vid friluftsaktiviteter och mjukisar i tv-soffan. Never ever jeans! I min garderob hänger klänningar, kjolar, toppar, koftor och strumpbyxor. Typ allt går att mixa. sååå skönt
Du glömde alternativet, Följer modet slaviskt. Inte för att det är ett alternativ jag skulle valt:) Jag valde alternativ ett, visserligen har jag oftast kjol eller klänning men ändå en väldigt "vanlig" stil.
Mycket svart, oversized och konstruerat. Älskar kläder med speciella och unika skärningar.
Jag klär mig i en stil som kallas för Visual Kei, och den är ursprungligen från Japan :)
Den är på sätt och vis "ny" inom de europeiska och de övriga länderna.
Jag röstade på 1 men borde ha tagit övrigt istället. Jag har oftast shorts (med strumpbyxor under på vintern) sällan byxor och isf stuprör, och en tunn skjorta eller någon snygg tröja till. Försöker ha klackar så ofta jag kan, men eftersom jag cyklar till jobbet (1 mil enkel väg) blir det tyvärr oftast de svarta kängorna. Jag vet med all säkerhet att jag hade kunnat vara mycket snyggare till vardags om jag hade haft ett körkort och kunnat skippa den bekväma stilen.
Oj. Idag är det polotop och en storpolo och byxor och benvärmare som gäller idag Bruka ha det jag trivs bäst i.
Använder ofta polotröjor.Det är skönt när det gåt upp i halsen. Har många polon.
Oj... Slitna jeans och någon snygg tröja. Ser oftast ut som ett troll i håret. Har en stor förkärlek till dyra märkesprylar. Typ skor, smycken och solglasögon.